Jižní Čechy se přes sociální sítě představily celému světu

Jihočeská centrála cestovního ruchu (JCCR) v minulých dnech hostila zhruba třicítku zahraničních influencerů, kteří prostřednictvím svých profilů na sociálních sítích, předali informace o turistických zajímavostech regionu uživatelům Facebooku, Instagramu i dalších sociálních sítí za hranicemi České republiky.

Jihočeská centrála cestovního ruchu (JCCR) v minulých dnech hostila zhruba třicítku zahraničních influencerů

„Význam nových médií a sociálních sítí roste. Přímo úměrně tomu sílí i význam různých forem on-line marketingu, kam patří i takzvaný influencer marketing. Jde o zcela nový způsob, který by do budoucna mohl rozšířit propagační mix jižních Čech,“ řekl ředitel JCCR Jaromír Polášek.

Influencer svými názory ovlivňuje chování a rozhodování ostatních lidí, a tak má vliv na trhu. Jejich followeři k nim vzhlíží a nechávají se jimi inspirovat. V současné době, zejména díky sociálním sítím, blogům a podobně, je influencer schopen přímo či nepřímo ovlivnit velké množství lidí, které osobně ani nezná.

Právě z tohoto důvodu se koncem července se v Ostravě konalo největší mezinárodní shromáždění tvůrců internetového obsahu TBEX Europe 2018. „Bylo to vůbec poprvé, co se tato konference světového formátu uskutečnila v zemi střední a východní Evropy. Na TBEX každoročně přijíždí několik stovek delegátů z řad blogerů, vlogerů, fotografů, novinářů z tištěných médií, televizních stanic, rádií a dalších profesionálů z oblasti cestovního ruchu. Do Ostravy přijelo na 500 účastníků ze 43 zemí světa. My jsme toho využili a některé pozvali do jižních Čech,“ uvedl manažer marketingu JCCR Ondřej Flemr.

V návaznosti na tuto konferenci se jižními Čechami prohnaly dvě vlny FAM tripů. Bezprostředně po akci proběhl hlavní FAM trip s účastí devíti influencerů z Austrálie, Indie, Severní Ameriky a Evropy, kteří plnili své sociální sítě jihočeskými atraktivitami. „Skupina během pěti dnů navštívila České Budějovice, Hlubokou nad Vltavou, Holašovice, Český Krumlov a oblast Lipenska. Mimo jiné účastníky uchvátila krása krajského města a klid vesniček ve stylu selského baroka. V Českém Krumlově se zúčastnili koncertu v rámci Mezinárodního hudebního festivalu a na Lipně si užili aktivního odpočinku na Stezce korunami stromů,“ vyjmenovala produktová manažerka JCCR Petra Machovcová.

Následovalo dalších pět tematicky zaměřených FAM tripů, kterých se zúčastnilo dalších 20 lidí. Orientované byly na pěší turistiku a cykloturistiku, historii a památky, wellness a luxury travel, gastronomii a venkovskou turistiku.

„Blogeři byli z pobytu na jihu Čech nadšeni a dle jejich reakcí zde nebyli naposled. V následujících týdnech dojde k monitorování příspěvků a hodnocení jejich dosahu,“ doplnila Machovcová.

 Foto: JCCR

 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více