Jak využít poptávky po mimořádných zážitcích ke zvýšení tržeb?

Pokud se budete starat o své hosty s maximální péčí tam, kde to považují za důležité, nebudete pravděpodobně muset utrácet za marketing více, než jste utráceli dosud.

Podle průzkumu Hotels’ Digital Divide je jako nejvíce frustrující zážitek označováno dlouhé čekání v recepci, dále pak zastaralé technologie v pokojích a na třetím místě je to pomalá obsluha. Nejvíce hosty potěší ochutnávání lokální kuchyně a specialit, následují výlety s průvodci, poznávání místní kultury a na čtvrtém místě je degustování lokálního alkoholu včetně piv.

Hosté vítají nové technologie, zvyšují-li pohodlí, jsou-li zábavné, ale dávají přednost použití vlastních technologií v pokojích před roboty či sdíleným zařízením. Chtějí se snadno připojit, tisknout, objednávat, sdílet, ale 56 procent dotazovaných nechce komunikovat s roboty, dávají přednost živým lidem. Ať už je to cokoliv, host to chce na kliknutí a hned. Nikdo nechce na nic čekat. Moderní hotelový host chce zažít domov daleko od toho svého s relaxační, personalizovanou a sofistikovanou nabídkou služeb.

Nejvíce jsou podle průzkumu hosté ochotni vzdát se blízkosti obchodního centra, fitness centra, překvapivě wellness, pokojové služby, pak až teprve denní výměny čistého prádla a nejméně hostů by se vzdalo pozdějšího check-outu. Největší nárůst v požadavcích mají digitální televize Netflix a HBO. Ty jsou mezi prvními vyhledáváními hostů v inteligentních televizích. Podle Harvard Business Review mají šťastní hosté tendenci utrácet až o 140 procent více než ti, kteří se setkali s průměrnou službou.

Prodávejte unikátní zážitky

Ve Vyškově je hotel, kde můžete v pokoji dýchat vysokohorský vzduch. Hypoxické prostředí, které nová technologie vytváří, příznivě působí na krevní oběh. Orgány se lépe prokrví, zvýší se množství hemoglobinu v těle, a díky tomu se lépe transportuje kyslík, čímž se zvyšuje také výkonnost organismu. To by přivítali jak lektoři a učitelé, tak jejich studenti a posluchači. V Praze je zase restaurace, kde se prodává večeře se zločinem. Principem večeře se zločinem je kombinace jedinečného kulinářského zážitku s metodou imerzivního divadla, kdy se diváci stávají součástí příběhu a musí v týmech, dle jednotlivých stolů, rozluštit detektivní zápletku. Poměrně často se můžete setkat s ranní jógou a hotelovými instruktory. V Brně můžete v jednom hotelu prožít noc jako filmová hvězda. Některé z těchto zážitků zazáří a zapadnou, jiné zůstanou nevšedními a některé přivedou další hosty.

Věnujte se hostům před příjezdem

Nečekejte, až hosté přijedou, ale oslovte je předem, s potvrzením rezervace se zeptejte na preference, nabídněte jim některou z osvědčených mobilních aplikací, pomocí které prodáváte a poděkujte jim. Než přijedou, mohou vás sledovat na sociálních sítích.

Zajistěte hladký check-in

Využijte technologie k tomu, abyste změnili check-in z nudné formality na příjemné přivítání a informování hosta. Použijte informace, které už od hosta máte a nenechávejte jej při příjezdu vyplňovat kolonky věcmi, které už na sebe prozradil. Používejte inteligentní předvyplněné formuláře a požádejte pouze o kontrolu, zda jste to za hosta vyplnili správně. Investujte do aplikace, která vám umožní být v kontaktu s hostem. Hostům, kteří jsou na dvoudenním kongresu, můžete pomocí aplikace nabídnout prodloužení pobytu za zvýhodněnou cenu. Stejně tak by měl být zjednodušen i check-out.

Pracujte s upgradem

Když nabídnete při příjezdu hostovi upgrade do vyšší kategorie za snížený poplatek, bude to mít dlouhodobě větší efekt, než kdybyste jej dali zdarma. ­Upgrade zdarma má naopak nepřímý efekt u věrnostních programů, protože podle průzkumu zvyšuje ochotu utratit ušetřené peníze jinde v hotelu.

Odměňujte za přímou rezervaci

Tlak distributorů roste a jejich metody, jak přitlačit hoteliéry ke zdi, se zdokonalují. Pokud se vám to nelíbí, jediným reálným způsobem jak zvýšit přímé rezervace je institut garantované nejnižší ceny a něco navíc. Hotelům, se kterými spolupracuji, se osvědčilo přidat zdarma parkování (ve městě), transfer z letiště a na letiště (v turistických destinacích) anebo pozdější check-out.

Požádejte o recenzi

Výjimečný hotelový servis vytváří šťastné hosty a takoví hosté nám píšou dobré recenze. Průzkum říká, že pokud se vám podaří zvýšit hodnocení o pouhé 1 procento, můžete zvýšit ceny o přibližně 10 procent, aniž by to negativně ovlivnilo prodej. Navíc vám to pomůže zvýšit objem rezervací o 14 procent. Zkušenosti hostů mají přímý dopad na vaše tržby a snižují náklady na marketing. Pokaždé, když se host setká s jedním z vašich zaměstnanců, vytváří si dojem z vašeho podnikání na základě tohoto jeho jediného dojmu z tohoto jediného zaměstnance.

foto
Milan Pavelka MBA.mentor hoteliérů
pavelka.milan@gmail.com
Tel: +420 602 348 368
www.HOTELMAX.cz
 

Autor

Nejnovější články z rubriky Incoming

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Praha získá díky FlyArystan přímé spojení s Kazachstánem

Kazašská nízkonákladová společnost FlyArystan spustí od 12. června přímé spojení mezi Prahou a kazašským Aktau. Odlety Airbusu A320 pro 180 cestujících jsou plánované vždy v neděli, od 6. července přibude ještě čtvrteční let. Dopravce si Českou republiku vybral jako...

Číst více