Jak funguje Tourismus+Congress GmbH Frankfurt am Main?

  • Prohlédnout galerii (3 fotografií)

V minulém čísle COT jsme se blíže seznámili s turistickým profilem města Frankfurt nad Mohanem a provedli SWOT analýzu této úspěšné turistické destinace. Dnes se blíže podíváme na činnost organizace zodpovědné za propagaci města a uvedeme příklady konkrétních marketingových aktivit.

Tourismus+Congress GmbH Frankfurt am Main (dále jen TCF) je společnost s ručením omezeným, která má na starosti propagaci města Frankfurt nad Mohanem v oblasti cestovního ruchu a kongresové turistiky. Zároveň organizuje vybrané městské slavnosti, festivaly, eventy a nabízí další turistické služby. Výhradním podílníkem TCF je město Frankfurt nad Mohanem. V letošním roce činil roční budget společnosti 7,9 mil. eur. Na této sumě se vlastní financování podílelo 62 procenty. Město Frankfurt nad Mohanem přispívá TCF na činnost částkou 3 mil. eur.

Zaměření na cílové trhy

  • Primární trhy: Německo, USA, Velká Británie, Čína, arabské země
  • Sekundární trhy: Japonsko, Itálie, Španělsko, Francie, Švýcarsko, Jižní Korea, Nizozemsko, Rakousko, Rusko
  • Budoucí trhy: Polsko, Indie, jihovýchodní Evropa, Turecko, Brazílie
  • Terciární trhy: Taiwan, Belgie/Lucembursko, Kanada, Austrálie, Baltské země, Skandinávie

 

Cíle TCF

Všechny cíle společnosti směřují k vybudování pozitivního image destinace Frankfurt nad Mohanem a k zvýšení jeho turistické hodnoty prostřednictvím navýšení počtu turistů a přenocování. To zahrnuje následující:

  • prezentace města Frankfurt nad Mohanem jako atraktivní turistické destinace pro konkrétní cílové skupiny,
  • posílení role cestovního ruchu v regionu Rýn-Mohan,
  • prezentace města Frankfurt nad Mohanem jako kulturní metropole s bohatou historií,
  • posílení a podpora pozice města Frankfurt nad Mohanem jako
    atraktivní destinace pro MICE,
    kongresy a obchodní cesty,
  • nabídka a zprostředkování
    turistických služeb,
  • organizace městských slavností, festivalů a eventů.
      

Marketingové aktivity

 Ukázka ruskojazyčného newsletteru TCF

Ukázka ruskojazyčného newsletteru TCF

TCF neustále rozšiřuje a zkvalitňuje své marketingové aktivity. Speciální pozornost věnuje podpoře vzájemného propojení jednotlivých frankfurtských subjektů cestovního ruchu. Poznání vzájemných synergií přináší úspěch všem zúčastněným. Pro místní partnery organizuje TCF každoročně „Frankfurtský den cestovního ruchu“, kde dochází k intenzivní výměně informací a plánování dalších společných marketingových aktivit. Místní subjekty dostávají pravidelně každý měsíc zpětnou vazbu o vývoji počtu hostů, přenocování a změnách v příjezdech jednotlivých klíčových trhů ve formě tzv. Tourist-Telegramm. To jim lépe pomáhá operativně reagovat na aktuální trendy a zacílit své marketingové aktivity na konkrétní cílové skupiny.

