Ivan Bäuml: Chceme být „Lidl v našem oboru“

Za wellness produkty dnes lidé míří nejen do lázní, ale i do hor. Wellness procedury jsou vítanou formou odpočinku po lyžování či horských túrách, případně alternativním programem pro hotelové hosty, pokud je nepříznivé počasí. Na wellness produkt vsadili také v harrachovském hotelu Svornost. Jak se dočtete v následujícím rozhovoru s Ivanem Bäumlem, jednatelem cestovní kanceláře Ingtours, která hotel provozuje, je zde wellness program hlavním požadavkem klientů.

Hotelů s wellness & spa zázemím na českých horách stále přibývá. Proč by měli lidé sáhnout právě po vaší nabídce?

Naším hlavním záměrem bylo z hotelu, který jsme do vlastnictví získali v roce 2012, udělat příjemné zařízení, ve kterém by se mohly setkávat různé segmenty klientely. V zimě samozřejmě především milovníci zimních sportů, v létě rodiny s dětmi a v období mimosezony pak zájemci o seniorské pobyty či firemní klientela. A to bych řekl, že se nám podařilo. Jinak hotel disponuje 250 pevnými lůžky a 40 přistýlkami.

Čím je ale hotel v konkurenčním srovnání výjimečný?

Naší předností je wellness a vnitřní hotelový bazén. Jsme hotel, který umí poskytnout velmi rozsáhlý wellness program až po specializovanou balneologickou péči. Kromě klasických masáží máme tedy k dispozici i balneoprogramy, kosmetické programy, různé zábaly, oxygenoterapie apod. Na vyžádání provádíme i vstupní prohlídky, na základě kterých klientům doporučujeme, jaké procedury by byly pro ně vhodné. Jejich konkrétní nabídku lze najít na našich hotelových stránkách www.hotelsvornost.cz.

Jak jste již zmínil, vedle sportovně založených klientů a milovníků wellness oslovujete i firmy. Co jim nabízíte?

Pokud se týká firemních akcí, máme vlastní databázi firem, které oslovujeme. Nemáme sice kongresový sál, ale máme velký sál pro cca 150 osob, dva malé salonky pro 15 a 40 osob a jsme schopni zajistit i vybavení pro projekci apod.

S jakými trendy v poptávce se setkáváte a jak na ně reagujete?

Hlavním požadavkem našich klientů je wellness program. Velký zájem je ale také o pobytové balíčky, kterých máme na webových stránkách víc než čtyři desítky, a také o programy pro rodiny s dětmi a již zmíněné seniorské pobyty.

V zimním období disponujeme půjčovnou lyží, lyžařskou školou nebo bezplatným skibusem a zajišťujeme i průvodcovské služby. Máme připravený speciální program pro děti, který se jmenuje „Harrachovské příšerky“. Je to soubor soutěží, kdy posléze děti obdrží malé dárky.

Jaké plány máte s hotelem pro příští měsíce/roky?

To je samozřejmě na dlouhé povídání. Od roku 2012, kdy jsme hotel koupili, investujeme každoročně nemalé částky jak do vylepšení hotelu jako takového, tak i do samostatných hotelových služeb. V letošním roce projdou rekonstrukcí hotelové výtahy a také některé hotelové pokoje, které přizpůsobíme typu rodinného pokoje s více lůžky. Dále dojde k výměně oken v technické části. V ubytovací části a ve wellnessu tato výměna již proběhla.

Nemáte ambici posunout hotel do čtyřhvězdičkové třídy?

Ne. Naše krédo je řídit a provozovat hotel této kategorie, tedy ***plus. Chceme se především soustředit na širokou veřejnost, poskytovat za rozumnou cenu kvalitní služby. Já vždy říkám, chceme být takový „Lidl v našem oboru“. Není to nic hanlivého, ale nemáme ambice jako podobná zařízení, například v Alpách. Naše hory nikdy nebudou Alpy, musíme být realisty. To ale neznamená, že náš host nemá právo na vysoce kvalitní služby při relativně dostupné ceně.

