Společnost Vector International spol. s r.o. je výhradním nebo přímým dovozcem mnoha výrobků světových značek, ale nabízí i hotelové produkty tuzemských firem. Do hotelů dodává např. minibary Dometic (Electrolux) a Vector, celou řadu dalších hotelových zařízení, jako jsou sejfy, zámkové systémy, televizory, Pay-TV systémy, fény, osoušeče rukou, žehliče kalhot, kufrboxy, pokojový nábytek a mnoho dalšího. Protože sortiment společnosti Vector je velmi široký, zeptali jsme se spolumajitele této firmy pana Ing. Balogha, co je hlavním předmětem poptávek.

V posledních pěti letech jsou nejvíce prodávaným produktem minibary. Zaznamenáváme zde také určitý vývoj, snížení spotřeby energie, lepší design apod. Najdou se i novinky, jako je třeba nástěnný minibar ve velice luxusním provedení. Je u nás stále ještě mnoho tří a čtyřhvězdičkových hotelů, kde minibary nejsou vůbec, nebo jsou kompresorové, které jsou při provozu hlučné, to vede hoteliéry k nutné výměně za minibary absorpční.
Dalším často poptávaným produktem jsou zámkové systémy na karty. Zastupujeme na trhu americkou firmu CSS a její systém Saflok. CSS vyvinula kartové systémy nejprve na bázi děrové karty, později přešla na magnetické karty a před čtyřmi lety uvedla poprvé na trh zámky s tzv. „dvojitou hlavou“, které umí číst čipové i magnetické karty. Nejnovějším produktem této firmy je zámek Confidant MT, který vyhrál titul „EXPONÁT výstavy HORECA“ v roce 2003.
Dalším trendem jsou sejfy, především takové, které mají kontrolní jednotku, jež dovede nouzově otevřít trezor, kontroluje jeho stav, umí vyčíst údaje o použití sejfu.
Nejmodernější kontrolní jednotky vyžadují pro svou aktivaci otisk prstu uživatele.
Tyto sejfy vyrábí izraelská společnost Safe Place.
Moderní sejfy už nefungují na klíč, ale na číselný kód nebo magnetickou kartu, přičemž host může využívat i svou platební kartu.
Dobře se prodávají také hotelové televizory, zejména od značky Philips, která vyvinula mnoho funkcí speciálně pro hotely, a je tak jedinou opravdovou hotelovou televizí. S tím, jak klesají ceny LCD televizorů, začínají o ně mít zájem lepší hotely, hlavně kvůli úspoře místa a lepší kvalitě obrazu, nemluvě o zvýšení pocitu komfortu hosta. Za pár let se možná stane LCD televizor standardním vybavením v našich hotelech.
S tím souvisí také systém placené televize (Pay-Tv). K televizorům Philips nabízíme francouzský placený televizní systém Locatel. Kvalita obrazu při promítání z videorekordéru není příliš vysoká, proto se náš dodavatel snaží vyhovět i vyšším nárokům a uvedl na trh digitální videoserver satelitním přenosem. V tomto případě je kvalita obrazu několikrát vyšší než u obyčejných videorekordérů. Tento systém funguje například v hotelu Tranzit u letiště Ruzyně a bude i v hotelu Mercure, kde jsou zatím videorekordéry, ale již nyní se uvažuje o přechodu na digitální systém. Nové prodeje už jsou jen přes digitální podobu, jako např. u nového hotelu Clarion v Praze.
Dalšími možnostmi rozšíření služeb u Pay-TV systému je připojení k internetu, kontrola minibarů, klimatizace nebo hlášení poruch pomocí tohoto systému.
Novým trendem je u nás umisťování rychlovarných sad do hotelových pokojů. V anglosaských zemích jsou prakticky v každém hotelu. Je to zařízení, pomocí něhož si host může na pokoji uvařit kávu, čaj, čokoládu nebo horké nápoje, kdy se mu zamane. U nás tato praxe není ještě tak rozšířená, ale např. lepší hotely jako Hilton nebo Holiday Inn se snaží a tyto služby poskytují.
Když se přesuneme z pokoje do koupelny, můžeme konstatovat, že v koupelnách se toho v poslední době mnoho nezměnilo a zřejmě se ani toho moc měnit nebude. Ale určité trendy tu jsou. Například ještě nedávno hotely upřednostňovaly hadicové fény, avšak čas ukázal, že pro dámy s delšími vlasy je pohodlnější pistolový fén fixně připevněný na zdi.
Zcela jasným trendem je ale nezbytná přítomnost kosmetického zrcadla. Před deseti lety se zrcadla vyskytovala jen výjimečně, ale v současné době je lepší hotely považují za samozřejmost – ať už s osvětlením nebo bez.
-lgs- a -dva-
www.minibar.cz
www.minibar.sk
www.pay-tv.org