Česká centrála cestovního ruchu vyhodnotila výsledky své kampaně na podporu domácího cestovního ruchu. Obliba Česka coby destinace pro trávení dovolené vzrostla v souvislosti s kampaní o 29 procent.
Monitoring efektivity aktivit projektu probíhal v šesti vlnách od května 2013 do října 2014, celkové zhodnocení kampaně připravila společnost ppm factum research. Šetření, které obsahovalo skupinové i individuální diskuse, on-line a osobní dotazování, přineslo pozitivní výsledky. Kampani se podařilo propagovat Česko jako místo, které nabízí zajímavé lokace a dostatek možností pro trávení aktivní dovolené.
Zdroj: ppm factum research
Slogan „Česko – země příběhů“ oslovoval příslibem pestrosti a rozmanitosti nabídky. Plně korespondoval se sdělením, že Česká republika je země plná krásných a zajímavých míst, která stále dobře neznáme, a motivoval k jejich návštěvě.
Graf 3 – Změny podle zaregistrování kampaně (v %)

Zdroj: ppm factum research
Vylepšilo se jak vnímání Česka coby „značky“ turistické destinace, tak i frekvence cestování po Česku mezi roky 2013 a 2014. Kampaň zaznamenalo 37 % široké veřejnosti a 50 % aktivních cestovatelů. Pozitivně oslovila 94 % populace, přičemž u 44 % zlepšila mínění o České republice jakožto turistické destinaci. „Na kampaň přijímáme mnoho pozitivních ohlasů z řad široké veřejnosti i odborníků, které nás velice těší. Umístila se v top 5 Effie Awards, soutěži o nejefektivnější reklamu, a společnost ppm factum research ji označila za nejúspěšnější kampaň, kterou kdy testovala,“ uvedl ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška.
Cílem kampaně bylo zvýšit zájem českých turistů o trávení dovolené v České republice a zvýšit podíl objemu domácího cestovního ruchu na celkovém objemu cestovního ruchu České republiky.
Z výsledků vyplynulo, že s dovolenou v České republice má většina dotazovaných (99 % cílové skupiny) velmi dobré zkušenosti. Po celou dobu šetření postupně rostl podíl osob, které chtějí trávit dovolenou, prodloužený víkend nebo výlet v Česku. Po skončení kampaně hodlá v Česku strávit dovolenou o 37 % více Čechů, než ji trávilo ve stejném období loňského roku, u prodloužených víkendů odpovídá tento údaj 30% nárůstu, u výletů 15% nárůstu. Z důvodů pro trávení volného času v ČR zaznamenala nejvýraznější posun na přední příčky nabídka rozličných aktivit, která byla hlavním komunikovaným tématem kampaně. Dle respondentů nabízí Česká republika především zajímavé přírodní a kulturní památky a možnosti wellness.
Graf 4 – V čem se vnímání ČR zlepšilo a v čem zhoršilo

Zdroj: ppm factum research
Kampaň napomohla nejen k přímému zvýšení objemu domácího cestovního ruchu, ale podařilo se jí i vylepšit názor české veřejnosti na cestování po České republice. Tuto skutečnost deklaruje pro období posledního roku 29 % dotázaných.
Integrovaná marketingová a komunikační kampaň realizovaná v rámci projektu „Marketingový mix na podporu domácího cestovního ruchu“, financovaného z Integrovaného operačního programu, probíhala od září 2013 do října 2014.