Stejně jako jsme v prosincovém vydání COT business přinesli přehled výhod programů pro stálé zákazníky leteckých společností, snažili jsme se tentokrát zmapovat i výhody pro korporátní klientelu. Zatímco programy pro individuální členy jsou rozsáhlé a propracované, korporátní klientela v tomto směru v hledáčku leteckých společností příliš vysoko nestojí.
Například ruský letecký dopravce Aeroflot má sice k dispozici program pro stálé firemní zákazníky, ale ten platí pouze na území Ruské federace. Naopak British Airways nabízí program On Business, který však momentálně prochází rozsáhlými změnami. Jak bude nový program vypadat, proto zástupci britské letecké společnosti nechtěli zatím prozradit.
Také možnost získávat kredity či míle mají korporátní klienti omezenou. Zatímco individuální cestující mohou shromažďovat body i při rezervaci hotelů, půjčení aut či aktivním používáním některých komandovaných platebních karet, firmy mohou body sbírat pouze za proletěné letenky. I žebříček výhod je u korporátních zákazníků omezen pouze na letenky či upgrade do vyšší cestovní třídy. Paleta partnerů, u nichž mohou individuální cestující nasbírané body čerpat, je mnohem širší.
Aeroflot
Věrnostní program pro stálé zákazníky z řad firem platí pouze na území Ruské federace.
British Airways
Společnost British Airways nabízí svým firemním zákazníkům možnost účastnit se věrnostního programu On Business. Ten nabízí četné výhody. V tuto chvíli však program prochází rozsáhlými změnami. „Než budou tyty změny definitivně představené našim členům, nemůžeme poskytovat žádné informace, jelikož by nemusely být v době uveřejnění článku již aktuální,“ uvedla letecká společnost v oficiální vyjádření.
Air France, KLM a Alitalia
Název programu: BLUEBIZ
Datum spuštění programu: 2008
Kdo se může stát členem programu
Společnost, která je registrovaná v České republice, na základě uvedení IČ
Statusy člena a body/míle potřebné k postupu do vyššího statusu
Statusy neexistují
- Počet členů v programu z ČR
Společnost neuvádí
- Počet členů celkem
Společnost neuvádí
Výhody pro členy programu:
Členové programu sbírají kredity za každou proletěnou letenku s Air France, KLM, Delta Air Lines a Alitalia, včetně skupinových rezervací. Jeden kredit představuje jednu korunu.
Členové programu mají odbavení zavazadel na letech KLM po Evropě v ekonomické třídě zdarma. Běžně se odbavené zavazadlo na evropských letech platí 30 eur na letišti nebo 15 eur při on-line odbavení. Výhodou je také výborná dostupnost volných letenek – nabízí se všechna místa v letadle za odpovídající (skutečnou) cenu.
Možnost načítat body jak na firemní, tak na soukromé konto: Ano, body se načítají jak na konto BlueBiz, tak na individuální konto programu FlyingBlue.
Na co lze čerpat nasbírané kredity
Lze uplatnit na nákup letenek, které společnost získá zcela zdarma, či na upgrade cestovní třídy.
Minimální množství nasbíraných kreditů, které lze uplatnit
Záleží na publikovaných cenách na trhu pro letenku včetně tax.
Partneři, u kterých lze sbírat míle/body do programu
Pouze na letech Air France, KLM, Delta Air Lines a Alitalia
České aerolinie
Název programu: OK Plus Corporate
Datum spuštění programu: 1. září 2005
Kdo se může stát členem programu: Program je určen všem firmám, které využívají služeb Českých aerolinií a sídlí v některé z desítek zemí, kde je program nabízen. Do programu OK Plus Corporate se lze přihlásit velmi jednoduše, stačí vyplnit on-line přihlášku a určit si ve společnosti kontaktní osobu, která bude mít správu firemního účtu na starost. Tato osoba bude také jako jediná moci disponovat s body na firemním účtu.
Statusy člena a body/míle potřebné k postupu do vyššího statusu: Přímo v rámci programu OK Plus Corporate statusy neexistují.
- Počet členů v programu z ČR: Aktuálně je členem programu OK Plus Corporate více než 2 200 společností.
- Počet členů celkem: V současné době program OK Plus Corporate registruje více než 4 000 členských společností.
Výhody pro členy programu: Věrnostní program Českých aerolinií OK Plus Corporate umožňuje svým členům, tedy právnickým subjektům, získávat body za všechny lety jejich zaměstnanců na linkách operovaných Českými aeroliniemi. Nasbírané body mohou následně využít na nákup bonusových letenek na lety operované Českými aeroliniemi pro libovolnou osobu. Tímto způsobem tak mohou právnické subjekty – členové OK Plus Corporate – například odměnit zaměstnance nebo věnovat bonusovou letenku obchodním partnerům. Nasbírané body mohou dále využít na nákup Zlaté karty do programu OK Plus, opět pro libovolnou osobu (zaměstnance či obchodního partnera) či na vstup do salonků na Letišti Václava Havla v Praze. Další výhody a benefity přináší korporátním klientům korporátní smlouva s Českými aeroliniemi.
Možnost načítat body jak na firemní, tak na soukromé konto: České aerolinie načítají za stejnou proletěnou OK letenku jak body na firemní účet OK Plus Corporate, tak míle na individuální účty OK Plus zaměstnanců korporátního klienta, platí tedy princip dvojího načítání.
Na co lze čerpat nabírané míle: Mezi základní odměny patří letenky, Zlatá karta OK Plus a řada dalších benefitů pro společnosti, které mají uzavřenou korporátní smlouvu s Českými aeroliniemi. Tyto odměny a výhody jsou individuální a jsou předmětem obchodního tajemství.
Minimální množství nasbíraných bodů/mílí, které lze uplatnit: Za 2 000 nasbíraných bodů lze získat například vstup do salonků na Letišti Václava Havla Praha, bonusové letenky pak od 4 500 bodů.
Partneři, u kterých lze sbírat míle/body do programu: V rámci programu OK Plus Corporate lze získávat body pouze za proletěné letenky Českých aerolinií na letech operovaných Českými aeroliniemi.