Instagram Stories: Proč by se vaší značce mohly hodit?

Denně je používá přes 500 milionů aktivních uživatelů, jejich jedna třetina je publikována firmami a 36 procent firem je využívá k propagaci svých služeb a výrobků. Takové jsou Instagram Stories, u nás známé také jako Příběhy.

O co vlastně jde? Jedná se o funkci instagramového účtu (firemní i osobní), která je určena pro vytváření krátkých příběhů. Na světě se zdrží pouze 24 hodin, pokud si je neoznačíte jako Highlights. Díky High­lights si lehce ze Stories vytvoříte kolekci fotek a videí, které pak zůstanou na vašem profilu. Velkou výhodou je, že Stories můžete v rámci Highlights rozdělit do tematických celků. Když k nim přidáte hezkou ikonu, pak jsou velmi dobrým pomocníkem pro získání pozornosti návštěvníků vašeho profilu.

 Obr. 1 – Ukázka Stories, The Museum of Fine Arts  Obr. 2 – Inspirace na Booking.com
Obr. 1 – Ukázka Stories, The Museum of Fine Arts

Obr. 2 – Inspirace na Booking.com

Jak tedy na samotné Stories? Po jejich otevření na instagramovém účtu snadno začnete s vytvářením obsahu. Ať už to bude obrázek, natočení 15vteřinového videa, budete vysílat živě anebo vytvoříte tzv. BOOMERANG (minivideo, které běží ve smyčce). Pro následné úpravy a vylepšení jsou k dispozici různé filtry, funkce pro přidání textu a velké množství nálepek (stickers), kterými svému obsahu přidáte „šmrnc“ a také na zajímavosti. Osvojit si používání nových funkcí je většinou ta jednodušší strana mince. O něco složitější je pravidelné vymýšlení kvalitních témat. Jako malou inspiraci nabízím tři příklady, jak je využít. Jdeme na to?

Zábavná historie

Jak oslovit nové návštěvníky a motivovat je k návštěvě muzea? S tím si „láme hlavu“ nejedno muzeum nebo i galerie. V bostonském The Museum of Fine Arts začali využívat Stories. Co vymysleli? Průběžně ve Stories ukazují jednotlivé exponáty a ty doplní vtipným komentářem. Takže se z misky, obrazu nebo jezdce na koni, na první pohled nudných, stává vtipný příběh. K obrázku přidají slova písní, které mají s tématem nějakou spojitost, dále pak ankety nebo citáty, a zajímavý obsah je na světě.

Tento příklad je dobrou ukázkou, jak i z akademického nebo i na první pohled trochu „nudného“ tématu udělat obsah, na který bude publikum se zájmem reagovat, a který hlavně přitáhne pozornost. U některých Stories využívají funkci Highlights, a videa tím pádem po 24 hodinách nezmizí, ale zůstávají pro další zhlédnutí. Pokud jste zvědaví, jak jejich Stories vypadají, podívejte se na http://www.tourismxgames.cz.

Cestovatelské tipy v kapse

Druhá ukázka, kterou vám dnes nabídnu, je od Booking.com. Tato společnost svá Stories využívá pro komunikaci různých cestovatelských tipů a doporučení, jež se na cestách mohou hodit. Od toho, co lze na cestách vidět a zažít přes návody, jak ušetřit či jak cestovat s dětmi, až po tipy, jak si užít cestování, když vyrážíte sami. Pro lepší představu navštivte jejich Highlights na http://www.tourismxgames.cz. Tento příklad může být dobrou inspirací, pokud zastupujete hotel nebo i cestovní kancelář – svým klientům pomůžete při jejich rozhodování o nákupu a hlavně je pobavíte a vytvoříte si s nimi dlouhodobý vztah.

 Obr. 3 – Sweet Green

Obr. 3 – Sweet Green

Sladká zelená

Poslední ukázka, kterou v aktuálním článku zmíním, pochází od americké restaurace Sweet Green. Tento řetězec s dnes už 75 pobočkami se zaměřuje na přípravu a prodej zdravých pokrmů, zejména salátů. Jejich hlavní strategií je propojovat lidi se zájmem o opravdové jídlo vysoké kvality. Na profilu najdete přehlídku obrázků a videí, které jsou plné barev, chutí, doporučení a také ukázek přípravy zdravých jídel. A co mají ve Stories? Své Příběhy na Instagramu využívají opravdu pro vyprávění zábavných a edukativních příběhů. V jednom se projdete kukuřičným lánem, dozvíte se, proč je kukuřice zdravá a na konci vám místní farmář informace o kukuřici ještě doplní. Na obrázku pak uvidíte ukázku „cesty“ zeleniny, než se stane součástí některého z nabízených jídel. Hezký příběh, co myslíte? Pro více inspirace doporučuji podívat se na jejich instagramový profil: https://www.konferenceahr.cz.

Aby vaše Stories byly úspěšné, nezapomínejte při jejich vytváření na to nejdůležitější, tedy na své publikum, pro které obsah připravujete. Inspirujte je, bavte je, a hlavně jim ukažte, že jim opravdu rozumíte.

foto
Ing. Kateřina Rotterová MBA

Autorka textu je ze společnosti Destination Market­ing.

katerina.rotterova@destmark.eu
Tel: +420 605 376 527
http://www.destmark.eu/

 

Nejnovější články z rubriky Gastro

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Restauratérům i ubytovatelům se vracejí hosté

Asociace hotelů a restaurací ČR (AHR) ve spolupráci se společností Data Servis – informace zveřejnila výsledky vývoje tržeb v ubytovacích a stravovacích zařízeních za první čtvrtletí letošního roku. Z průzkumu vyplývá, že provozovatelé restaurací zažívají postupný návrat hostů na...

Číst více
Foto: AHR ČR

Pavel Hlinka nositelem Gaspart Bonet Foundation Award

Během 84. valného shromáždění konfederace HOTREC, které se uskutečnilo v Praze, obdržel Pavel Hlinka evropské ocenění za svůj mimořádný přínos k propagaci odvětví cestovního ruchu a pohostinství v České republice. V tiskové zprávě to uvedla Asociace hotelů a restaurací České republiky (AHR...

Číst více