Královské město s královským golfem

Že středočeské město Beroun s bohatou historickou a kulturní tradicí vzkvétá snad ve všech směrech, o tom není pochyb. Po rozmanitých projektech z posledních let, jako byla například výstavba plaveckého areálu nebo budování nových bytových, obchodních i administrativních objektů, přichází nyní další z místních investorů s ojedinělým nápadem založení prvního soukromého golfového klubu v ČR. Jeho provozování a činnost bude navíc v areálu propojena s výstavbou rezidencí, v nichž mnozí z členů tohoto klubu založí své domovy. V prvních novoročních dnech jsme se proto setkali s managing directorem celého projektu Vojtěchem Matějčkem, který je zároveň provozovatelem plaveckého areálu v Berouně, a položili jsme mu několik otázek se záměrem zhodnotit úspěšnost uplynulého roku a poodhalit více z chystaného projektu.

Jak byste z pohledu provozovatele plaveckého areálu v Berouně zhodnotil uplynulou sezonu roku 2008?
I když je to již druhá sezona, přesto stále považujeme rok 2008 za zkušební. Mnoho práce jsme museli totiž udělat na technologické části areálu, zejména pak na systému vytápění a ohřevu vody, který stále nepracuje podle našich představ a je velmi nákladný. Z hlediska návštěvnosti jsme zaznamenali mírný nárůst, takže se nepotvrdily předpovědi některých škarohlídů, že poté, co se lidé nabaží novinky, poklesne návštěvnost k nějakým 200 plavcům denně. Stále překračujeme denní průměr 500 návštěvníků a věříme, že se naopak letos dostaneme na vysněnou hranici 600 lidí denně.

Půjdete tento rok s ohledem na možné dopady finanční krize spíše cestou úsporných opatření v provozu, nebo naopak zainvestujete a budete se snažit přilákat nové klienty?
Na investice nemáme a úspor se snažíme dosáhnout bez ohledu na krizi. A navíc – nemohou ohrozit kvalitu provozu. Aby u nás byla zima a studená voda – to snad nemá cenu plavecký bazén provozovat. A bez plavčíků to také nejde. Naší prioritou je v letošním roce aktivní marketing. Nic nákladného, billboardy a podobně, ale cílená nabídka konkrétním subjektů a využití nízkonákladové inzerce.

Neuvažujete v rámci finančně zajímavých balíčků služeb o nějakém propojení s nabídkou jiných místních podnikatelských subjektů?
My bychom balíčky rádi, ale zatím jde stále o jednostranný proces – dejte nám zdarma (nebo za co nejméně) vstupy a my vás nabídneme jako součást ubytování. To není dobrá cesta. Jsme pro oboustranně výhodnou spolupráci – propagaci. Zadarmo nebo s výraznou slevou to také nejde pořád dělat. Někdo provoz zaplatit musí.

Atraktivní prostředí berounského Golf Clubu Atraktivní prostředí berounského Golf Clubu

Neuvažujete o způsobech, jak „přitáhnout“ do plaveckého areálu nové klienty, například z okrajových částí pražského Jihozápadního města?
Přilehlá část Prahy je pro nás samozřejmě velmi zajímavá. Již dnes tvoří „Pražáci“ nejméně třetinu návštěvníků. A samozřejmě je to ta část našich marketingových aktivit, které se chceme věnovat nejvíce.

Předpokládáte i v roce 2009 nárůst zájemců o golf?
Golf je celosvětový fenomén a my v něm máme desítky let zpoždění. Takže určitě ano.

Jaké jsou aktuality ohledně vašeho projektu prvního soukromého golfového klubu v ČR Beroun Golf Club, probíhají nějaké přípravy i teď, v zimním období?
Hřiště jako takové je hotové a na novou sezonu se připravuje, jak doufáme, klidným spánkem pod sněhovou přikrývkou. Ale jen hřiště nestačí – pracujeme intenzivně na stavbě klubovny a na inženýrských sítích. Také se musí připravit informační systém, personál, nakoupit vybavení a technika. Je toho až nad hlavu. A jestli přijde jaro náhle, tak se z toho zblázníme. Takže žádný klid.

Plavecký areál Tipsport laguna Plavecký areál Tipsport laguna

Budou v nabídce kromě využití golfového areálu i nějaké doplňkové služby?
Součástí klubovny je restaurace, wellness centrum s vířivkami, bazénem, masážemi, saunou a posilovnou, dále nabídneme ubytování v devíti pokojích a kongresové centrum. Budeme jeden z nejkomplexnějších golfových areálů v České republice. Nebude to jen hra, ale také všechno ostatní, co k tomu patří.

Můžete zhodnotit, zda Beroun Golf Club bude nabízet v rámci ČR nějaký unikát, něco, co by přitahovalo potenciální členy i ze vzdálenějších destinací?
Především klid a pohodu. Žádná hektika, 300 lidí denně nebo 10 turnajů za týden – to není náš cíl. U nás by se především členové měli cítit opravdu jako doma. A jestli to osloví někoho ze vzdálenější destinace? Budeme jenom rádi. Ale v této souvislosti – snad vzdálenost mistrovského hřiště od letiště. To by mohlo být pro některé obchodníky zajímavé.

Nemáte z důvodu privátního charakteru klubu obavy o omezenou ziskovost celého projektu?
Máme především velkou výhodu, že velká část nákladů na vybudování hřiště nesouvisí s jeho vlastním provozem. Takže nejsme pod takovým tlakem jako investoři, kteří musí především splatit výstavbu. Na druhou stranu věříme, že je zde klientela, která si ráda zaplatí za vysoký standard služeb a příjemné prostředí.

Jaká je situace s prodejem rezidencí přiléhajících k lokalitě, nebudete v budoucnu uvažovat o rozšíření a dalších developerských projektech?
Prodej jde velmi dobře. Opravdu se ukazuje, že spojení developerského projektu s golfovým hřištěm je funkční, což ostatně v zahraničí vědí už desítky let. Další developerské projekty záleží na tom, jak rychle se Beroun bude chtít a také moci rozvíjet. Již dnes je to úžasně dynamické město, a pokud to takto půjde dál, pak se jistě nějaká další developerská příležitost najde.

Text: -jah-
Foto: Tipsport laguna, Golf Club Beroun

Nejnovější články z rubriky
Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264

Warning: Attempt to read property "name" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264


Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267
Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více