Josef Říkovský (Prague City Tourism): Agendu kvality služeb bereme velmi vážně

Proč Prague City Tourism zřídil novou agendu kvality služeb? A jaké budou kroky jejího nového ředitele? O tom jsme si povídali s ředitelem sekce Kvality služeb Josefem Říkovským, který působí v organizaci od začátku září. Jak sám říká, tak na začátku i na konci každého business plánu firmy je zákazník.

Josef Říkovský

Foto: archiv PCT

Z jakého důvodu vznikla nová agenda kvality služeb v Prague City Tourism?

Je to další z kroků, které směřují ke kultivaci cestovního ruchu a vycházejí z Koncepce příjezdového cestovního ruchu hl. m. Prahy. Kultivovaný návštěvník je náročný a očekává prémiové produkty a služby a nadstandardní vizuální prezentaci. Podmínkou toho je zajistit odpovídající kvalitu služeb, proto tuto agendu bereme velmi vážně. Sekce kvality služeb je odpovědná za implementaci připravené strategie a v rámci ní máme nachystaných 58 projektů, které mají společný cíl, a sice aby se Pražané a turisté v metropoli cítili dobře.

Proč je agenda kvality služeb pro firmy a organizace tak důležitá?

Ve většině společností je kvalita služeb nebo customer care obvykle mezi odděleními „popelkou“. Je však nutné říct, že na začátku i na konci business plánu každé firmy je vždy zákazník, pro kterého se produkt tvoří. Proto by na něj měl být brán ten největší ohled. V našem případě je klientem obyvatel Prahy a taky návštěvník hlavního města. Kvalita služeb by tak měla vybalancovat jejich zájmy.

Jaký je stávající stav v Praze?

V současné chvíli máme prémiové produkty a služby. Mám tím na mysli zejména památky, architekturu nebo třeba průvodce, kteří jsou skvělí ve svém oboru a pravidelně se vzdělávají. To všechno má nyní podobu drahokamu, který bychom chtěli vybrousit do tvaru a lesku briliantu.

Jaké budou vaše první kroky? Co všechno budete mít na starosti?

Agenda zahrnuje kromě péče o klienta dohled nad strategií a inovacemi. Klíčovým úkolem bude implementace Koncepce, kterou schválilo Zastupitelstvo hl. m. Prahy. K té se váže zmíněných 58 projektů, které budu supervizovat. Jedním z prvních kroků je definovat standardy pro zaměstnance a kontraktory, tak aby poskytovali služby, které očekávají i ti nejnáročnější klienti. To vše jde ruku v ruce s repositioningem značky a posouváním se k autenticitě a kultivovanosti.

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více