Hotel InterContinental Praha jmenoval nového generálního ředitele Leona Larkina. Stalo se tak poté, kdy byl po dlouhé službě vysoce respektovaný generální ředitel Pavel Hlinka s účinností od 11. srpna 2004 uveden do funkce Chief Liaison Officer pro Českou republiku, Slovensko, Rumunsko a Bulharsko.
Nalevo Leon Larkin, napravo Pavel Hlinka |
Pavel Hlinka „byl schopen navázat vynikající vztahy s hotelovými vlastníky stejně jako s vládními a místními úřady. Ve své nové funkci bude Pavel Hlinka budovat na svých velkých zkušenostech a bude rozvíjet a posilovat vztahy s podnikatelskými komunitami, statutárními orgány a s vedoucími osobnostmi průmyslu výše zmíněných geografických regionů a dál bude šířit dobrou pověst značky InterContinental Group,“ praví se v tiskové zprávě hotelu.
Leon Larkin přišel do pražského hotelu InterContinental po svých rozsáhlých zkušenostech v Singapuru, Pekingu, Helsinkách, Hongkongu a Petrohradě. Je to rodilý Australan, v hotelovém byznysu začal pracovat na sklonku 70. let, specializoval se na prodej a marketing a rychle postupoval jednotlivými pozicemi až do funkce generálního ředitele.
O výzvách, kterým bude čelit na svém novém postu v Praze, Leon Larkin řekl COTu: „Pro toto město a tuto zemi jsou to skvělé časy. Česká republika se právě připojila k Evropské unii a posledních pár let vytvořilo podmínky pro nové příležitosti. Těším se na to, že budu součástí tohoto růstu a kvasu, budu rozvíjet nové trhy a trhy, ve kterých se už angažujeme.“
Na otázku týkající se vzrůstajícího konkurenčního boje na pražském hotelovém trhu pan Larkin odpověděl: „V průběhu doby se bude konkurence zvyšovat. Praha je horké město. Mým úkolem je stavět na dobrých základech, které Pavel vybudoval, a pokračovat v práci na službách tak, abych zajistil, že až ta konkurence přijde, bude tento hotel stále vedoucím hotelem v Praze.“

Leon Larkin dále reportérům řekl, že „byznys v Praze poroste. Poroste také cestovní ruch. Nejprominentnějším oborem se stane firemní obchodní cestování. Neuvěřitelné příležitosti vyplývající z připojení k EU způsobí, že se podnikání v České republice natrvalo usadí.“ Potom dodal: „… a vždycky tu bude prostor pro dobře vedený hotel.“
Další otázka na pana Larkina se týkala hotelových restaurací a barů. „Hotely mají sklon být jako integrovaný celek. Hotelové pokoje a jídlo a nápoje spolu kooperují. Pokládám jídlo a nápoje za mimořádně důležité. Tvoří naši tvář vůči místní komunitě. Ta v našem hotelu nebydlí a nezná naši kulturu, pokud se týká pokojů. Na část místní komunity můžeme udělat dobrý dojem jen dobrým jídlem a pitím. Mým záměrem je, i když máme poněkud omezené možnosti, být v této oblasti velmi asertivní.“
Pokud by se mělo soudit podle jídla a excelentních vín, která byla novinářům nabídnuta v patiu 9. pochodí hotelu, kde se tisková konference odehrávala, odstartoval Leon Markin nadmíru dobře.
-KB-