Jiří Vysoudil: Stále se u nás něco děje

Po roce jsme o rozhovor požádali ředitele Aquacentra Pardubice Jiřího Vysoudila. Řeč byla o trendech v návštěvnosti, o spolupráci pardubických subjektů cestovního ruchu i o chystaných novinkách.

Jak se Aquacentru Pardubice dařilo v loňském roce? O které služby nabízené Aquacentrem měli loni návštěvníci největší zájem?

S potěšením mohu konstatovat, že návštěvnost stále držíme vysokou. V létě loňského roku jsme přivítali miliontého návštěvníka. V roce 2014 jsme udrželi trend a návštěvníků přišlo víc než v roce 2013. Nicméně uvědomujeme si, že udržet dlouhodobě vysokou návštěvnost nebude jednoduché. Rádi bychom stále zkvalitňovali služby zákazníkům, abychom pro ně byli i nadále atrak­tivním centrem, v kterém se neustále něco děje.

A o co mají návštěvníci největší zájem? Wellness, především v zimních měsících, „praská ve švech“. V loňském roce se zde zvedla návštěvnost oproti roku minulému téměř o sedm tisíc návštěvníků. Stejně tak to mu je i v našem fitness. Naší nespornou výhodou je, že návštěvníci mohou spojit vše v jedné návštěvě. Zacvičit si, jít si zaplavat a na závěr zrelaxovat ve wellness. To vše za zajímavé ceny.

Nejoblíbenější akcí je cena Aqua za cenu 50m bazénu, tuto akci opakujeme každoročně na podzim a na jaře. Platí ve všední dny a těší se opravdu vysoké oblibě. Návštěvnost se zvedne vždy téměř dvojnásobně. Během roku pořádáme několik obdobných akcí, aby k nám návštěvníci našli cestu co nejčastěji.

A ptáte-li se na finanční stránku věci, mohu konstatovat, že od znovuotevření v roce 2012 se nám dařilo a daří splnit schválený rozpočet zřizovatele, kterým je město Pardubice.

Jak to zatím vypadá s návštěvností v zimní sezoně? Skiareály měly až do nedávné doby kvůli počasí potíže, u vás to bylo asi naopak, že?

Během Vánoc, zejména na Štědrý den a silvestra jsme zaznamenali obrovský zájem z řad veřejnosti. V porovnání s loňským rokem, kdy nebyl žádný sníh, je letos asi více návštěvníků na horách, protože v současnosti zaznamenáváme mírný pokles návštěvnosti. Je třeba si ale říct, že loňský rok byl z tohoto pohledu extrémní. Každopádně se snažíme reagovat a pro naše návštěvníky jsme připravili akci, kdy každé pondělí je zóna Aqua za poloviční cenu.

Tématem tohoto vydání COT business jsou mj. školní zájezdy a výlety. Co nabízíte školám? Proč by jejich výlety měly směřovat právě k vám?

Školy jsou našimi stálými hosty, už proto, že jsme provozovateli plavecké školy a všechny pardubické školy se u nás účastní výcviku. Především pak v květnu a v červnu k nám jezdí školy z okolních spádových oblastí, které využívají letní pláž a zónu Aqua. Na letošní sezonu připravujeme pro základní a střední školy speciální balíčky na květen a červen, kde jim za velmi přijatelné ceny nabídneme jak venkovní bazény, tak právě zónu Aqua, kde jsou všechny atrakce.

Spolupracujete nějak s ostatními subjekty činnými v cestovním ruchu ve městě?

V současnosti jsme v přímém kontaktu s informačním centrem města Pardubice a po vzájemné dohodě s krajským úřadem jsme se stali členy destinační společnosti. Jsme partnerem sportovních a kulturních akci i největších pardubických klubů a akcí, které se konají i pod záštitou kraje a města Pardubic. Týká se to třeba pardubického hokejového či basketbalového klubu, Velké pardubické nebo Zlaté přilby.

V agenturním zpravodajství jsem zaznamenal, že připravujete zavlažování travnatých ploch venkovní části areálu a také instalaci solárních panelů pro ohřev vody. Mohu poprosit o detaily těchto investičních akcí? Co jimi získá Aquacentrum a jak jejich efekt pocítí návštěvníci?

V reakci na zkušenosti z posledních dvou sezon, kdy vlivem suchého léta docházelo ke zničení zelených ploch v areálu, jsme se rozhodli pro zavlažování. V současné chvíli je zpracovaný projekt na první etapu zavlažování, který byl předán vlastníkovi budovy, tedy magistrátu města Pardubic. V této etapě je zahrnuta největší plocha, a to okolí rekreačního bazénu.

Pokud jde o solární ohřev vody, máme již podepsanou smlouvu s dodavatelem instalace solárních panelů, práce by podle předpokladů měly skončit do konce dubna. Společnost EVČ dodá nejen 216 solárních panelů o celkové ploše 510 m2 a výkonu 370 kW, které budou umístěny na střeše nad halou s bazény, ale provede také všechny související rozvody uvnitř strojoven objektu, instalaci výměníků tepla i zajištění systému měření a regulace. Díky solárním panelům si vyrobíme vlastní čisté teplo, takže ušetříme až 10 % jeho celkové spotřeby na vytápění bazénů. Teplo ze slunce pomůže vyhřát 50metrový, skokanský, rekreační i venkovní bazén.

Na jaké další novinky a akce se mohou letos těšit návštěvníci Aquacentra?

Naši činnost zaměřujeme na město Pardubice a její spádovou oblast. V letních měsících nás čekají příměstské tábory, které se těší velké oblibě.


Foto: Radek Kalhous, Aquacentrum Pardubice

foto
Petr Manuel UlrychC.O.T. media
šéfredaktor COT business
petr.ulrych@cot.cz
 

Autor

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více