Košice žijí kulturou a hokejem

V Košicích jsou v plném běhu přípravy na dvě velkolepé události. Na jaře bude východoslovenská metropole hostit mistrovství světa v hokeji 2011 (29. dubna – 15. května) a o dva roky později se Košice stanou Evropským hlavním městem kultury. I proto byla zřízena nová organizace KOŠICE – Turizmus, která se jako oficiální autorita rozvoje cestovního ruchu stará o návštěvnický servis a hostitelský program pro turisty a sportovní fanoušky.

Destinační management

Organizace destinačního managementu KOŠICE – Turizmus, založená jako klastr cestovního ruchu, si klade za cíl zvýšit návštěvnost Košic a vytvořit natolik atraktivní turistické produkty, které by mohla ve velkém propagovat doma i v zahraničí. Nově vzniklá instituce funguje na bázi partnerství soukromého a veřejného sektoru – sdružuje 25 subjektů, poskytujících služby cestovního ruchu v Košicích, jež mají přímý zájem na rozvoji turismu ve městě. Členy klastru jsou hotely, restaurace, turistické atrakce, incomingové cestovní kanceláře a agentury, subjekty působící v dopravě, turističtí průvodci, samotná košická radnice a také nezisková organizace řídící projekt Evropského hlavního města kultury Košice 2013.

Maskotem hokejového MS 2011 na Slovensku je vlk Goooly. V Praze se takto představil na veletrhu MADI Travel Market Maskotem hokejového MS 2011 na Slovensku je vlk Goooly. V Praze se takto představil na veletrhu MADI Travel Market Chrám sv. Alžběty Chrám sv. Alžběty

Ve vedení organizace KOŠICE – Turizmus stojí Iveta Niňajová, která mimo jiné založila a řídila první agenturu destinačního managementu regionálního typu na Slovensku – Klastr LIPTOV. Prioritami společnosti KOŠICE – Turizmus je pro období 2010–2011 zdravé rozběhnutí základných procesů destinačního marketingu pod značkou „Visit KOŠICE“ a přebudování návštěvnického servisu. „Současné informační centrum modernizujeme a rekonstruujeme na oficiální Návštěvnické centrum Košice s komplexnějšími informačními a návštěvnickými službami. Pro turisty je postupně budován také nový návštěvnický webový portál www.visitkosice.eu ,“ prozradila Lenka Zajacová, marketingová manažerka KOŠICE – Turizmus.

Turistické produkty

Destinace Košice rovněž intenzivně pracuje na vývoji atraktivních produktů, jako jsou zážitková gastronomie, vlastní „Košický zlatý drink“, zážitkové průvodcování městem a fakultativní výlety do okolí Košic postavené na značkách UNESCO a TOKAJ. Pro podporu prodeje těchto produktů připravuje KOŠICE – Turizmus několik propagačních akcí. „Důraz klademe na elektronickou komunikaci s návštěvníkem a partnery, a proto jsme oficiální internetový portál www.visitkosice.eu  v prosinci minulého roku propojili s elektronickým systémem destinačního managementu, který využívají především zahraniční hosté,“ uvedla Iveta Niňajová.

Košice budou Evropským hlavním městem kultury 2013 Košice budou Evropským
hlavním městem kultury 2013
Steel Aréna v Košicích bude dějištěm hokejového mistrovství Steel Aréna v Košicích bude dějištěm hokejového mistrovství

Dále od letošního ledna probíhá rozsáhlá kampaň „Hokejové Košice“, na níž se společně podílí město Bratislava, košická radnice a Slovenská agentura pro cestovní ruch. Následně se východoslovenská metropole cíleně zaměří na národní a evropskou propagaci Košic jako Evropského hlavního města kultury pro rok 2013. Košice se zároveň profilují jako ideální destinace pro kongresový turismus, firemní eventy a sympózia na vysoké úrovni. Košice – Turizmus je poté garantem a realizátorem volnočasového programu účastníků kongresů. Kontaktní osobou je Lenka Zajacová, e-mail: lenka.zajacova@visitkosice.eu , mobil: +421 917 851 943. 

Podpora kongresům

Segmentu MICE (Meetings/Incentives/Conventions/Exhibitions), který je z dlouhodobého hlediska jednou z nejlukrativnějších forem cestovního ruchu, by měla (a to nejen v Košicích) napomoci rodící se organizace na podporu kongresové turistiky – Slovak Convention Bureau (SCB). Jedná se o organizační složku Slovenské agentury pro cestovní ruch a jejím hlavním úkolem bude (při vzájemné spolupráci všech členů) propagovat Slovensko a jeho kongresové možnosti. Tato aktivita by měla umožnit Slovensku stát se v brzké době konkurenceschopnou kongresovou destinací minimálně na středoevropském trhu. Cílem projektu SCB je vytvořit z dosud málo poznané kongresové země zajímavou a atraktivní destinaci, která zaručí účastníkům kongresů a konferencí kvalitní prostory pro jednání a bohatý doprovodný program. SCB by se také mělo stát zdrojem informací pro organizátory a objednavatele kongresů, konferencí a incentivních programů, kteří participují s obchodní a korporátní klientelou.

SCB je organizací založenou na členském principu (finance plynou od členů, sponzorů a ze společných marketingových programů), která by se v blízké budoucnosti měla stát portálem a vedoucím hlasem lokálního průmyslu kongresového cestovního ruchu. Jednotliví členové jsou vnímáni jako klíčové zájmové skupiny poskytující služby a produkty potřebné pro pořádání MICE událostí. Vhodnou lokalitu k uspořádání kongresu doporučuje právě SCB na základě konkrétních požadavků klienta. Zdrojovým trhem jsou všechny státy Evropské unie, v druhém sledu USA a některé asijské státy. SCB plánuje zabezpečit do roku 2012 přinejmenším dvojnásobek mezinárodních MICE akcí v porovnání s rokem 2007 a poté toto číslo stabilně zvyšovat meziročně o deset procent. Kontaktní osobou SCB je Jaroslava Čujková, e-mail: cujkova@sacr.sk , mobil: +421 918 336 213.

Text: SACR; -japo-
Foto: Jan Pomykal, Attila Törok, Carl Pearson a wikipedie.cz

www.visitkosice.eu
www.kosice2013.sk

www.sacr.sk 

Nejnovější články z rubriky Slovensko

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

I za loňský rok hlásí Slovensko úbytek turistů

Cestovní ruch na Slovensku i loni negativně ovlivnily dopady nemoci covid-19. Služeb ubytovacích zařízení v zemi využilo méně turistů, meziroční tempo propadu počtu hostů bylo ale mírnější než o rok dříve. Vyplývá to z aktuálních údajů slovenského statistického úřadu.

Číst více
Foto: CPI Hotels

Bratislavský Mercure rozšířil portfolio CPI Hotels

Hotelová skupina CPI Hotels v tiskové zprávě informovala, že do svého portfolia připojila bývalý hotel Mercure Bratislava Centrum. Ten se v uplynulých dnech proměnil v Clarion Congress Hotel Bratislava.

Číst více