Už víc než dvacet let nabízí Čedok v rámci oddělení Exclusive Travel Čedok služby svým nejnáročnějším zákazníkům. Spolu s generálním ředitelem této ikonické cestovní kanceláře Janem Koláčným jsme nahlédli pod pokličku těm, kdo tyto na míru šité exkluzivní služby připravují.
Jak byste charakterizoval zákazníky oddělení Exclusive Travel Čedok?
Jako klienty, kteří mají konkrétní představu o tom, jak chtějí strávit svou dovolenou. K tomu si uvědomují, že jejich představa není úplně standardní a že realizace bude něco stát. Jsou to cestovatelé, kteří jdou po něčem specifickém. Ať už je to specifická doprava soukromým letadlem, specifické místo pobytu v exkluzivních letoviscích nebo v místech, do kterých se běžně nejezdí, anebo specifický program, který je jim připravený na míru. Máme klienty, kteří se k nám pravidelně vracejí a za svoji dovolenou jsou každoročně ochotni utratit milionové částky. Naprosto stěžejní proto je, aby cesta přesně odpovídala představě klienta. Přicházejí k nám například lidé, kteří touží procestovat řekněme Kanadu. Mají dvě nebo tři konkrétní místa, která chtějí stoprocentně vidět a k tomu si nechají doplnit program tak, aby korespondoval s jejich zájmy. Aby se z cesty vrátili spokojení, je pak především o úzké spolupráci mezi klientem a naším prodejcem. A druhou skupinou klientů tohoto oddělení jsou firmy, pro které připravujeme atraktivní incentivní programy.
Kolik prodejců v této divizi máte?
Máme vyčleněnou skupinu osmi lidí, kteří musí mít dostatek obchodních i cestovních znalostí a zkušeností. Musí vědět, kam klienta posílají, jak to tam vypadá, zdali místo či program splní jeho nároky a tak dál. To, že se k nám klienti vracejí, je založeno právě na důvěře k naší značce a k našim prodejcům. Vztahy mezi konkrétními prodejci a konkrétními klienty jsou v tomto případě skutečně stěžejní. Nezřídka se stává, že se klient v případě spokojenosti vrací rovnou k tomu, kdo mu cestu naplánoval a prodal, protože dostal přesně to, co chtěl.
Jaká je tedy přesně vaše nabídka? Kde jsou limity Exclusive Travel Čedok?
Dá se letět skutečně kamkoli a dělat úplně cokoli. Měli jsme velmi specifické požadavky, ale nepamatuji si, že bychom někomu museli říct ne. Naplánovali jsme už pobyty v mongolské jurtě i návštěvu Antarktidy na ledoborci. Možností je celá řada. Lidé mají své vlastní a velmi specifické představy o trávení volného času a my jim je pomáháme plnit.
Jak dlouho průměrně trvá příprava takové cesty?
Pochopitelně není možné přijít ve čtvrtek s tím, že chcete v pátek letět. Příprava celé akce odpovídající klientským požadavkům chvíli trvá. Takže zpravidla když už naši klienti vědí, že chtějí letos na podzim někam letět, tak jsem přesvědčený, že kolegové v Exclusive Travel Čedok o tom už dnes vědí a přinejmenším rámcově cestu připravují. Individualizovaný cestovní plán ale zvládneme sestavit během pár týdnů.
Jaké trendy v poptávce pozorujete?
Co se týče relaxačních a pobytových zájezdů, často tam figurují místa jako je Mauricius, Maledivy, Tahiti či Bali. Poznávací cesty jsou zase spíše o aktivním odpočinku a dobrodružství – někdo například chce zažít africké safari a pozorovat konkrétní druhy zvířat v přirozeném prostředí, další chce nějaký čas meditovat s mnichy v Tibetu. Jakmile se to dozvíme, snažíme se naplánovat cestu, která bude maximálně odpovídat individuálním požadavkům klienta. Obecně jsme ale schopni zajistit prakticky cokoli. Dovolenou u moře, v lázních, luxusní plavby i luxusní vlaky. Plánujeme i tzv. city breaks či eurovíkendy, poznávací zájezdy, zájezdy za sportem, cesty za gastronomií, zimní dovolenou na horách, zážitkovou i incentivní turistiku. Kdysi jsme například pro jednoho výrobce elektroniky zajištovali poznávací zájezd do Mexika, v rámci kterého měli účastníci exkurzi do provozu dodavatele. Jak jsem říkal. Každý má v hlavě představu, jak chce prožít volný čas. My to umíme zrealizovat.
Foto: Čedok
Exclusive Travel Čedok
Specializované oddělení cestovní kanceláře Čedok už od roku 1996 zprostředkovává prémiové cestování šité na míru jednotlivým klientům. Právě tato registrovaná značka začala na českém trhu jako jedna z prvních nabízet prakticky neomezené možnosti individuálního cestování a přitom s organizačním komfortem, který mohou nabídnout pouze cestovní kanceláře. Dnes má díky letitým zkušenostem pevnou pozici na trhu a těší se velké oblibě klientů, kteří neváhají se pravidelně vracet.
|