Co přesně by se mělo letos v našem marketingu na těchto trzích změnit a jaké trendy lze předpokládat v jednom ze segmentů turismu, dosahujícím globálních tržeb více než 500 miliard dolarů? Podle předpovědí ze zářijového setkání expertů v Las Vegas se v letošním roce můžeme těšit na novinky, které globálně ovlivní poptávku ve wellness. Všude. Dříve či později i u nás. Pochopitelně tam svoji roli opět sehrají sociální sítě a skupiny.
Konečně je to tady. Chlapi vytáhnou ruce z parafínu a místo exfoliační masky a depilace kdovíčeho si vyzkoušejí box, střelbu, zkrátka pomalu se opouští unisex trend. Už neplatí, že vše, co je pro ženy, je stejně dobré i pro muže, resp. jimi stejně žádané. Výraznou roli tady určitě hraje také globální neochota mužů podstupovat různé lékařské konzultace a hlavně potom během wellness pobytu dodržovat jejich doporučení.
Foto: Shutterstock.com
|
Oblast, ve které se indikuje nárůst, jsou wellness pobyty spojené s tréninky emoční inteligence, tedy porozumění a zvládání emocí, práce s emocemi, což ovlivňuje zdraví, podporuje sebedůvěru a také zvládání stresu. Zdravá mysl vede ke zdravému životu. Takový pobyt, neboli „retreat“, ani nemusí probíhat ve vyloženě lázeňském prostředí, ale naopak se předpokládá určitá výjimečnost a exotika.
Novinkou jsou také kombinované pobyty, při kterých se provozují extrémní sporty a jóga, nebo takzvané post-adrenalinové meditace. „Zen-adrenalin“ se tak možná stane bestsellerem a úžasným způsobem relaxace, při které se přirozenou cestou fyzicky vyčerpáte a zároveň se zklidníte, a získáte tak nový návyk. Kitesurfing nebo paragliding na pobřeží Zanzibaru v kombinaci s jógou při východu slunce a masáží s čerstvým olejem z baobabu a hřebíčku, stejně jako slaňování špindlerovské přehrady v kombinaci se saunovými rituály a večerní meditací, nám mohou získat nové „závisláky“ mezi těmi, kteří vyznávali wellness balíčky, ve kterých bylo vždycky i něco, co nechtěli.
Se zeštíhlovacími pobyty je to také nahnuté. Konec přísným pobytům s hladověním a malými porcemi dietních pokrmů. Milovníci dobrého jídla budou zkoušet raw food, etnické kuchyně, paleo food, budou si užívat proteiny ze steaků a grilovaných ryb, možná eliminují lepek, ale rozhodně už nebudou odjíždět s kručením břicha. Je tady totiž Eat-well & Detox.
Ti hosté, kteří jsou na sociálních sítích jako doma, bývají součástí nějaké skupiny spojené se sportovní nebo volnočasovou aktivitou. Ať jsou kdekoliv, mají tak doslova před nosem zážitky z cestování těch druhých. Stále roste počet lidí prchajících ve skupinách z měst, někam vstříc zážitkům. Využívají příležitosti společně sportovat a třeba i navázat nová přátelství. Podle statistik roste počet takových členů Facebooku, kteří cestují na stejná místa ve skupinách. V roce 2015 to pak byly nově i skupiny Workplace Wellness, kterým nejméně jednou do roka přestává stačit jóga v zasedačkách a vyjíždějí na tematické prodloužené víkendy a pobyty. Další dobrou zprávou je, že výraznou roli budou opět hrát minerální prameny, voda a její využití při procedurách.