Letiště Brno čeká brzké přivedení dopravců na nové linky

Zástupci firmy Letiště Brno, která má v pronájmu brněnské letiště, očekávají, že se v nejbližších letech konečně podaří přivést dopravce, který zajistí spojení Brna s dalšími městy v Evropě a po více než deseti letech se podaří výrazněji zvýšit počet odbavených pasažérů. Ten se pohyboval v uplynulém desetiletí obvykle mezi 400 až 550 tisíci a kolísá. Předseda představenstva Milan Kratina řekl, že se intenzivně jedná o linkách, které by začaly létat v příštím roce.

Zástupci firmy Letiště Brno, která má v pronájmu brněnské letiště, očekávají, že se v nejbližších letech konečně podaří přivést dopravce

„Linky ještě pro letošek jsou velká výzva, protože není moc dopravců, kteří by měli volnou kapacitu a byli ochotni ji přesměrovat do Brna ještě letos,“ uvedl Kratina. Na přelomu roku se sice předpokládalo, že nové linky začnou být v provozu od letošního letního letového řádu, avšak jednání s rumunským dopravcem byla neúspěšná. Za pozitivní pro budoucnost označil dohodu s Jihomoravským krajem a Brnem, protože samosprávy jsou ochotné nové linky podporovat a mají o ně zájem.

Brno má nevýhodu v tom, že leží v poměrně blízkém dosahu letišť v Praze, Vídni a Bratislavě, která jsou ve svých státech těmi hlavními. „Jsou to naši konkurenti a jako jiná regionální letiště se s nimi nemůžeme nikdy srovnávat. Do primárních letišť dopravci chtějí za každou cenu, do regionálních jen v případě, že se jim vytvoří vhodné podmínky,“ vysvětlil Kratina. Právě kvůli podmínkám někteří dopravci v Brně skončili, ačkoliv letadla létala dobře vytížená a přinášela zisk. „Dopravce potřeboval volnou kapacitu letadla tam, kde bude létat třeba s více prázdnými sedačkami, ale díky dotacím nakonec dostane víc,“ vysvětlil Kratina.

Strategií letiště je nejen dostat linky z Brna na velká uzlová letiště, ale slibuje si přínos i od spolupráce těch letišť v okolních státech, která nejsou v hlavních městech. Potenciál Brna a okolního regionu je podle něj slušný co do počtu obyvatel i co do ekonomické výkonnosti. „Pokud budou létat dopravci do zajímavých destinací za dostupnou cenu, lze očekávat, že lidé letadla využijí,“ řekl Kratina.

Letiště, které v sobotu oslaví 60 let od zahájení civilní dopravy, mnozí v současnosti kvůli útlumu pravidelné dopravy vnímají jako centrum charterových letů, odkud se létá na dovolenou. Celoročně se tyto lety podílejí na celkovém počtu cestujících více než polovinou. „Dokonce se v létě dostáváme na hranici kapacity. Ale pokud by bylo potřeba, uděláme vše pro její zvýšení. Primární je pro nás sice rozvoj pravidelné dopravy, ale snažíme se růst ve všech segmentech,“ řekl Kratina.

Foto: Shutterstock.com

 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více