Česká centrála cestovního ruchu iniciovala během jara několik aktivit pro zahraniční novináře, kteří tak zavítali do regionů České republiky.
Skupinový press trip připravený zahraničním zastoupením pro Velkou Británii představil specifikum masopustu. Kromě oslav byla na itineráři i návštěva regionů s jejich hlavními lákadly: Brno, barokní Olomouc nebo Žďár nad Sázavou. Pětidenního press tripu se zúčastnilo pět novinářů a blogerů z Velké Británie.
Účastníci press tripu připraveného zahraničním zastoupením pro Velkou Británii se seznámili se specifiky masopustu
|
Mezi účastníky byla Fiona Maclean, autorka uznávaného cestovatelského a gastronomického blogu London Unattached, nebo šéfredaktor významných novin zaměřených na židovskou komunitu ve Velké Británii Paul Harris. Doprovodila je novinářka z deníku Evening Express Jennifer McKiernan, přispěvatelka populárního cestovatelského blogu Mallory on Travel Alison Bailey a dopisovatelka Scotland Press and Journal Amy Laughinghouse. „Musím říct, že si na jídlo obvykle moc nepotrpím, ale po návštěvě Česka se ze mě asi stává foodie,“ řekla po prohlídce s Eating Prague Tour bloggerka Alison Bailey. „Velkým překvapením pro mě byla vína. Vůbec jsem nevěděla, že Česká republika je takovou vinařskou velmocí,“ dodala.
Zahraniční zastoupení se také zúčastnilo akce Meet the Media, která se konala v Dublinu na konci března. Setkání s desítkami novinářů, rozhlasových reportérů i blogerů zaměřených na cestování, gurmánské zážitky, cyklistiku, turistiku nebo třeba cestování s dětmi potvrdilo zájem tamních novinářů o aktivní dovolenou v České republice, hudební festivaly i gastronomii.
Tematiku masopustu a karnevalu představila zahraniční zastoupení CzechTourism i rakouským a německým novinářům. Ti zamířili do východních Čech a do Prahy. Při návštěvě východních Čech se novináři zapojili do dopolední části tradičních masopustních obchůzek v obci Vortová na Hlinecku, které patří k českému nehmotnému dědictví UNESCO. „Novináři se nechali strhnout veselým rejem masek a bezprostředností a pohostinností místních obyvatel. Nikdo neušel kominíkům, jejichž úkolem je při obchůzkách zapojit publikum a pomazat je sazemi pro štěstí. V regionu si novináři prohlédli i další místa s tradiční krajovou architekturou včetně skanzenu Veselý Kopec,“ dodala ředitelka zahraničního zastoupení pro Německo Markéta Chaloupková.
Rakouští novináři zamířili na počátku března také na jih Čech. Po stopách baroka, nových zážitků a typické jihočeské gastronomie se vydalo pět novinářů z rakouských deníků a odborných časopisů. Účastníci navštívili barokní památky Třeboně, Českého Krumlova, Budějovic a Prachatic a vydali se po stopách selského baroka do vesničky Holašovice, památkové rezervace UNESCO. Na této cestě samozřejmě nesměla chybět ochutnávka výborné místní gastronomie: rybích specialit z jihočeských rybníků, piv z místních minipivovarů nebo od světoznámého výrobce z Českých Budějovic a výrobků nové destilérky nedalekého Českého Krumlova.
Zahraniční zastoupení agentury CzechTourism Jekatěrinburg ve spolupráci s Uralskou asociací turistických organizací uspořádalo press trip po Čechách spojený s účastí na turistickém veletrhu Holiday World 2017 v Praze. Před konáním samotného veletrhu navštívila skupina složená z televizního štábu 4. kanálu Ural, zástupce hlavního regionálního internetového portálu e1.ru a zástupců regionálních TV a rádií Janské Lázně.
Ruští novináři postupně objevili Turnov (výrobu šperků z českých granátů), Svijany (exkurze do pivovaru), Hrubou Skálu (skalní město), Sychrov (zámek a masopustní oslavu v areálu zámku), Jičín (město Valdštejna), Jablonec nad Nisou (výrobu skla a bižuterie) a Mladou Boleslav (muzeum Škoda). Press trip byl zakončen na pražském veletrhu Holiday World.
Ruským hostům byla v průběhu víkendu představena široká škála možností, které se turistům nabízejí při návštěvě České republiky: historické památky, lázeňství a léčebné pobyty, aktivní dovolená – lyžování v zimě a jarní či podzimní turistika ve skalních městech, města s možností návštěvy center s tradiční českou výrobou a gastronomií. „Z celého pobytu bude připraven materiál do pravidelně vysílaného televizního pořadu o cestování, dále výstupy na portálech e1.ru, Uralské asociace turistických organizací a partnerů,“ objasňuje ředitel zahraničního zastoupení Jekatěrinburg Roman Procházka.
Foto: -CzT-
Rádi byste se zahraničními zastoupeními agentury CzechTourism spolupracovali na některém z příštích press a fam tripů?
Kontakty najdete na zde.