
Konkurenceschopné produkty, více návštěvníků, vyšší útraty, atraktivnější nabídka, networking – to vše známe z teorie turismu i z marketingových plánů a grantových schémat. Ale jak moc je složité to vše uvést do praxe, vědí velmi dobře všichni manažeři destinací. Tým pracovníků Moravian-Silesian Tourism přijal komunikační téma Společné století agentury CzechTourism pro rok 2018 jako výzvu k profesionalizaci procesu tvorby produktu na principech známých a užívaných ve vyspělých destinacích.
Už před dvěma lety zahájil proces učící se skupiny. Ke spolupráci přizval manažery lokálních destinací, zástupce významných atraktivit, kulturních organizací a externí lektory. V první fázi provedla učící se skupina audit destinace a našla deset nosných témat, tzv. highlightů.
Projekt je propagován jak v tisku, tak dalšími způsoby
|

Realizace tematického produktu ke stému výročí založení republiky se ujal tým, který vedou Petr Moc a David Karčmář (oba z Moravian-Silesian Tourism). Právě oni spolupracují s odborníky na tvorbu kulturního produktu, zástupci paměťových institucí, partnery z řad podnikatelského sektoru, spolky, sdruženími a špičkovými grafiky. Když 100 let, tak 10 × 10 známých, méně známých i docela neznámých příběhů, které se odehrály na severu Moravy a ve Slezsku. Přes tyto příběhy byli návštěvníci směrováni k prožití vlastního zážitku s 1. republikou prostřednictvím zvolené aktivity (komentovaná prohlídka, zážitková degustace, projížďka historickým vlakem či tramvají a další). To byl záměr realizačního týmu. Jeho členové zpracovali kulturně-historické podklady, našli unikátní prodejní argumenty (USP) pro návštěvníky, vyhledali tematicky vhodné služby, architektonické skvosty, známé osobnosti i obyčejné lidi, kteří zde své příběhy prožili. Klíčové bylo vyhledání vhodných partnerů, aby zážitek pro návštěvníka byl unikátní a komplexní.
Základní komunikační platformou pro komunikaci s návštěvníky jsou web www.100pribehurepubliky.cz a facebookový profil Severní Morava a Slezsko, které jsou součástí regionálního portálu cestovního ruchu www.severnimorava.travel. Nabídka je zde uspořádána do 10 linií – Zrození velkoměsta, Opojení dopravou, 1. republika kontrastů a bojů, Den pro klobouk, Průmysl a značky, Den s Tatrou a pod Trúbou, Den v krajině břidlice, Lifestyle 1. republiky, Tradice, styl a elegance a Fenomén Janáček!
Každá z linií nabízí komentovanou prohlídku připravenou pro rok 2018, speciální gastro, tematické suvenýry, řadu atraktivit a eventů. Je zde promítnut vizuál agentury CzechTourism.
Práce není zdaleka u konce. Teď nás čeká vyhodnocení projektu podle stanovených indikátorů. Už nyní je možné říci, že projekt byl úspěšný. Důkazem je i to, že většina zapojených subjektů chce pokračovat ve spolupráci i v příštích letech. Oceňují zejména výhodu společného marketingu pod silnou značkou, odborné zázemí, možnost výměny informací a celkovou spolupráci v rámci sítě, v níž probíhá vzájemné doporučování služeb, čímž se posiluje multiplikační efekt a v konečném důsledku zvyšují prodeje všech. Jako významný benefit vnímají také možnost sdílení technických prostředků (např. rezervační modul), jejichž pořízení či udržování by si sami nemohli dovolit.