Asi nikdo už nepochybuje o tom, že k podnikání potřebuje web. Pro hotel je to často úplně první představení se zákazníkovi, něco jako výloha kamenného obchodu. Stejně jako od výlohy i od webu očekáváme, že bude lákat a informovat. U mnoha hotelů je v letošním roce položka na vývoj nového webu či na rekonstrukci stávajícího položkou nejvyšší.
I většina mých klientů pokračuje ve vývoji svých webů, mění rozhraní, schémata rozvržení, instalují pluginy a iframy a snaží se zlepšovat uživatelskou zkušenost a své zákazníky více vtáhnout do hry, třeba pomocí mobilních aplikací. Abych vám pomohl, připravil jsem praktické otázky, které byste si se svými týmy měli zodpovědět dříve, než s tak rozsáhlými investicemi začnete. Se svými klienty jsme na ně narazili a ne ve všech případech byla odpověď na ně uspokojivá. Ale znáte to. Štěstí přeje připraveným a ďábel spočívá v detailu.
1. Máte na to?
Pokud očekáváte od webu příjmy, počítejte s tím, že budete muset investovat nejen do technického řešení, ale i do pracovní síly. Spravovat aktuální web, zajišťovat a dodávat čerstvý obsah, spravovat on-line profily v sociálních sítích jako je Facebook, Instagram, Twitter, TripAdvisor a další review profily, spolupracovat s blogery, to je dnes vysoce kvalifikovaná práce na plný úvazek. Mí klienti mají výbornou zkušenost s šablonami, kterých jsou pro hotely dnes na různých platformách k dispozici tisíce a jejich ceny začínají na desítkách dolarů. Kromě dostupnosti je výhodou i neustálý vývoj a aktualizace šablon. Většinou velmi snadný redakční systém vám umožní obsah spravovat bez zásahu programátora. I šablonu ale vybírejte moudře. Naopak u několika klientů, kteří mají individuálně programované weby, jsme narazili na pomalejší, problematický nebo vůbec žádný vývoj. Když uvážíte rychlost, jakou rostou nároky na komfort při nákupním chování zákazníků a to, že každá změna znamená individuální práci programátora či webmastera, vyberte tuto variantu jen tehdy, pokud si ji opravdu můžete dlouhodobě dovolit.
|
2. Zvýší se přímé rezervace?
Nejlepší by bylo, kdyby všechny rezervace probíhaly prostřednictvím vašeho webového rezervačního systému (Upper Booking Engine) a vy jste nemuseli platit provize zprostředkovatelům. Máte jasno, čím konkrétně budete přesvědčovat zákazníky, aby si udělali rezervaci u vás, a nešli ke konkurenci? Jak hladce bude probíhat celý proces rezervace, aby jej zákazník upřednostnil před Bookingem či Expedií? Jak je na to připraven váš rezervační systém? Bude umět přizpůsobit vzhled podle potřeby zákazníka, otevřít se přímo na produktu, na který bude odkazovat vaše produktová kampaň na Facebooku, blogerské články nebo posty na Instagramu? Anebo prostě jen přivedou hosta na homepage, ať si poradí a vybere? S jistotou mohu říci, že pokud to váš engine neumí, tak právě toto je největší „Sales Killer“. Bude váš systém umět popřípadě nabídnout alternativní termín?
3. Zlepší se uživatelská zkušenost?
Tak nějak všichni chceme, aby naše weby byly krásnými e-shopy, ve kterých nadšení a okouzlení zákazníků hladce přechází v rozhodnutí a garantovanou rezervaci. Zkusili jste si někdy udělat na svém webu rezervaci na webu, a přes mobil? Která byla ta kritická místa? Zásadním a nejrychleji rostoucím trendem je přístup z mobilních zařízení. Jen plně responzivní weby garantují, že se zobrazení webu přizpůsobí zařízení, kterým zákazník na náš web přichází. Nepleťte si to s tím, že je váš web na mobilu či tabletu vidět. Přizpůsobení spočívá v pohodlném a logickém zobrazení a ovládání. Pokud tohle váš web dosud neumí, okamžitě to napravte. Mobily a tablety totiž nejsou budoucnost, ale současnost. Na mém webu je ke stažení e-book, kde se uživatelskou zkušeností zabývám v detailech.