jako 10 × 10 příběhů první republiky na severu Moravy a ve Slezsku

Konkurenceschopné produkty, více návštěvníků, vyšší útraty, atraktivnější nabídka, networking – to vše známe z teorie turismu i z marketingových plánů a grantových schémat. Ale jak moc je složité to vše uvést do praxe, vědí velmi dobře všichni manažeři destinací. Tým pracovníků Moravian-Silesian Tourism přijal komunikační téma Společné století agentury CzechTourism pro rok 2018 jako výzvu k profesionalizaci procesu tvorby produktu na principech známých a užívaných ve vyspělých destinacích.

Už před dvěma lety zahájil proces učící se skupiny. Ke spolupráci přizval manažery lokálních destinací, zástupce významných atraktivit, kulturních organizací a externí lektory. V první fázi provedla učící se skupina audit destinace a našla deset nosných témat, tzv. highlightů.

 Projekt je propagován jak v tisku, tak dalšími způsoby

Projekt je propagován jak v tisku, tak dalšími způsoby

Realizace tematického produktu ke stému výročí založení republiky se ujal tým, který vedou Petr Moc a David Karčmář (oba z Moravian-Silesian Tourism). Právě oni spolupracují s odborníky na tvorbu kulturního produktu, zástupci paměťových institucí, partnery z řad podnikatelského sektoru, spolky, sdruženími a špičkovými grafiky. Když 100 let, tak 10 × 10 známých, méně známých i docela neznámých příběhů, které se odehrály na severu Moravy a ve Slezsku. Přes tyto příběhy byli návštěvníci směrováni k prožití vlastního zážitku s 1. republikou prostřednictvím zvolené aktivity (komentovaná prohlídka, zážitková degustace, projížďka historickým vlakem či tramvají a další). To byl záměr realizačního týmu. Jeho členové zpracovali kulturně-historické podklady, našli unikátní prodejní argumenty (USP) pro návštěvníky, vyhledali tematicky vhodné služby, architektonické skvosty, známé osobnosti i obyčejné lidi, kteří zde své příběhy prožili. Klíčové bylo vyhledání vhodných partnerů, aby zážitek pro návštěvníka byl unikátní a komplexní.

Základní komunikační platformou pro komunikaci s návštěvníky jsou web www.100pribehurepubliky.cz a facebookový profil Severní Morava a Slezsko, které jsou součástí regionálního portálu cestovního ruchu www.severnimorava.travel. Nabídka je zde uspořádána do 10 linií – Zrození velkoměsta, Opojení dopravou, 1. republika kontrastů a bojů, Den pro klobouk, Průmysl a značky, Den s Tatrou a pod Trúbou, Den v krajině břidlice, Lifestyle 1. republiky, Tradice, styl a elegance a Fenomén Janáček!

Každá z linií nabízí komentovanou prohlídku připravenou pro rok 2018, speciální gastro, tematické suvenýry, řadu atraktivit a eventů. Je zde promítnut vizuál agentury CzechTourism.

Práce není zdaleka u konce. Teď nás čeká vyhodnocení projektu podle stanovených indikátorů. Už nyní je možné říci, že projekt byl úspěšný. Důkazem je i to, že většina zapojených subjektů chce pokračovat ve spolupráci i v příštích letech. Oceňují zejména výhodu společného marketingu pod silnou značkou, odborné zázemí, možnost výměny informací a celkovou spolupráci v rámci sítě, v níž probíhá vzájemné doporučování služeb, čímž se posiluje multiplikační efekt a v konečném důsledku zvyšují prodeje všech. Jako významný benefit vnímají také možnost sdílení technických prostředků (např. rezervační modul), jejichž pořízení či udržování by si sami nemohli dovolit.

Ing. Šárka Tittelbachová Ph.D.Vysoká škola hotelová v Praze
odborná asistentka katedry cestovního ruchu Vysoké školy hotelové v Praze a autorka projektů „Židovské cesty na Plzeňsku“ a „Židovské cesty v Čechách a na Moravě“
tittelbachova@vsh.cz
 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více