TCF je mimořádně aktivní na sociálních sítích. Každodenní přítomnost a aktualizace informací, fotografií a videí je nutností. Návštěvník si prostřednictvím nejrůznějších kanálů může udělat komplexní obrázek o městě, najít inspiraci pro svůj pobyt a zároveň se přímo zkontaktovat i se zodpovědným zástupcem TCF a rezervovat svoji cestu. Výrazné mediální podpory se dostává konání městských slavností a eventů. Tyto akce lákají do Frankfurtu vždy miliony návštěvníků a atraktivní prezentace na sociálních sítích je tou nejlepší pozvánkou. Kromě Facebooku, Instagram, Twitteru a YouTube je Frankfurt přítomen také na LinkedIn nebo Xing. Čínskou klientelu láká na nejpopulárnějších tamních platformách Weibo a Wechat. Na ruském trhu cílí na odbornou veřejnost. Díky partnerství s nejvýznamnějším ruským mediálním koncernem cestovního ruchu Tourbusiness osloví prostřednictvím pravidelného newsletteru více než 25 000 zástupců cestovních kanceláří a médií po celém Rusku. Vzhledem k velice pozitivním výsledkům a nárůstu počtu ruských turistů, plánuje TCF rozšíření svých aktivit na ruském trhu o realizaci e-learningové akademie. Na klíčových trzích nechybí samozřejmě ani intenzivní spolupráce s instagramery, youtubery a bloggery. Každodenní analýza úspěšnosti jednotlivých kanálů na sociálních sítích a vyhledávání nových atraktivních možností on-line prezentace přináší ovoce nejen městu, ale i ostatním partnerům.

Ukázka profilů TCF na sociálních sítích Instagram, Weibo a Twitter

[fotogalerie]

 

Přímo vývozním artiklem se stala organizace městských slavností a eventů. Magnetem pro miliony návštěvníků jsou např. frankfurtské vánoční trhy, které se těší mimořádné oblibě nejen po celém Německu, ale i v zahraničí. Nikoliv náhodou začala TCF od roku 1997 organizovat dle svého vzoru podobné vánoční trhy i v anglickém Birminghamu. Akce, která přitahuje každoročně více než pět milionů turistů z celé Velké Británie je nedílnou součástí marketingové strategie a výrazně napomáhá budovat pozitivní image města na jednom z klíčových trhů. Zvyšující se počet britských turistů je toho nejlepším důkazem.

 Populární u rodin s dětmi a malých skupin je „Frankfurtská karta turisty

Populární u rodin s dětmi a malých skupin je „Frankfurtská karta turisty

TCF nezapomíná ani na klasické formy propagace. Kromě účasti na nejvýznamnějších veletrzích ITB Berlín, WTM Londýn, IMEX Frankfurt, IBTM Barcelona a dalších akcích se mimořádně osvědčily i roadshow, workshopy nebo „sales calls“. V letošním roce se realizovaly s mimořádným úspěchem např. roadshows v několika indických městech a na Balkáně, „sales week“ v Číně nebo workshopy v Dubaji, Jižní Koreji a Japonsku.

Velká pozornost je věnována tvorbě vlastních turistických produktů a rozšíření služeb pro návštěvníky města. Od roku 2015 funguje nový on-line rezervační systém, který umožňuje turistům a účastníkům kongresů rychle a bez problémů vyhledat a rezervovat nejen ubytování, ale i nezbytné služby spojené s úspěšným provedením akce a klidným pobytem ve Frankfurtu. Nabídka je opravdu pestrá a zahrnuje více než 200 hotelů všech cenových kategorií. Účastníci kongresů mohou využít i „Kongress-Museums-Ticket“, který je opravňuje k návštěvě více než 30 muzeí ve městě za symbolickou cenu 1 euro. Populární u rodin s dětmi a malých skupin je „Frankfurtská karta turisty“. Za 22 eur má skupinka do 5 osob možnost bezplatně cestovat po Frankfurtu a navštívit s výraznou slevou během jednoho dne všechny pamětihodnosti, muzea a galerie města. Pestré marketingové aktivity doplňuje rozsáhlá ediční činnost zacílená svými brožurami na konkrétní cílové segmenty: individuální turisty, skupiny, kongresy, medicínský a nákupní turismus atd.


