Květnový Klubový den přinesl členům ACK ČR zdarma praktické shrnutí zásad, jak psát články na web, jak získat neprodlené potvrzení o elektronické platbě zákazníka, jak nejlépe pojistit zahraničního turistu a další důležité tipy pro business.
Kdo není na síti, jako by nebyl
Většina nákupních rozhodnutí je více či méně inspirována zvnějšku, a to čím dál více prostřednictvím internetu. Nic proti kamenným prodejnám – ty mají a budou mít své opodstatnění. S živým člověkem lze debatovat, ptát se, sledovat jeho reakce, nechat se nakazit jeho nadšením. Ale do prodejny se musí přijít. Mládež je k tomu ochotna málokdy – a ti, kteří přijdou docela rádi, potřebují k návštěvě impuls. Probudit zájem, proč se o nějakou službu či destinaci zajímat. Brouzdání po internetu k tomu poskytuje nejširší (a taky nejlevnější) pole působnosti. Jenže také největší konkurenci přímou i nepřímou, tedy ve stejné oblasti zájmu – nebo naopak útěk úplně do jiné sféry. Čtení, resp. sledování internetu podléhá v mnohém jiným zákonitostem než klasické inzeráty a články. O úspěchu rozhoduje umění psát právě pro internet – copywriting.
Titulek prodává
Viola Kratochvílová a Lucie Štěrbová z členské organizace Aira Group uvedly, kolik vteřin máte na to, abyste zaujali potenciálního zájemce, než proklikne jinam. Co brát v úvahu při formulaci sdělení (většina pravidel platí i pro tištěná média, některá, jako SEO optimalizace, jsou specifická), jak řešit grafiku, která je pro vnímání na obrazovce mnohem důležitější než na papíře. Co nezapomenout dát právě do titulku. Jak diametrálně odlišně seřadit informace ve sdělení pro publicisty – a jak pro veřejnost – a spoustu dalších užitečných rad. Členové ACK ČR tak dostali na květnovém Klubovém dnu zdarma celý stručný kurz.
Platby po internetu rychleji
On-line prodej zájezdů si nachází místo méně rychle než přenos informací, nicméně jeho význam neustále roste a u některých turistických komodit (např. letenky) již prakticky dominuje. Rychlost potvrzení platby se proto stává určující – a je zvlášť nepopiratelnou devízou při prodeji na poslední chvíli. Obchodní ředitel společnosti AGMO Vít Hejlek nabídl členům ACK ČR platební bránu, která zajistí on-line potvrzení platby prakticky bezprostředně na základě e-platby prostřednictvím internetového bankovnictví 10 největších bank působících v Česku a také prostřednictvím mobilní platby či platby kartou.
Incoming nepřišel zkrátka
Tradicí Klubových dnů ACK ČR je představit členům pokaždé jiný zajímavý podnik, kam mohou posílat své klienty. V květnu to byla pražská hotelová loď GreenYacht Hotel, která představuje romantický luxus s přímou návazností na golfové hřiště, a jak se účastníci sami přesvědčili, s kvalitními podmínkami nejen pro společenské, ale i konferenční akce. Kromě tohoto tipu se jim dostalo i informací o cestovním a zdravotním pojištění klientů, zvláště v incomingu. Nechyběly ani čerstvé zprávy o aktuálním stavu projednávání novely zákona č. 159/1999 Sb., o jednáních ohledně udělování českých víz a další zprávy pro praktický business. Pak už následovaly obvyklé vzájemné rozhovory při výborném občerstvení a pozvání na další akce ACK ČR, kterých je čím dál víc.
Ing. Eva Mráčková, manager ACK ČR