Jihočeská centrála cestovního ruchu (JCCR) bude letos propagovat luxusní kempování, takzvaný glamping, a menší historická města. Kraj se představí na deseti veletrzích včetně desetidenní akce v německém Pasově, víc se zaměří právě na německé turisty. Spolupráce s Čínou zatím nepřinesla výsledky, které JCCR očekávala. Posílit by se měla prodejní část krajského infocentra, řekl ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu Jaromír Polášek.

Za klíčové země, odkud chce kraj lákat turisty, označil šéf centrály Německo a Rakousko. „Glamping, to jsou ty nádherné, luxusní kempy, netradiční ubytování, třeba v korunách stromů, chatičky. Kempování je obrovský trhák pro Německo,“ řekl Polášek. Kampaň Historická města jinak připravuje se Sdružením historických sídel. Cílem je dostat víc turistů do méně navštěvovaných míst, jako jsou třeba Trhové Sviny. S městem propaguje centrála vždy i některou z osobností, z Trhových Svin protektorátního prezidenta Emila Háchu.
JCCR se letos zúčastní deseti veletrhů cestovního ruchu včetně březnového veletrhu Tří zemí v Pasově, na nějž má rozpočet 4,5 milionu korun. Naváže tak na loňskou propagaci jižních Čech v hornorakouském Linci, kde za tři dny v květnu přilákala přes 300 tisíc lidí. Centrála dělala v roce 2019 reklamu i akci Budějovický advent ve vídeňské MHD.
„Na Linec mám pozitivní ohlas od ubytovatelů, že Rakušané jezdili víc, ne jen na jednodenní ubytování. Asiaté nám loni klesali, Čína nám na podzim zrušila z organizačních důvodů jednu z cest, kterou jsme měli domluvenou. Je to s nimi (s Čínou) všechno na dlouhé lokty a že by z toho byly výsledky, které jsme čekali, tak nejsou,“ řekl Polášek.
V reklamě vsadí centrála na slogan Jižní Čechy – opravdová láska. Vytipovala pekaře, majitele penzionů či převozníky. „Budeme je mít nafocené. Chceme to stavět na opravdových příbězích, lásce k regionu. Potřebujeme do toho dostat ještě víc emocí,“ doplnil ředitel.
JCCR posílí i prodejní sekci loni otevřeného infocentra v českobudějovickém obchodním centru Mercury. Roční tržby za dárkové zboží mělo přes 100 tisíc korun. Základem je 50 až 60 produktů, marmelády, sedlická krajka či pálenky. „V prodeji vedou včelí produkty, pak mýdla, dárkové zboží a alkohol,“ dodal Polášek
Jihočeská centrála cestovního ruchu je od roku 2011 příspěvkovou organizací kraje. Letos dostala na provoz 41,9 milionu korun. Zaměstnává 30 lidí. Do jihočeských hotelů, penzionů a dalších zařízení přijelo loni za první tři čtvrtletí 1,49 milionu lidí, meziročně téměř o dvě procenta víc.
Foto: Shutterstock.com