V rámci Ambassador Programu na podporu kongresových ambasadorů Prague Convention Bureau se na konci roku 2016 uskutečnilo několik vzdělávacích a společenských akcí. Za podpory rektora Univerzity Karlovy proběhly v prostorách historického Karolina v předvánočním čase hned dvě akce – vzdělávací seminář na téma „Proč a jak kandidovat na uspořádání mezinárodního kongresu nebo konference v Praze“ a adventní setkání kongresových ambasadorů a partnerů zmiňovaného programu.

Seminář se uskutečnil za účasti významného hosta – kongresového ambasadora a patrona programu – prof. MUDr. Vladimíra Tesaře, DrSc., MBA, FERA, FASN, přednosty Kliniky nefrologie 1. lékařské fakulty Univerzity Karlovy a Všeobecné fakultní nemocnice v Praze. Nutno podotknout, že pan profesor byl v roce 2016 oceněn za celoživotní přínos kongresovému průmyslu v rámci slavnostního předávání ocenění Ambassador Awards Evening, které Prague Convention Bureau každoročně pořádá.
S přítomnými se profesor Tesař podělil o své vlastní zkušenosti s organizací mezinárodních kongresů a také zmínil překážky, které bylo nutné na cestě za úspěchem překonat. Přítomné kolegy podpořil cennými radami vedoucími k úspěšné kandidatuře na mezinárodní kongres nebo konferenci. V závěru své prezentace pak shrnul několik zásadních faktorů, které jsou z jeho pohledu klíčové, a to nejenom pro úspěšnou kandidaturu na mezinárodní kongres do Prahy. Účastníci semináře se dále dozvěděli informace týkající se aktuální destinační a státní podpory určené pro asociační, tj. neziskové organizace, kterou představil ředitel Prague Convention Bureau Roman Muška. Závěr akce byl věnován dotazům a diskusi přítomných s řečníky, která pokračovala i na následném adventním setkání.

„Edukací prochází ročně přibližně 40 ambasadorů, kteří jsou v různých fázích procesu přípravy kongresu. V zásadě je můžeme rozdělit na tři skupiny. První tvoří ti, kteří o kandidatuře na mezinárodní kongres teprve uvažují a je tedy vhodné je v jejich úsilí podpořit, vysvětlit význam pořádání mezinárodních kongresů a poukázat na nabízenou destinační podporu. Do druhé skupiny spadají ti ambasadoři, kteří se v procesu kandidatury aktuálně nachází anebo se v blízké době nacházet budou. V takovém případě ocení jakoukoliv informaci, která by vedla k podpoře jejich kandidatury včetně přímé pomoci týmu Prague Convention Bureau s touto kandidaturou dle zadání mezinárodní asociace. Poslední, třetí skupinou, jsou ti, kteří jsou již v organizaci kongresů zběhlí a pro svoje akce vítají jakoukoliv aktualizaci destinační podpory, o níž následně žádají ať již napřímo anebo prostřednictvím agentur, se kterými spolupracují,“ sděluje Markéta Růtová, která má Ambassador Program v Prague Convention Bureau na starosti.
Adventní setkání kongresových ambasadorů tak symbolicky uzavřelo rok 2016. Nicméně již nyní se mohou kongresoví velvyslanci těšit na velké množství akcí a seminářů, které pro ně Prague Convention Bureau pro 2017 chystá. Klíčovou akcí bude již tradiční slavnostní udělování ocenění kongresovým velvyslancům Ambassador Awards Evening, které se uskuteční v dubnu tohoto roku. Po celý rok budou probíhat také vzdělávací semináře. První z nich proběhne v březnu a bude určen pro zástupce fakult Univerzity Karlovy. Tentýž seminář pro další zájemce proběhne následně v listopadu. Další ze série bude seminář pro zástupce ústavů Akademie věd ČR v září a pro členské PCO a jejich ambasadory v prosinci. Kongresové velvyslance čekají také dvě neformální networkingové akce – oběd s patrony a partnery Ambassador Programu v září a na závěr roku tradiční vánoční setkání.
Autorkami textu jsou Hana Krejbichová, marketing & PR manager Prague Convention Bureau
a Markéta Růtová, vztahy s odbornou veřejností – Ambassador Program
www.pragueconvention.cz
Foto: Prague Convention Bureau
