Jak jsme se představili fotbalovým fandům

Nedávné mistrovství světa v kopané v Německu plnilo drahnou dobu stránky všech českých novin a k televizním obrazovkám připoutalo i většinu populace. Kromě očekávaných zpráv o výsledcích jednotlivých utkání se ale objevilo i několik příspěvků o tom, jak se Česká republika prezentovala návštěvníkům šampionátu coby turistická destinace. Ne všechny vyzněly pozitivně. Na následujících řádcích z per obou ředitelů německých zastoupení agentury CzechTourism najdete výčet toho, čím se Česká republika během mistrovství představila.

CzechTourism Berlín
Berlínské zastoupení přistoupilo po dobu šampionátu k jedné z neobsáhlejších koncepcí propagace země. Zahrnovala historicky první reklamní kampaň v Německu, akce pro širokou i odbornou veřejnost, organizaci „Českých dnů“, úzkou spolupráci s městem Westerburg, stejně tak i PR články a soutěže v tisku.

První reklamní kampaň ČR v Německu
K prezentaci ve stěžejních městech – Berlíně, Hamburku a Kolíně nad Rýnem – bylo zvoleno několik druhů propagace. Především šlo o bannery se sloganem „Tschechische Republik – Symfonie für die Sinne“ umístěné na autobusech, v metru a v tramvajích. Kampaň trvala po celou dobu mistrovství, tedy od 8. června do 9. července. Postery se stejným sloganem byly „ozdobou“ nočních vlaků jezdících v Německu, Belgii, Rakousku, Švýcarsku, Itálii a ČR. Stejný slogan nesl i spot, který byl promítán před šampionátem na 400 000 obrazovkách v berlínském metru.

Akce pro odborníky v rámcifotbalových zápasů
První z akcí se konala 12. června při příležitosti zápasu ČR – USA v Lipsku. Hlavním pořadatelem byl Generální konzulát České republiky v Drážďanech společně s Americkým generálním konzulátem a televizní společností MDR. Akce se zúčastnilo okolo 150 osob. O pět dní později uspořádal CzechTourism Berlín společně s Generálním konzulátem ČR v Bonnu po skončení fotbalového zápasu ČR – Ghana přátelské setkání v „TOP of Cologne“ s unikátním výhledem na osvětlený Kolín nad Rýnem. Večer byl doplněn českou kuchyní se svíčkovou a budějovickým pivem Budvar. K dobré pohodě hrála skupina Šajtar. Všichni přítomní dostali i knihy o ČR a speciální suvenýry od agentury CzechTourism a pivovaru Budweiser. Večer navštívilo celkem 100 osob, mezi nimi např. starostové měst Kolína nad Rýnem a Westerburgu, členové diplomatických sborů a obchodní partneři.
Před zápasem ČR – Itálie uspořádala hamburská radnice ve svých reprezentačních prostorách recepci pro odborníky z daných zemí. Akci slavnostně otevřela hamburská senátorka následovaná českým a italským velvyslancem. CzechTourism Berlín zajistil účast české skupiny Šajtar a výčep jihočeského piva Budweiser. Zástupci Karlovarského kraje se prezentovali kromě propagačních materiálů i Becherovkou a lázeňskými oplatky. Stejně jako na akci v Kolíně nad Rýnem byly pro všechny přítomné připraveny dárky. Přestože na fotbalovém stadionu naše mužstvo na Itálii nestačilo, na radnici byla česká převaha v doprovodném programu zřetelná, což pochvalně ocenila celá řada z více než 180 zúčastněných osob.

Akce pro širokou veřejnost– „Česká republika v centru Berlína“
CzechTourism Berlín se zúčastnil také 30denní akce „All Nations Boulevard“ na prestižní Kurfürsterdamm v centru Berlína. Zde vyrostlo stanové městečko s informačními stánky, nabídkou občerstvení, suvenýry a s kulturním programem. Akce byla zaměřena nejen na 3,5 mil. obyvatel metropole, ale i statisíce návštěvníků města z celého světa. Nabídky CzechTourism Berlín na spoluúčast využily i některé české subjekty, jako např. Centrum Babylon Liberec, které se postaralo i o zajímavý doprovodný program. Český stánek navštívili fanoušci a turisté z více než 40 zemí celého světa. Velký zájem byl především u latinskoamerických zemí, pro které měl CzechTourism speciálně připravené prospekty ve španělštině a v angličtině. Nechyběly ovšem ani zástupci Austrálie, USA, Francie, Portugalska, Tuniska, Mexika, Argentiny, Japonska, Itálie či Švédska.