Kvantitativní cíle propagace

  • více než 5,3 mil. hostů s více než 9 mil. přenocováním,
  • posílení individuální turistiky přesahující více než 1/3 na celkovém podílu příjezdů,
  • zvýšení obsazenosti hotelů nad 55 procent během víkendů a slabých měsíců,
  • zvýšení počtu přenocování se zaměřením na hosty z Německa, USA, Číny a arabských zemí,
  • zvýšení počtu kongresů a eventů MICE s více než 1 000 účastníků,
  • zvýšení obratu z tvorby turistických produktů TCF,
  • rozšíření a zefektivnění spolupráce s touroperátory a organizátory veletrhů,
  • zvýšení počtu jednodenních návštěvníků,
  • přestavba a rozšíření programu „Frankfurtský kongresový ambasador“,
  • podpora brandu a maximální zviditelnění on-line a na sociálních sítích.
     

Kvalitativní cíle propagace

  • zvýšení atraktivity města jako zajímavé turistické destinace,
  • zlepšení pozice města jako kulturní a historické destinace,
  • znovuobnovení historického centra „DomRömer-Quartier“,
  • oslovení specifických cílových skupin prostřednictvím tematicky zaměřených nabídek (bezbariérové cestování, homosexuální klientela, cykloturistika, pěší turistika, kultura, historie, gastronomie),
  • posílení města Frankfurt nad Mohanem jako shopping destinace,
  • zintenzivnění marketingových aktivit městské části Höchst jako člena „Cesty německých hrázděných staveb“,
  • pokračování kompetenční strategie města zaměřené na posílení Frankfurtu jako úspěšné kongresové a destinace MICE,
  • integrace všech multiplikátorů frankfurtského cestovního ruchu směřující k efektivnější vzájemné propagaci doma i v zahraničí,
  • cross-marketing a propojení s jinými subjekty a destinacemi,
  • zapojení regionálních partnerů do propagace města Frankfurt nad Mohanem,
  • propagace města jako ideální destinace zaměřené na trvale udržitelný rozvoj a green meetings.
     

Pilíře turistické propagace města Frankfurt nad Mohanem

  • mezinárodní veletržní, kongresové a obchodní centrum,
  • výjimečná architektura mrakodrapů,
  • mezinárodní finanční a průmyslové centrum,
  • rozmanité možnosti strávení dovolené v okolí Frankfurtu,
  • atraktivní metropole pro nákupní turistiku,
  • neobvyklá mezinárodní a tradiční gastronomie,
  • mezinárodní dopravní uzel,
  • mnohostranné možnosti rekreace a odpočinku v přírodě,
  • rozmanitá nabídka vrcholového a masového sportu,
  • město bohaté na tradice a plné historie,
  • vysoce hodnotná a rozmanitá umělecká a kulturní nabídka,
  • živá kultura festivalů a velkých eventů.
     

Zdroj sociální sítě: Tourismus+Congress GmbH Frankfurt am Main
Foto: ©#visitfrankfurt_Holger Ullmann


Marketingové aktivity Tourismus+Congress GmbH Frankfurt am Main se vyznačují svojí efektivitou a kvalitou provedení. Potvrzením toho jsou nejen výsledky realizovaných analýz, ale i zvyšující se počet domácích a zahraničních hostů. Je potěšitelné, že i počet opakovaných návštěv vzrůstá. Možná inspirace i pro některé české a moravské destinace?

Článek vznikl na základě podkladů Tourismus+Congress GmbH Frankfurt am Main
(www.frankfurt-tourismus.de). 

 

 

foto
Mgr. Miroslav Rončákodborný asistent Katedry rekreologie FTK UP v Olomouci a regionální ředitel FVW Medien
miroslav.roncak@upol.cz
 

Autor

Nejnovější články z rubriky Incoming

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Praha získá díky FlyArystan přímé spojení s Kazachstánem

Kazašská nízkonákladová společnost FlyArystan spustí od 12. června přímé spojení mezi Prahou a kazašským Aktau. Odlety Airbusu A320 pro 180 cestujících jsou plánované vždy v neděli, od 6. července přibude ještě čtvrteční let. Dopravce si Českou republiku vybral jako...

Číst více