Někteří vaši krkonošští konkurenti sázejí na spolupráci se slevovými servery. Vaši nabídku jsem ale na těchto serverech nezaznamenal. Jak se k tomuto marketingově-distribučnímu kanálu stavíte?

To je přesně ono, co my nechceme. Máme výborné marketingové oddělení, máme zde velmi zdatné spolupracovníky. Jsme schopni si sami vymyslet produkt a ten taky prodat. Je velmi tristní pozorovat, jak právě tyto čtyřhvězdičkové hotely nabízejí své služby, resp. se podbízejí a snaží se za každou cenu získat zákazníky. Paradoxní je to, že to nakonec nejsou vůbec ti čtyřhvězdičkoví klienti, o které by ony hotely pravděpodobně stály. Touto cestou my jít nechceme. Naši klienti si zaslouží férovou cenu, ale také férové a kvalitní služby.

 Manželé Bäumlovi s dcerami Radkou (vlevo) a Lenkou

Manželé Bäumlovi s dcerami Radkou (vlevo) a Lenkou 


Jakým způsobem tedy své kapacity prodáváte?

Zásadně internetovou formou, nemáme pult. Prodej je realizován jak na vlastním hotelovém webu, tak prostřednicím naší cestovní kanceláře Ingtours (www.ingtours.cz) a na portálech www.hotel-pension.czwww.wellness-tip.cz. Spolupracujeme samozřejmě i s ostatními cestovními kancelářemi. Děje se tak za férových podmínek, což znamená, že své partnery rozhodně cenově ani jinak nepodrážíme. Rozšiřování tohoto druhu spolupráce se nebráníme, takže v případě zájmu je možné se obrátit na naše obchodní a marketingové oddělení, kde zájemce obdrží příslušné informace. Stačí napsat na e-mail tereza.prochazkova@hotelsvornost.cz či michaela.rydvalova@hotelsvornost.cz
 

 
Když už jste zmínil Ingtours, jak se daří této cestovní kanceláři?

Na trhu cestovního ruchu se pohybujeme již od roku 1989 a vždy jsme se snažili nabízet a poskytovat lidem kvalitní služby, prověřené hotely a prostředí, které považujeme za odpovídající dané době. Toho se držíme i dnes, kdy kromě klasické služby cestovní kanceláře realizujeme také hotelový business. Spojení hotelu a cestovní kanceláře považujeme za přínosné především z pohledu synergií v oblasti získávání zákazníků a práce s nimi. I do budoucna chceme v tomto trendu pokračovat. Nemáme ambice se dále významně rozšiřovat. Ingtours je a i nadále bude rodinnou firmou, která si především váží svých zákazníků, nabízí jim vždy něco nového a zároveň dbá přísně na kvalitu poskytovaných služeb. Věříme, že v dnešní globalizované době to naši zákazníci ocení. Ne každý touží realizovat své dovolenkové představy masovým způsobem prostřednictvím velkých cestovních kanceláří a nadnárodních firem. My jsme přesvědčeni, že osobní přístup a kvalifikované poradenství si najdou své zastánce.

Text: -red-
Foto: Hotel Svornost, Ingtours cestovní kancelář

Více o společnosti Ingtours

Počátky činnosti společnosti Ingtours cestovní kancelář, spol. s r. o., sahají do roku 1989. V současné době je jediným majitelem Ing. Ivan Bäuml, který je rovněž jednatelem firmy. Osobně se věnuje zejména hotelovému businessu. Ingtours je rodinnou firmou – druhou jednatelkou je manželka Ivana Bäumla PaedDr. Radmila Bäumlová. Ta řídí chod cestovní kanceláře, která realizuje pobyty na území Česka, Slovenska a nově také Maďarska. Ve firmě pracují i obě dcery manželů Bäumlových. Ing. Lenka Polívková má na starost firemní nákup ubytovacích kapacit v Maďarsku a na Slovensku, odpovídá také za překlady firemních webů do němčiny. Druhá dcera, Ing. Radka Fajstavrová, se věnuje obchodním kalkulacím.

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více