Za luxusní dovolenou jsou Češi ochotni průměrně utratit 41 500 korun na osobu. Pokud se na ni vydají, nejčastěji míří do Asie, jde o Spojené arabské emiráty, Maledivy, Thajsko, Bali a Vietnam. Vyplývá to z dat cestovní kanceláře Zanzo, jež se na luxusní dovolené v exotických zemích specializuje. Klientů, kteří si chtějí za mimořádné zážitky zaplatit a vyhnout se davům turistů, podle ní přibývá.

I další cestovní kanceláře potvrzují, že častěji připravují dovolené na přání, a individuální ceny pak šplhají i do jednotek milionů korun. „V segmentu exotické dovolené vidíme pokračující boom destinací v Perském zálivu. Ke stálicím, kterými jsou Spojené arabské emiráty a Omán se nedávno přidal i Katar a o všechny tyto destinace registrujeme mimořádný zájem. Oblíbené jsou zejména pro vynikající úroveň služeb, relativně krátkou dobu letu a také téměř žádný časový posun,“ řekl mluvčí CK Fischer Jan Bezděk.
V cestovní agentuře Invia podle mluvčí Andrey Řezníčkové právě organizují plavbu kolem světa na leden 2021. Pojedou na ni dva klienti. Bude trvat 119 dní a jednoho vyjde přes půl milionu korun. „Také jsme prodali poslední místo v zájezdu na Antarktidu v roce 2020 za zhruba 300 tisíc korun,“ prozradila. Letošní trendy v prodejích luxusních dovolených jsou podle ní stejné jako loni, nejvíce se prodávají Vánoce v Karibiku, na Mauriciu a Maledivách.
CK Fischer nedávno zařizovala privátní okruh po Austrálii, kde se cena pohybovala nad jedním milionem korun. I v tradičních destinacích jako Řecko a Španělsko už čeští klienti ale bydlí podle Bezděka v luxusních privátních vilách na pláži s veškerým servisem a komfortem.
„Přibývá klientů, kteří si chtějí dopřát něco mimořádného a zejména se vyhnout masám turistů, proto hledají v dané lokalitě to nejlepší a nadstandardní služby, a to jak při pobytech, tak i poznávacích zájezdech,“ potvrzuje Stanislav Bartoška, šéf CK Zanzo, která patří slevovému portálu Slevomat. Podle něj cena dovolené roste úměrně i s věkem klienta.
V CK Blue Style si nejčastěji klienti doobjednávají například prémiové sedadlo v letadle, první nebo business třídu, speciální catering, salonky na letištích včetně transferu a hotely vyšší kategorie se speciálními službami či luxusním typem ubytování nebo různé výlety či aktivity v dané destinaci. Velmi oblíbené u luxusních zážitků jsou podle marketingového ředitele Petra Šatného z CK Alexandria také VIP lekce vaření pokrmů, které jsou pro danou destinaci tradiční.
Foto: Shutterstock.com