Jak by měl vypadat booking engine maximálně podporující konverzi

Ačkoli booking engine na webových stránkách sám o sobě nemůže garantovat velký objem přímých rezervací, může mít podstatný vliv na konverzi, tedy rozhodnutí, zda klient provede rezervaci na hotelových stránkách či jinde – buď na některém z OTAs, nebo v horším případě dokonce v jiném hotelu. Není proto náhodou, že volba booking enginu je důkladně zvažována ze všech možných úhlů pohledu. Podívejme se, jaké parametry booking enginu jsou pro konverzi důležité. Důležité prvky:

1. Krátká doba načítání.

2. Možnost hotelu alespoň částečně uzpůsobit vzhled booking enginu a definovat rezervační proces.

3. Vzhled booking enginu by měl co nej­více odpovídat designu webových stránek, booking engine (stejně jako webová stránka) by měl být vytvořen v responzivním designu, který je nyní preferovaný hlavními vyhledávači, samostatná mobilní verze již nepo­stačuje.

4. URL stránek by mělo obsahovat ­https:// a ideálně též URL hotelu, všechny stránky, přes které probíhají transakce a práce s citlivými daty by měly mít tento zabezpečený protokol (ukázku najdete na obr. 1).

Obr. 1 – Booking engine se zabezpečeným protokolem; Zdroj: TravelClick

Obr. 1 – Booking engine se zabezpečeným protokolem; Zdroj: TravelClick
 

5. Možnost kvalitní prezentace obrázků, která nebude pro hosty obtěžující.

6. Inteligentní nabídka upgradu do vyšší kategorie pokoje (automatický propočet rozdílu ceny pro konkrétní období).

Obr. 2 – Speciální nabídka navázaná na již existující cenový plán; Zdroj: TravelClick

Obr. 2 – Speciální nabídka navázaná na již existující cenový plán; Zdroj: TravelClick
 

7. Inteligentní prodej doplňkových služeb, tedy takový, kdy je jako doplňková služba nabízen produkt, který není zahrnut v ceně. Příkladem může být hotel, který nabízí dva typy cen – se snídaní a bez snídaně. V prvním případě se hostovi během rezervace nebude nabízet snídaně jako doplněk, v druhém naopak ano.

 Obr. 3 – Nabídka upgradu v booking enginu; Zdroj: TravelClick  Obr. 4 – Zpráva, která se objeví při opuštění rezervačního procesu bez dokončené rezervace; Zdroj: TravelClick
Obr. 3 – Nabídka upgradu v booking enginu; Zdroj: TravelClick“

Obr. 4 – Zpráva, která se objeví při opuštění rezervačního procesu bez dokončené rezervace; Zdroj: TravelClick“

8. Strukturované a přehledné zobrazení jednotlivých typů cen a pokojů bez nutnosti procházet desítky různých kombinací cen a pokojů. Zde mám na mysli především možnost aplikovat libovolné kombinace slev na již existující cenové plány, aniž by hotel musel pro každou nabídku vytvářet novou cenu.

 Obr. 5 – Přihlašovací okno v booking enginu; Zdroj: TravelClick

Obr. 5 – Přihlašovací okno v booking enginu; Zdroj: TravelClick“

9. Možnost vracení se zpět v rámci rezervace bez ztracení již zvolených parametrů

10. Alespoň jednoměsíční kalendář s denními cenami

11. Pro zvýšení konverze nabídnout potenciálnímu hostu, který se rozhodne opustit rezervační proces bez rezervace, speciální nabídky nebo předběžnou rezervaci pokoje.

12. Možnost přihlásit se během re­zervačního procesu. Host takto získá přístup ke speciálním cenám a hotel kontakt na potenciálního hosta.

13. Automatické zobrazení cen v měně země, ze které potenciální host provádí rezervaci.

Na rezervační technologie je důležité se dívat jako na celek, a ne pouze z pohledu výše uvedených bodů bez dalších souvislostí. Každá technologie má a bude mít svá omezení i silné stránky, cílem je najít takovou, kde pozitiva převáží negativa.

 

foto
Ing. Jan Kameníček MBAregionální viceprezident společnosti TravelClick
jkamenicek@travelclick.com
Tel: +420 604 817 317
 

Nejnovější články z rubriky Expert

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více