Česká republika již pošestnácté prezentovala svou expozici na veletrhu IMEX ve Frankfurtu
Významným počinem v rámci letošního ročníku bylo opětovné spojení České republiky a Prahy, a to pod jednotnou oficiální expozicí České republiky, kterou zastřešuje agentura CzechTourism. Neméně významné bylo také skvělé umístění ČR v rámci statistik MICE.

Expozice České republiky o velikosti 140 m2 byla připravena v úzké spolupráci CzechTourism, Czech Convention Bureau a Prague Convention Bureau. Na stánku se představilo i dalších 24 vystavovatelů z řad DMCs (Destination Management Companies), pražských hotelů, venues a regionálních convention bureaus.
Program veletrhu byl jako každoročně doplněn o bohatou škálu doprovodných akcí a workshopů, prezentací, networkingových a edukačních seminářů. Na samotné expozici proběhlo celkem šest skupinových destinačních prezentací pro nákupčí z Japonska, Koreje, Číny, Ruska, Švýcarska, Německa, Kanady, Malty, Belgie a Skandinávie.
Kromě informací byla pro ně připravena i široká nabídka propagačních materiálů a brožur, jak odborných – kongresových, tak i s nabídkou největších českých atraktivit a volnočasového vyžití.

Prague Convention Bureau spolu s partnery uspořádalo v rámci veletrhu IMEX také networkingovou snídani s prezentací Prahy pro zvané nákupčí. Snídaně se uskutečnila ve středu 16. května v prostorách hotelu Westin Grand Frankfurt. Networkingové akce se zúčastnilo 21 nákupčích, kteří měli možnost se potkat se zástupci pražského kongresového průmyslu.
Druhý den veletrhu se také uskutečnil tradiční koktejl pro významné zvané nákupčí s živou hudbou. O tu se postaralo jazzové trio „Scotch and Soda“. Koktejl se letos nesl v duchu první republiky, a korespondoval tak s hlavním marketingovým tématem pro rok 2018 „100 let příběhu České republiky“. Pozvaní hosté mohli nejen ochutnat tradiční českou kuchyni, ale také si odnést na památku prvorepublikovou fotografii.
Veletrh IMEX Frankfurt patří k nejvýznamnějším veletrhům MICE na světě. Letos se jej zúčastnilo na 3 500 vystavovatelů z řad convention bureaus, národních turistických centrál, DMC či leteckých společností a hotelových řetězců z více než 160 zemí světa a lze říci, že ani letos veletrh nezklamal. Brány výstaviště Messe Frankfurt přivítaly téměř 8 828 návštěvníků, včetně 3 886 nákupčích z 88 zemí a celkem 4 942 odborníků z 98 zemí.
Fam trip pro americké nákupčí
Bezprostředně na veletrh IMEX navazoval i americký fam trip, který uspořádalo Prague Convention Bureau spolu s partnery. Prahu od 17. do 19. května navštívilo celkem osm amerických nákupčích zaměřujících se především na asociační meetingy.

Nákupčí měli během třídenního fam tripu možnost navštívit venues a hotely vhodné pro pořádání různých asociačních akcí. Jako součást fam tripu pro ně byl připraven také bohatý incentivní program. Kromě poznávání místních památek a setkání s Karlem IV. na Pražském hradě si vyzkoušeli plavbu na privátní lodi po „Pražských Benátkách“, jízdu historickou tramvají a zažili table mapping.
Článek vznikl s využitím podkladů od agentury CzechTourism.
Foto: PCB
