Jižní pobřeží Spojených států, které v minulých letech zasáhly ničivé hurikány Katrina a Rita, chce přilákat více zahraničních turistů. Spustilo proto kampaň za několik milionů dolarů, ve které chce především ukázat, že se oblast ze živelních pohrom úspěšně vzpamatovala a má návštěvníkům co nabídnout, uvedli zástupci tamních států na tiskové konferenci v New Yorku.
Podle nich má region stále negativní image, jež řadu turistů odrazuje. Zasáhla přitom i státy, jichž se přírodní pohroma nedotkla, tedy Alabamu a Mississippi. Hodlají se proto více prezentovat v zahraničí, což prý ve Spojených státech na rozdíl třeba od Kanady není příliš běžné. „Obvyklé není ani to, že se kvůli tomu spojily hned čtyři státy – Florida, Louisiana, Mississippi a Alabama,“ řekl novinářům Landon Howard, viceprezident pro marketing a komunikaci pro cestovní ruch v alabamském přístavu Mobile.
Americká vláda v posledních letech na obnovu oblastí zasažených živelními pohromami věnovala více než 100 miliard dolarů. Podle zástupců regionu je tak nyní místní infrastruktura často nejmodernější ve Spojených státech a díky vládní pomoci zde ani během recese neustal stavební ruch. Zřejmě i díky tomu je v regionu obvyklá nižší nezaměstnanost než ve zbytku země. Jeho zástupci nicméně přiznávají, že řada míst teprve na obnovu čeká.
Nápadný půvab francouzské čtvrti New Orleansu |
Podle viceprezidentky pro cestovní ruch v New Orleansu Kim Priezové je ve městě, které zastupuje, přes tyto příznivé údaje recese znát. Má vliv zejména na oživení cestovního ruchu. Než město proslulé jazzem a karnevalem Mardi Gras před čtyřmi roky zpustošil hurikán Katrina, jezdívalo do něj ročně kolem 8,5 milionu návštěvníků. Po přírodní katastrofě jejich počet výrazně klesl.
V posledních letech se ale trend začíná obracet. Loni tak New Orleans a jeho okolí navštívilo 7,6 milionu lidí. „Kdyby v tu dobu neudeřila recese, bylo by to mnohem lepší,“ podotkla Priezová. Letos by podle ní bylo ideální, kdyby se návštěvnost přiblížila k osmimilionové hranici, sama ale za realistický odhad považuje 7,8 milionu návštěvníků.
Turisty do „kolébky jazzu“ lákají také bujaré oslavy Mardi Gras |
Narůstající trend v počtu návštěvníků v posledních letech potvrzovala většina jejích kolegů. V oblasti Mexického zálivu, která podle nich mimo jiné vyniká příjemným počasím, nádhernými plážemi a vynikajícím jídlem, tak vznikají nové a moderní hotely. V New Orleansu je pak podle Priezové oživení znát i na počtu restaurací, kterých prý od Katriny bylo otevřeno přes 500 a drtivá většina z nich se udržela.
Zástupci regionu by byli rádi, kdyby se jim podařilo dosáhnout toho, aby do něj alespoň desetina turistů přijížděla ze zahraničí. Jaký je podíl v současnosti, nicméně nedokázali uvést. Pro sledování příjezdové turistiky ze zahraničí totiž ve Spojených státech chybí přesné nástroje. Řada lidí prý do země nejede s jasným cílem, a často tak dorazí do jednoho státu a až tam se rozhodne, že pojedou do jiného. Státy jižního pobřeží se tak nyní snaží vymyslet metodiku, jak tento ukazatel například ve spolupráci s hotely měřit přesněji.
Mezi hlavní turistické cíle v oblasti patří města Lake Charles, Lafayette, New Orleans, Baton Rouge, Houma a North Shore v Louisianě, západní pobřeží státu Mississippi, město Mobile a pobřeží Mexického zálivu ve státu Alabama a město Pensacola a nedaleký ostrov Perdido-Key na Floridě. Všechna místa, mezi nimiž podle zástupců jednotlivých destinací lze snadno a rychle cestovat po dálnici, propaguje nová webová stránka, jednotlivé státy je také budou například nabízet na veletrzích cestovního ruchu.
Text: -čtk-
Foto: Infrogmation, Wikimedia