Klubový den ACK: Pro podporu nejen incomingu

Únorový Klubový den Asociace cestovních kanceláří ČR byl především přehlídkou toho, co se letos změnilo v agentuře CzechTourism, aby ještě lépe sloužila propagaci a podpoře českého cestovního ruchu.

Ředitel odboru výzkumu, trendů a inovací agentury CzechTourism Ing. Mojmír Mikula a vedoucí oddělení PR Ing. Filip Remenec informovali o posílení významu i personálního obsazení odboru výzkumu, trendů a inovací, který by měl napříště poskytovat datový servis nejen pro svou mateřskou organizaci, ale v zájmu rozvoje českého cestovního ruchu celé odborné veřejnosti. Jako první počin budou digitalizovat výsledky dosud provedených výzkumů včetně těch provedených v regionech a co nejdříve je zveřejní na internetu tak, aby je mohli využít podnikatelé, školy a další zájemci. Vzhledem k tomu, že půjdou až 10 let nazpět, ukáže se zároveň, které výsledky se nakonec neukázaly být relevantními, které závěry se v praxi nepotvrdily a získá se tak odrazový můstek pro lepší zacílení nových projektů. Pro posílení image České republiky bude odbor získávat relevantní data pro propagaci Česka jako bezpečné destinace (ve srovnání s jinými zeměmi) po všech stránkách (tedy nejen otázky kriminality, ale i nezávadnosti vody, potravin atp.), přičemž CzechTourism uvítá náměty na konkrétní použití takových argumentů. Důraz bude také kladen na vyšší využití nepřímé propagace země (placement ve filmech) – a vytvoření předpokladů pro ně (fam tripy, práce s regiony, aby pro filmaře uměly nabídnout vhodné podmínky). Fam trip pro filmaře se letos zaměří na hlavní producentské země – USA a Indii.

Filip Remenec (vpravo) a András Szirányi Nosnými tématy, na něž se nově marketing soustředí, budou církevní turistika včetně židovských památek, ekoagroturistika a technické památky. Již se rozjíždějí studijní cesty církevní turistiky pro kněží z Itálie, v hledáčku budou samozřejmě i další silně katolické země jako Polsko a americké státy. Letos se chystá osm tematických koncertů v katedrále sv. Víta pod záštitou prezidenta republiky a pražského arcibiskupa, který při jednání s ACK projevil zájem na širším otevření kostelů lidem. Budou analyzovány jednotlivé zdrojové trhy a návazně připraveny workshopy a prezentace pro odborníky i press tripy. Členové ACK obdrží od agentury CzechTourism podrobný plán, kdy a kam budou jednotlivé akce směrovat tak, aby měli možnost se jich podle charakteru akcí zúčastnit nebo k nim poskytnout součinnost formou partnerství. Uskuteční se i oblíbené informační cesty do regionů, na kterých mají pracovníci cestovních kanceláří a agentur možnost osobně poznat nabídku a seznámit se s provozovateli zařízení cestovního ruchu, která mohou zařadit do svého turistického produktu. Útvar strategie a marketingu chce s ACK a jejími členy spolupracovat a Ing. Remenec projevil zájem o pravidelné setkávání na Klubových dnech ACK.

S programovou nabídkou pro incoming souzněla i atmosféra hostitelského objektu – restaurace Na Ořechovce. Její zrenovovaný sál a nový provozovatel nabízejí kromě krásné architektury někdejší nejnoblesnější pražské čtvrti i pódium a zkušeného organizátora folklorních i staropražských představení. O kulinářské nabídce s důrazem na českou kuchyni se měli účastníci možnost přesvědčit prostřednictvím vlastních chuťových buněk – a člověk neví, zda má chválit víc nápaditost, kvalitu nebo ochotnou obsluhu. Klubový den potěšil i outgoingové cestovní kanceláře. Přidružený člen ACK – Maďarská turistika, která je maďarskou obdobou agentury CzechTourism, nabídl ústy svého ředitele Mgr. Andráse Szirányiho uspořádat v letošním dubnu v pořadí již třetí business trip. Ten pro české turisty rozšíří nabídku Maďarska s důrazem na termální lázně, které se u českých turistů těší čím dál větší oblibě. Tentokrát zamíříme na sever Maďarska a lázně spojíme s ukázkou toho, co může předložit nejznámější vinařský region – Tokaj.

Text: Ing. Eva Mráčková, vedoucí sekretariátu ACK ČR
Foto: Jiří Minařík

Autor

Nejnovější články z rubriky
Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264

Warning: Attempt to read property "name" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264


Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267
Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více