Jižní Morava i Brno se společně představily „z jiného úhlu“

Již tradiční součástí veletrhů cestovního ruchu Go a Regiontour je každý rok společná tisková konference Jihomoravského kraje a města Brna. V letošním roce byla kromě dalších témat věnována představení turistické nabídky regionu „z jiného úhlu“. Co si za tím představit?

ředitelka Centrály cestovního ruchu – Jižní Morava Pavla Pelánová a radní Jihomoravského kraje v oblasti regionálního rozvoje, venkova a zemědělství Petr Hýbler

Kraj chce letos lákat návštěvníky na méně známé památky či dosud neobjevené atraktivity a akce. „Našim cílem je ukázat návštěvníkům nová, dosud neobjevená nebo málo známá místa a aktivity jižní Moravy. Součástí ‚jiného pohledu‘ je ale tak poukázat na tradiční turistické cíle, které lze navštívit v jiné než hlavní sezoně nebo je poznat prostřednictvím méně známých aktivit,“ vysvětlila marketingový záměr ředitelka Centrály cestovního ruchu – Jižní Morava Pavla Pelánová.

N přípravě nabídky se podílely destinační managementy všech pěti jihomoravských turistických oblastí, které s krajskou centrálou úzce spolupracují. „Jsem za tuto spolupráci velmi ráda, protože právě destinační managementy nám poskytují důležitá data o turistech a jsou našimi významnými partnery, s nimiž vytváříme turistickou nabídku na každý nový rok,“ doplnila Pelánová.

Tradičně vinařské Znojemsko se tak letos netradičně představí jako region piva. Kromě historické expozice pivovarnictví ve Znojemské pobočce Národního zemědělského muzea bude region prezentovat i nabídku regionálních minipivovarů. Brno poté zase připravilo sérii neobvyklých jednodenní výletů na kole nebo vlakem. Jednou z nejzajímavějším bude kupříkladu exkurze někdejšími černouhelnými doly v okolí Oslavan.

Oblast Pálavy a Lednicko-valtického areálu se letos zaměří na nabídku adrenalinových sportovních aktivit na vodě i ve vzduchu. V podobném duchu se návštěvníkům bude představovat i Moravský kras, který chce upozornit na málo známou nabídku sigletrailových stezek určených pro adrenalinové cyklisty. A Slovácko ožije tradiční akcí Slovácký rok, která se pořádá jednou za čtyři roky v Kyjově.

Krajské město se bude dále prezentovat jako město vědy. V rámci tohoto tématu chce prezentovat vědu a výzkum novým způsobem, a to nejen místním obyvatelům, ale i návštěvníkům. Věda zde totiž není uzavřena za zdmi vědeckých institucí, ale naopak je díky různým organizacím a projektům otevřena všem a promítá se i do kulturního a společenského dění ve městě. Turistické informační centrum Brno bude pořádat nebo se podílet na propagaci celé řady akcí, jako je např. festival Open House Brno, festival Mendel je… nebo festival Prototyp.

Foto: -gk-

 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více