K filmařům jsou nejvstřícnější Jeseníky

Prvním držitelem ocenění Film Friendly určeného regionálním subjektům, které jsou nejvstřícnější filmařům, se stala filmová kancelář Jeseníky (Jeseníky Film Office). Kancelář zvítězila díky aktivní komunikaci s filmaři, efektivní koncepci získávání filmových projektů pro region a následnému úspěšnému využívání audiovizuálních děl k jeho propagaci. Výsledky soutěže dnes zveřejnila agentura CzechTourism.

Ocenění bylo předáno během včerejšího zakončení filmového festivalu Finále Plzeň

Předání ceny z rukou vedoucí filmové kanceláře Czech Film Commission Ludmily Claussové, výkonné ředitelky Asociace producentů v audiovizi Kateřiny Weissové a generální ředitelky agentury CzechTourism Moniky Palatkové proběhlo 2. května v průběhu slavnostního zakončení filmového festivalu Finále Plzeň. Sošku převzal Jan Závěšický, předseda správní rady Jeseníky – Sdružení cestovního ruchu. „Máme z ocenění velkou radost a doufáme, že vítězství v soutěži na náš kraj upozorní další filmaře. Snažíme se aktivně pracovat s filmovým průmyslem, protože přináší do regionu peníze i návštěvníky. Doufáme, že nám vydrží podpora našich členů a partnerů, Olomouckého kraje a dalších veřejných i soukromých hráčů, za kterou moc děkujeme a bez které by to nešlo,“ uvedl Závěšický.

Výroční ocenění Film Friendly je společnou iniciativou Asociace producentů v audiovizi, filmové kanceláře Czech Film Commission a agentury CzechTourism. Porota složená se zástupců všech tří organizací hodnotila 12 přihlášených subjektů, a to především ve dvou rovinách: práce s filmaři před natáčením i během samotné produkce a zužitkování natáčení a filmů vzniklých v regionu ve svých marketingových aktivitách. V prvním, úvodním ročníku soutěže se výjimečně oceňovaly nejen aktivity uplynulého roku, ale i let předchozích. Právě z tohoto pohledu bodovaly u poroty vítězné Jeseníky, kde se místní filmová kancelář spolupráci s filmaři věnuje systematicky od roku 2012, a zároveň její mateřská organizace Jeseníky – Sdružení cestovního ruchu aktivně využívá natáčených filmů a TV projektů k propagaci destinace.

Dlouhodobě povzbuzujeme regiony ke spolupráci s filmaři a rok od roku cítíme z regionů větší vstřícnost a zájem, aby se u nich natáčelo. Ocenění Film Friendly je zhodnocením jejich snahy. Ukázalo se, že soutěž je velmi kladně přijímána a je o ni zájem. Rozhodnutí o jednom jediném vítězi tak nebylo snadné, měli jsme čtveřici adeptů na vítěze – vedle Jeseníků to byly Ostrava, Východní Čechy a Karlovarský kraj. Ti všichni mají funkční kontaktní místo pro filmaře, aktivně komunikují směrem k produkcím a zároveň využívají natáčené projekty v marketingu destinace,“ uvedla Ludmila Claussová, vedoucí Czech Film Commission.

Vítězná kancelář Jeseníky Film Office se v minulosti podílela například na natáčení snímků Krásno, Díra u Hanušovic nebo aktuálně na dokumentu Krajina domova. Díky vstřícnému jednání získala od filmových producentů velmi dobré ohlasy. „Funkční regionální filmové kanceláře jsou pro producenta velice přínosné. Pomáhají nám se rychle zorientovat v místním prostředí a jsou zdrojem důležitých informací, kontaktů. V ideálním případě mohou pomoci nalézt i nějaké regionální zdroje financování. S touto formou spolupráce z natáčení filmu Díra u Hanušovic mám já osobně velmi dobrou zkušenost,“ uvedl producent Ondřej Zima.

Velkou předností kanceláře Jeseníky Film Office byla podle organizátorů soutěže její schopnost ukázat se jako „film friendly“ i potenciálním návštěvníkům. „Putovat po stopách filmových hrdinů a hrdinek místy, která znáte ze stříbrného plátna, má pro řadu lidí zvláštní kouzlo. Místa, kde vznikly oblíbené filmy, se ale nestávají cílem filmových turistů sama od sebe. To si velmi dobře uvědomili právě v Jeseníkách, kde v posledních letech vzniklo několik úspěšných filmově turistických produktů v návaznosti na filmy Alois Nebel, Krásno či Kladivo na čarodějnice,“ objasnila Monika Palatková, generální ředitelka agentury CzechTourism.

Soutěže bude pokračovat i v příštích letech. I nadále si bude klást za cíl zvyšovat povědomí o přínosech audiovizuální produkce, povzbuzovat regiony k aktivnějšímu přístupu k filmovým natáčením a poukazovat na výhody cíleného marketingu prostřednictvím filmového turismu. „Těšíme se na pokračování soutěže a do budoucna bychom rádi oceňovali i jednotlivé osoby či konkrétní místa natáčení, protože bez součinnosti jednotlivců na straně lokací se natáčení realizuje jen těžko,“ doplnila Ludmila Claussová.

Více informací o soutěži a seznam zúčastněných naleznete na www.filmfriendly.cz.

Foto: CzechTourism

Čtěte také: Regiony ožívají filmem, spolupráce s filmaři jim přináší peníze

Karlovarský kraj chce filmovou kanceláří lákat filmaře k natáčení

 

 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více