Ve čtvrtek 5. dubna proběhl v prostorách Lobkowiczkého paláce na Pražském hradě edukační seminář s podtitulem Czechoslovak Inspiration in MICE. Akce, kterou každoročně pořádá Prague Convention Bureau, letos připomněla deset let od vzniku této organizace a také 100. výročí od založení Československa.
Hostitelem letošního ročníku edukačního semináře byl sám princ William Lobkowicz, majitel paláce. Účastníkům akce představil historii svého rodu a především dobu ne zcela dávnou, kdy probíhala restituční řízení, a rodině byl navracen majetek. Nyní Lobkowiczký palác slouží především jako muzeum a prostor pro konání společenských akcí.

Na úvodní slovo navázal první blok přednášek s názvem „10 let bez koruny: dopad přijetí eura na kongresový průmysl“, který reflektoval 10. výročí přijetí eura na Slovensku. Prezentující se zaměřili jak na možnost zavedení eura v Česku, tak na praktické informace a zkušenosti s přechodem na jinou měnu a kurzové rozdíly při pořádání akcí. Blok zahájil Zdeněk Tůma, partner v KPMG a bývalý guvernér ČNB. Ve své přednášce zdůraznil mj. rozdíl mezi nominální hodnotou eura a tím, jak jeho hodnotu vnímají lidé. O praktických zkušenostech se zavedením evropské měny hovořil Ján Svoboda, prezident asociace Heritage Hotels of Europe a viceprezident Slovak Tourism Association. Představil plusy i minusy zavedení eura na Slovensku a zanalyzoval změny v návštěvnosti země zahraničními turisty v prvních měsících po přechodu na novou měnu, kdy Slovensko zaznamenalo odliv turistů z Ruska, USA a Ukrajiny. Naopak turisté z Německa a Rakouska tuto změnu uvítali. Blok uzavřel Petr Břinčil, obchodní ředitel PCO společnosti GUARANT International, který se zaměřil na výzvy, jež přináší pořádání akce na Slovensku z pražské centrály firmy.

Druhý blok přednášek s podtitulem „Současnost a budoucnost: jak Česká republika a Slovensko inspirují svět“ zahájil zakladatel konference 360° Travel Trends Petr Klymec, který rovněž celý seminář moderoval. Při přednášce se zaměřil na to, jak připravit akci zaměřenou na cestovní ruch tak, aby v budoucnu zaujala a byla úspěšnou. Tipy na pořádání akce budoucnosti představil na případových studiích konference 360° Travel Trends a SXSW (South by Southwest). Klíčové je podle Petra Klymce zaměřit se na hybridní eventy a on-line interakce, vzít v potaz vliv technologií, udržitelnost a především se pokusit připravit akci tak, aby byla pro účastníky skvělým zážitkem. Klára Honzíková, global events director české společnosti Socialbakers, představila sociální sítě a jejich využití z pohledu eventů a zdůraznila především pečlivý výběr vhodné sociální sítě pro daný event a obecenstvo. Inspirující příklad slovenské firmy, která oslovila svět, představila Martina Mlynská, custom success operations manager ze společnosti sli.do. Stejnojmenná aplikace, která slouží především k on-line interakcím s publikem během eventů, zvládla během šesti let expandovat z 12 akcí ročně na 61 000 akcí, které aplikaci ročně použijí. Klíčovými úspěchy firmy jsou podle Martiny Mlynské neustálá komunikace s klienty, uvažování v globálním kontextu a také společné týmové úsilí. Druhý blok přednášek uzavřel Daniel Musil, account director společnosti AITOM Digital, jenž účastníkům poskytl tipy na to, jak využít potenciál webu na maximum. Klíčové je si uvědomit, jak web vstupuje do procesů společnosti a při plánování nového webu nezanedbat přípravu. Častou chybou při plánování webové prezentace je dle Daniela Musila to, že firmy kladou více důraz na to, aby se web líbil a sloužil jim samotným než zákazníkům, pro které je určen.

Seminář uzavřela panelová diskuse, ve které prezentující odpovídali účastníkům na otázky týkající se GDPR, nejčastějších omylů při on-line komunikaci a také budoucích trendů. Martina Mlynská na závěr vyzdvihla do budoucna především vliv personalizace v komunikaci se zákazníky a také zdokonalování komunikačních nástrojů v oblasti inteligence a samovzdělávání.
www.pragueconvention.cz