„České dny“ a doprovodné programy
V souvislosti s fotbalovými zápasy České republiky se CzechTourism Berlín podílel na zajištění tzv. „Českých dnů“ ve vybraných městech. Nejvýznamnější z nich se konal 11. června v centru Berlína. Kromě stánku CzechTourism Berlín českou účast zatraktivnila domažlická dudácká muzika Chodovanka, která oslovila především starší generaci. Pro mladé bylo připraveno divadlo na chůdách Continuum, pro všechny pak ochutnávky Becherovky a karlovarských oplatků. Hitem se stala tombola s víkendovými pobyty v hotelech Praha nebo Mucha či v libereckém Centrum Babylon. Český den na Kurfürsterdamm se vydařil i dle slov organizátorů, kteří akci hodnotili jako jednu z nejlepších v rámci mistrovství. CzechTourism Berlín se podílel společně s Českým centrem i na organizaci „Českého dne“ v Treptow Park v Berlíně 17. června. Na dalších dvou akcích ve Westerburgu a na FanFestu v Hamburgu pak zastoupení zajistilo doprovodný program vystoupením skupiny Šajtar.

Kooperace s městem Westerburg
Ukázkově probíhala spolupráce s městem Westerburg, které se stalo po dobu mistrovství místem pobytu českých fotbalistů. CzechTourism Berlín zde výrazně změnil jeho obraz: radnici města Westerburg a stadion, který byl tréninkovým místem českých fotbalistů, „zkrášlily“ velké bannery s tematikou CzechTourism, výlohy obchodů ožily více než 100 českými plakáty a nechyběly ani české vlajky. Speciálně s městem Westerburg byla připravena trička „Tschechische Republik – Zu Gast wo Champions wohnen“. Kromě toho se CzechTourism Berlín zúčastnil setkání s novináři či slavnostního večera města Westerburg s českým národním týmem.
Veškeré aktivity agentury CzechTourism Berlín byly doprovázeny i PR články a čtenářskými soutěžemi o pobyt v České republice.

CzechTourism Mnichov
Zastoupení CzechTourism Mnichov zajišťovalo během šampionátu prezentační akce v Bavorsku, Hesensku a Badensko-Württembersku. Nejvýznamnější z nich byla tzv. CzechArena v rámci Fan Festu na mnichovském Olympijském stadionu a prezentace ve Frankfurtu nad Mohanem nazvaná City Arena Frankfurt 2006.
Podle oficiálních údajů navštívilo areál Olympijského stadionu v Mnichově a tím i CzechArenu 1,002 mil. návštěvníků. Jednalo se nejen o německé fotbalové fanoušky, ale i o návštěvníky z jiných států. K nejpočetnějším patřili Mexičané, Argentinci, Italové a Francouzi. Po tisícovkách propagačních materiálů, které pro návštěvníky Fan Festu připravily CzechTourism, Praha a Zlínský kraj, se na CzechAreně jen zaprášilo. Návštěvníci Fan Festu, resp. Olympia Stadionu v Mnichově, měli možnost se seznámit s turistickou nabídkou České republiky. CzechTourism připravil expozici, kde byly prezentovány všechny kraje České republiky. Jihočeský kraj a hlavní město Praha se pak představovaly v rámci rozšířené prezentace. Po dobu trvání mistrovství vystupovaly v CzechAreně české hudební a taneční skupiny a probíhaly soutěže pro návštěvníky. Například Jihočeský kraj se představil za doprovodu hudební skupiny Barevný nátěr, dudácké skupiny Dudlajda, taneční skupiny Victins a Swing Tria. Město Praha připravilo soutěže pro návštěvníky CzechAreny s možností výhry upomínkových předmětů.

Prezentaceve Frankfurtu nad Mohanem
V rámci zahájení mistrovství se ve Frankfurtu nad Mohanem představily jednotlivé země pod názvem CityArena Frankfurt 2006. CzechTourism Mnichov spoluorganizoval prezentaci České republiky jako zajímavé turistické destinace. Česká republika měla k dispozici ulici Neue Kräme a náměstí Liebfrauenberg v historické části Frankfurtu, které jsou spojeny s českými panovníky Karlem IV. a Václavem IV. Až do pozdních nočních hodin se za doprovodu hudební skupiny Jazz Efterrätt návštěvníci City Areny seznamovali s nabídkou českých turistických cílů, ochutnali Plzeňský Prazdroj či karlovarské oplatky. Na prezentaci se podílely firma Auto Škoda a firma Golem, která zajišťovala catering. Obdobná akce, tentokrát s podtitulem „Rozloučení s FIFA WM 2006“, proběhla ve Frankfurtu 8. července v den zápasu Německa s Portugalskem o bronzovou medaili. I tentokrát se téměř ve stejném obsazení na Neue Kräme prezentovala ČR. Tisíce návštěvníků, kteří přicházeli k nábřeží Mohanu přes pěší zónu ulicí Neue Kräme, tak měli možnost ochutnat české speciality, poslechnout si českou muziku a samozřejmě seznámit se s turistickou nabídkou České republiky.

Mgr. Miroslav Rončák (CzT Berlín)
a Ing. Vladimír Fučík (CzT Mnichov)

Autoři

Nejnovější články z rubriky
Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264

Warning: Attempt to read property "name" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264


Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267
Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více