Jak efektivně a s relativně nízkými náklady oslovit německý segment B2B

Podíl on-line neustále roste, ale při rezervaci celého balíčku „mistři Evropy v cestování“ – Němci – stále upřednostňují osobní kontakt a poradenství v cestovních kancelářích. Nikoliv náhodou zaznamenaly německé cestovní kanceláře v loňském roce rekordní příjmy. Více než 26,9 miliardy eur! Jak jim ale co nejefektivněji představit váš turistický produkt? Zde nabízím několik tipů.

Existuje celá řada možností, jak německou klientelu oslovit. České subjekty cestovního ruchu nezřídka investují do reklamy pro segment B2C. To je ale obvykle dosti finančně náročné, zacílení nebývá odpovídající, a z tohoto důvodu i efekt bývá mizivý. Mnohem efektivnější je oslovit více než 11 000 německých cestovních kanceláří a agentur, které pokud shledají, že váš turistický produkt je atraktivní, budou ho samostatně aktivně propagovat. Můžete je obvolávat, posílat nabídky, to je ale většinou ztráta času, bez jakéhokoliv konkrétního výsledku. Pokud chcete zaujmout německý segment B2B, měly by mít vaše přítomnost a reklamní aktivity dlouhodobý charakter. Jak tedy efektivně oslovit B2B s relativně nízkými náklady?

Obr. 1. Portál Counter Cube – vše co segment B2B potřebuje

Obr. 1. Portál Counter Cube – vše co segment B2B potřebuje
 

Prvním tipem pro české regiony nebo lázeňské subjekty je on-line FVW Akademie. Jedná se o největší německý e-learningový portál zaměřený na vzdělávání o konkrétních turistických produktech jednotlivých destinací. Je cílený na produktové manažery a prodejce. Pokud znají váš produkt, jsou schopni ho kompetentně nabídnout. Zároveň jim to umožňuje upřednostnit vaše služby před potenciálními konkurenty v případě návštěvy nerozhodnutého klienta.

Obr. 2. Prezentace Slovenska v rámci FVW Online Akademie

Obr. 2. Prezentace Slovenska v rámci FVW Online Akademie

Své turistické produkty zde nabízejí nejenom populární cílové destinace jako Španělsko, Turecko, Řecko (a třeba i Slovensko), ale také města jako Budapešť či Hamburk nebo hotelové řetězce Amresorts a Grecotel. Výhodou této prezentace je fakt, že FVW Akademie je díky prezentaci silných turistických brandů u segmentu B2B dostatečně populární. Více než 13 000 registrovaných uživatelů segmentu B2B je toho nejlepším důkazem. Vzhledem k tomu, že existují možnosti ročních či půlročních e-learningových kurzů, jedná se pravděpodobně o nejefektivnější způsob, jak být s relativně nízkými náklady dlouhodobě v povědomí německého segmentu B2B. Úspěšné absolvování akademie je navíc zakončeno testem znalostí o dané destinaci, což motivuje prodejce projít celý kurz.

Obr. 3. Sales guide „Nahziele

Obr. 3. Sales guide „Nahziele“
bude mít v letošním roce rozšířený obsah o Česku

Zcela novým produktem je tzv. Counter Cube (www.countercube.de). Účelem tohoto webového portálu, který je přímo šitý na míru požadavkům segmentu B2B, je usnadnění prodeje turistických produktů jednotlivých destinací. Pracovníkům cestovních kanceláří a agentur přináší nejenom základní informace o destinacích, ale pomáhá je inspirovat a udržovat v obraze stran aktuálního dění. Výsledkem je i spokojený zákazník, který ocení neobvyklé tipy na trávení volného času v destinaci. Uvedený portál zahrnuje kromě již zmiňované vzdělávací on-line akademie i poutavé příběhy z destinací, poradenství a speciální tipy expertů a termíny důležitých akcí či případných roadshow. Prostě vše, co segment B2B potřebuje vědět. Pro regiony a lázeňské subjekty Česka je vhodným místem k zviditelnění např. „Destination lexikon“ v rubrice TravelXperts. Jedná se o roční prezentaci, která umožní i českým subjektům cestovního ruchu efektivně přitáhnout segment B2B ke svým turistickým produktům. Součástí prezentace jsou i video, fotografie nebo odkazy na vaše sociální sítě. Counter Cube se pyšní vysokou návštěvností. Pravidelně ho využívá ke své práci více než 10 000 německých cestovních kanceláří.

Efektivní prezentaci českých subjektů umožnuje také speciální příloha „Nah­ziele“, která vyjde v polovině listopadu letošního roku jako „sales guide“ dvou nejpopulárnějších tištěných publikací německého cestovního ruchu – FVW magazine a Travel Talk magazine. Tento prodejní turistický manuál, který je hojně využíván zástupci segmentu B2B, bude po loňském úspěchu článku o Adršpašských skalách a Hradci Králové letos speciálně věnován v rozšířené formě i českým regionům a lázeňským subjektům. Pro české zájemce se tak jedná o jedinečnou možnost oslovit za relativně nízké náklady více než 40 000 zástupců segmentu B2B z řad decision makers, cestovních kanceláří a agentur, produktových manažerů a korporátních zákazníků.


Článek vznikl na základě podkladů FVW Medien
(www.fvw-medien.com
).

 

foto
Mgr. Miroslav Rončákodborný asistent Katedry rekreologie FTK UP v Olomouci a regionální expert TCI Research
miroslav.roncak@upol.cz
 

Autor

Nejnovější články z rubriky Destinace

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Ras Al Khaimah – emirát na špici

Ras Al Khaimah doslova znamená špička stanu. Tento emirát skutečně na mapě tvoří severní špičku Spojených arabských emirátů, s nimiž sousedí se všemi vyjma Abu Dhábí. Místo na špici má ovšem i z hlediska udržitelnosti a zážitků.

Číst více