Únorový Klubový den Asociace cestovních kanceláří ČR byl především přehlídkou toho, co se letos změnilo v agentuře CzechTourism, aby ještě lépe sloužila propagaci a podpoře českého cestovního ruchu.
Ředitel odboru výzkumu, trendů a inovací agentury CzechTourism Ing. Mojmír Mikula a vedoucí oddělení PR Ing. Filip Remenec informovali o posílení významu i personálního obsazení odboru výzkumu, trendů a inovací, který by měl napříště poskytovat datový servis nejen pro svou mateřskou organizaci, ale v zájmu rozvoje českého cestovního ruchu celé odborné veřejnosti. Jako první počin budou digitalizovat výsledky dosud provedených výzkumů včetně těch provedených v regionech a co nejdříve je zveřejní na internetu tak, aby je mohli využít podnikatelé, školy a další zájemci. Vzhledem k tomu, že půjdou až 10 let nazpět, ukáže se zároveň, které výsledky se nakonec neukázaly být relevantními, které závěry se v praxi nepotvrdily a získá se tak odrazový můstek pro lepší zacílení nových projektů. Pro posílení image České republiky bude odbor získávat relevantní data pro propagaci Česka jako bezpečné destinace (ve srovnání s jinými zeměmi) po všech stránkách (tedy nejen otázky kriminality, ale i nezávadnosti vody, potravin atp.), přičemž CzechTourism uvítá náměty na konkrétní použití takových argumentů. Důraz bude také kladen na vyšší využití nepřímé propagace země (placement ve filmech) – a vytvoření předpokladů pro ně (fam tripy, práce s regiony, aby pro filmaře uměly nabídnout vhodné podmínky). Fam trip pro filmaře se letos zaměří na hlavní producentské země – USA a Indii.
Nosnými tématy, na něž se nově marketing soustředí, budou církevní turistika včetně židovských památek, ekoagroturistika a technické památky. Již se rozjíždějí studijní cesty církevní turistiky pro kněží z Itálie, v hledáčku budou samozřejmě i další silně katolické země jako Polsko a americké státy. Letos se chystá osm tematických koncertů v katedrále sv. Víta pod záštitou prezidenta republiky a pražského arcibiskupa, který při jednání s ACK projevil zájem na širším otevření kostelů lidem. Budou analyzovány jednotlivé zdrojové trhy a návazně připraveny workshopy a prezentace pro odborníky i press tripy. Členové ACK obdrží od agentury CzechTourism podrobný plán, kdy a kam budou jednotlivé akce směrovat tak, aby měli možnost se jich podle charakteru akcí zúčastnit nebo k nim poskytnout součinnost formou partnerství. Uskuteční se i oblíbené informační cesty do regionů, na kterých mají pracovníci cestovních kanceláří a agentur možnost osobně poznat nabídku a seznámit se s provozovateli zařízení cestovního ruchu, která mohou zařadit do svého turistického produktu. Útvar strategie a marketingu chce s ACK a jejími členy spolupracovat a Ing. Remenec projevil zájem o pravidelné setkávání na Klubových dnech ACK.
S programovou nabídkou pro incoming souzněla i atmosféra hostitelského objektu – restaurace Na Ořechovce. Její zrenovovaný sál a nový provozovatel nabízejí kromě krásné architektury někdejší nejnoblesnější pražské čtvrti i pódium a zkušeného organizátora folklorních i staropražských představení. O kulinářské nabídce s důrazem na českou kuchyni se měli účastníci možnost přesvědčit prostřednictvím vlastních chuťových buněk – a člověk neví, zda má chválit víc nápaditost, kvalitu nebo ochotnou obsluhu. Klubový den potěšil i outgoingové cestovní kanceláře. Přidružený člen ACK – Maďarská turistika, která je maďarskou obdobou agentury CzechTourism, nabídl ústy svého ředitele Mgr. Andráse Szirányiho uspořádat v letošním dubnu v pořadí již třetí business trip. Ten pro české turisty rozšíří nabídku Maďarska s důrazem na termální lázně, které se u českých turistů těší čím dál větší oblibě. Tentokrát zamíříme na sever Maďarska a lázně spojíme s ukázkou toho, co může předložit nejznámější vinařský region – Tokaj.
Text: Ing. Eva Mráčková, vedoucí sekretariátu ACK ČR
Foto: Jiří Minařík