Pro všechny zájemce o rozšíření obzorů z řad pracovníků pražských cestovních kanceláří a cestovních agentur je určeno vzdělávání v rámci projektu, který realizuje Vysoká škola obchodní v Praze. Velkou výhodou tohoto projektu je partnerství Asociace cestovních kanceláří České republiky. ACK ČR totiž dlouhodobě mezi svými členy mapuje požadavky a hluchá místa ve vzdělání, která je potřeba doplnit, a při formování náplně těchto kurzů měla hlavní slovo.
Tím celý projekt dostává vedle puncu zkvalitnění vzdělání a zvýšení kvalifikace i zcela praktický rozměr a přímou využitelnost v každodenní činnosti. Kurz komunikace je rozdělen na tři témata, která budou probírána během 5 vzdělávacích úterních podvečerů. To je nespornou výhodou pro zájemce o účast, protože jim přítomnost na semináři nenaruší jejich pracovní cyklus a krátké 2 – 3hodinové semináře a přednášky neunaví svojí délkou. Cestovní kanceláře a agentury proto nemusí váhat, zda je pro ně lepší nechat zaměstnance proškolit nebo je mají radši držet za pultem.
Nespornou atraktivitou těchto kurzů je účast ZDARMA, takže každému stačí chuť získat další poznatky a přihlásit se včas. Další výhodou pro účastníky budou e-learningové materiály, pomocí kterých si všichni budou moci postupně probranou problematiku znovu nastudovat nebo prostě jenom oživit. A pověstnou třešinkou na dortíku je pro absolventy získání certifikátu, který jim může pomoci v dalším rozvoji jejich profesního života.
Kurzy komunikace, které začínají v polovině října, proběhnou stejně jako předtím kurzy pro průvodce v budově realizátora Vysoké školy obchodní v Praze ve Spálené ulici. Prvním uceleným tematickým celkem jsou nové komunikační možnosti, které nám přináší doba. Zde se účastníci dozví o nových trendech komunikace pomocí moderních elektronických prostředků a bude naznačeno, jak tyto nové možnosti využít v reálném životě. Nedílnou součástí tohoto bloku bude také základní popis, jak vytvořit úspěšné internetové stránky, a velký důraz bude také kladen na on-line prodej, který v poslední době zažívá největší rozmach a ve své podstatě pomalu vytlačuje „kamenné“ cestovní agentury z trhu.
Druhým blokem je problematika základních legislativních požadavků ve vztahu ke klientovi. Kromě všem známého zákona č. 159/1999 Sb. ve znění novely se účastníci seznámí také s dalšími předpisy upravujícími komunikaci cestovních kanceláří a agentur s klienty, ať už jde o ochranu spotřebitele, nová nařízení v letecké dopravě nebo náležitosti cestovní smlouvy. Překvapením pro některé bude jistě užití norem ČSN EN-ISO 18513 nebo ČSN EN 13809, které upravují terminologii v cestovním ruchu, pokud jde o služby cestovního ruchu a ubytovací kapacity. Blok bude zakončen pojednáním o odpovědnosti cestovních kanceláří za veškeré újmy způsobené klientům.
Třetím a závěrečným tematickým okruhem jsou současné změny v požadavcích klientů na poskytované informace, a zvláště dovednost v jednání s klienty. V dnešním prostředí, kdy celý svět je zavalen nejrůznějšími nabídkami a zároveň konflikty a katastrofami, se důležitým aspektem stává psychologie prodeje a způsoby a formy úspěšné komunikace s veřejností. Účastníci se proto dozví, jak jednat se zákazníky, aby klient na jedné straně koupil to, co mu mohu nabídnout, a zároveň aby to bylo právě to, s čím pak bude opravdu spokojen. I dnes platí, že spokojený zákazník je ta nejlepší reklama – a dvojnásob to platí naopak: nespokojený zákazník může anulovat i sebevětší reklamní kampaň. Účastníci kurzu si to budou moci ihned vyzkoušet při simultánních cvičeních. V rámci poznatků o řešení krizových a konfliktních situací načerpají pochopitelně také mnoho informací o příjmu a úspěšném řešení reklamací.
Vysoká škola obchodní, Spálená 14, Praha 1
tel.: 224 056 045 nebo 224 056 044
e-mail: secretary.veda@vso-praha.cz
Informace o dalších formách vzdělávání a bezplatných kurzech najdete na
www.ackcr.cz