Jiří Šindelář: Když děláte něco navíc…

S obchodním ředitelem Previa Jiřím Šindelářem jsme se sešli, abychom si popovídali o dalším směřování nejrozšířenějšího hotelového softwaru v ČR. Řeč byla především o EET, klientském servisu a moderních technologiích.

Previo je, co se týče počtu licencí, nejpo­užívanější recepční systém v České republice. Co pro vás bylo v letošním roce největší výzvou?

 Jiří Šindelář Jednoznačně EET. Našich klientů se po­vinnost EET týká jako prvních vůbec. Od 1. 12. 2016 musí každý hotel, penzion, chalupa, prostě jakýkoli ubytovací subjekt být napojen na Elektronickou evidenci tržeb (EET). My, jako poskytovatel softwarového řešení, jsme dostali specifikaci již před nějakým časem. Od května je tak EET nejpoužívanějším slovem ve firmě, hlavně mezi našimi vývojáři.

Budete tedy včas připraveni?

Jsme připraveni již nyní, v pořádku prošla i první zkušební hlášení. Takže teď už jen dolaďujeme, zjednodušujeme a připravujeme manuály. Samozřejmě nás čeká zákonný „zkušební provoz“ v listopadu a ostrý start v prosinci. Bylo by skvělé, kdyby každý ubytovatel měl svůj certifikát nejpozději do 31. 10. 2016. Ti, kdo se potřebují vůbec poprvé seznámit s pokladním systémem či jakoukoliv evidencí v počítači, by se o to měli zajímat již nyní. Pokud totiž bude v listopadu potřeba zaškolit v ČR 10 000 ubytovatelů a 30 000 restaurací, logicky zbyde na každého méně času. Doporučuji proto, aby se o to klienti zajímali s předstihem. Již teď nám dost narostly poptávky po Previu, a to nebylo v letních měsících dříve zvykem. Pro hotelové restaurace máme také moderní pokladní systém, na kterém spolupracujeme s firmou Papaya POS. Jde o prověřené řešení ze slovenských registračních pokladen, plně připravené pro české EET.

EET tedy ještě zdaleka není za vámi…

Rozhodně ne. Na počátku jsme navíc EET modul do Previa vyvíjeli a přizpůsobovali pro plné licence, u nás Previo PRO, nebo LITE. Tito klienti jsou zvyklí „řídit“ svoje zařízení pomocí softwaru. Tady proto bude možnost poslat EET hlášení např. z faktury či pokladního dokladu na jedno kliknutí. Previo ale stojí i za ubytovacími portály Hotel.cz, Hotely.cz a Spa.cz. Takže mimo více než 1 200 klientů hotelového softwaru máme dalších zhruba 3 000 partnerů, kteří s námi spolupracují prostřednictvím těchto portálů. Mnozí z nich vlastní menší rodinná zařízení a svoje provozy nespravují pomocí software. Mnohdy fungují „tužka + papír“, což je pro určitou velikost pochopitelné. Z rozhovorů s nimi víme, že prioritou pro ně je, aby se nemuseli učit něco nového, ani pořizovat a používat další jednoúčelovou aplikaci. Profily svých zařízení si u nás mohou spravovat v extranetu, kterým je základní bezplatná verze Previa. Proto jsme možnost poslat EET hlášení dle zákonných požadavků dodatečně naprogramovali i do tohoto extranetu, který již pravidelně používají všichni, kdo jsou na Hotel.cz. Intuitivně, jednoduše, bez dalších hesel či krabiček, tak budeme mít plnohodnotné EET řešení i pro tyto „menší“ provozy. A všem těmto klientům jsme připraveni ochotně EET vysvětlit, nastavit a i do budoucna jim pomáhat s problémy (které nejspíše přijdou, viz např. centrální registr vozidel). Chceme vždy udělat trošku něco navíc než ostatní.

Nemalujme čerta na zeď. V čem vidíte obecně největší výhodu Previa?

V těch ubytovacích portálech, o kterých jsem mluvil. Je to pro nás studnice informací a nedocenitelná zpětná vazba. Na internetu se dá cokoli měřit, sledovat a analyzovat. Díky Hotel.cz víme, jak se cestovatel na internetu chová, na základě čeho se rozhoduje, že pojede právě do toho hotelu a kolik jiných zařízení si prohlédl. I v internetovém cestování jsou trendy, určitá móda a díky údajům z těchto portálů nám tyto informace, zkušenosti a v podstatě nákupní signály neunikají. My je potom převádíme do Previa v podobě modulů a funkcionalit. A když hoteliérovi dáte do rukou takovýto nástroj, který ví, co jeho host potřebuje vidět, slyšet a vědět, dáváte mu nejen něco, co mu pomůže s efektivnější správou jeho podniku, ale co mu současně dokáže přivést i nový obchod, a tím zvýšit tržby. A to je opět něco navíc.

Co pro vás konkrétně znamená klientský servis?

To je pro nás pro všechny aktuálně velké téma. S počtem klientů rostou i nároky na jejich servis. Na Previu je stále co zlepšovat a my chceme poskytovat prémiovou zákaznickou podporu. Rozhodně nepatříme k těm dražším řešením na trhu, ale chceme všem ukázat, že i za nižší ceny lze poskytovat skvělé služby. Cílem pro nás je, neustále posouvat Previo blíž k našim klientům i k jejich hostům. Proto například pravidelně za našimi klienty jezdíme, ukazujeme jim novinky a bavíme se s nimi o jejich konkrétních potřebách. Takto jsme letos uspořádali již 18 setkání, „Kafíček s Previem“. Klienty máme z řad luxusních hotelů, ale i roubenek pro jednu rodinu na horách. Produkt od nás již mají a využívají ho a k tomu produktu dostávají i odpovídající službu. To znamená, že v Roubence přes vzdálený přístup v prosinci pomůžeme nahrát fotky se sněhovou čepicí na střeše a do pětihvězdičkového hotelu, když naberou nové recepční, přijedeme na celodenní školení.

Foto: Previo


 

Nejnovější články z rubriky Gastro

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Restauratérům i ubytovatelům se vracejí hosté

Asociace hotelů a restaurací ČR (AHR) ve spolupráci se společností Data Servis – informace zveřejnila výsledky vývoje tržeb v ubytovacích a stravovacích zařízeních za první čtvrtletí letošního roku. Z průzkumu vyplývá, že provozovatelé restaurací zažívají postupný návrat hostů na...

Číst více
Foto: AHR ČR

Pavel Hlinka nositelem Gaspart Bonet Foundation Award

Během 84. valného shromáždění konfederace HOTREC, které se uskutečnilo v Praze, obdržel Pavel Hlinka evropské ocenění za svůj mimořádný přínos k propagaci odvětví cestovního ruchu a pohostinství v České republice. V tiskové zprávě to uvedla Asociace hotelů a restaurací České republiky (AHR...

Číst více