MADI 2009: Buy Czech Republic, Buy Central Europe

Staré koště dobře mete!

Byť se v rámci podzimního veletrhu cestovního ruchu MADI objevil incomingový workshop pro zahraniční nákupčí s názvem Buy Czech Republic, Buy Central Europe již pátým rokem, nelze říci, že by to bylo špatně. Jistě, doba si žádá inovace a vývoj, ale na druhou stranu, kdy víc než dnes je tato forma prezentací aktuální? Prodat se přece musí umět vždycky, a hledáme-li nový trh, tím spíše! Nebo ne?

Hotel Olympik Tristar tak do svých kuloárů na úvodní program s názvem Historical and Cultural Highlights of the Czech Republic přivítal z řad organizátorů již zkušené „harcovníky“ českého incomingového turismu, Stanislava Volemana, předsedu Asociace průvodců ČR, a Janu Kučerovou z ministerstva pro místní rozvoj. Na místa posluchačů pak dosedli registrovaní nákupčí. Zdaleka nejvíce jich bylo z Ruské federace, druhou nejpočetnější skupinou pak byli Američané. Později se tu však u workshopových stolků zástupci českých subjektů mohli setkat i se Syřany, Egypťany, Jordánci či Gruzínci.

Dáma má přednost, a tak se uvítacího slova zhostila Jana Kučerová. Představila strukturu a fungování státní organizace CzechTourism a některé projekty s mezinárodním dosahem (například Escape for Bohemia), za kterými agentura v čele s bývalým ředitelem Rostislavem Vondruškou a současným Pavlem Kosařem stojí. K letošnímu ročníku veletrhu MADI uvedla bilanční informace, ve kterých zazněla zpráva o mírném poklesu návštěvníků tohoto workshopu, počet registrovaných zemí se ustálil na čísle 29.

 Pak už se ale nákupčím uvedla s informačním doprovodným blokem s názvem Historical and Cultural Highlihts of the Czech Republic, ve kterém je postupně provedla atraktivními turistickými místy republiky a seznámila s jejich historií. Hosté se tak mohli přiblížit destinacím, které v několika následujících dnech také navštívili, jako jsou například Brandýs nad Labem, Mladá Boleslav, Liberec či Harrachov. Při prezentaci Prahy se také neváhala zmínit o současném problematickém trendu budování stále nových hotelových kapacit. „Místa, na kterých přitom tyto hotely vznikají, jsou někdy skutečně zvláštní. Například v sousedství nedávno otevřeného hotelu Sheraton v Žitné ulici najdete podniky docela podezřelého druhu,“ sdělila Kučerová.

Poté si slovo vzal Stanislav Voleman. Nezapřel svoji průvodcovskou identitu a nákupčím nabídl mnoho zajímavých novinek z oblasti incomingového cestovního ruchu. Prvním tématem, na které se z pohledu odborníka zaměřil, bylo vydávání cestovních víz. „Myslím si, že v této oblasti mají české konzuláty stále co dohánět, vydávání víz cizincům je někdy zbytečně zdlouhavé. Pro inspiraci nemusíme chodit daleko, stačí se podívat, jak funguje například takový český konzulát v Rusku, kde trvá vydání víza de facto několik dní,“ uvedl Voleman. Ke statistikám návštěvnosti ČR pak uvedl, že v loňském roce činila šest a půl milionu návštěvníků a osmdesát procent z nich byli individuální turisté. Zmínil tendence a vývoj, které v posledních letech ČR zaznamenává i v oblasti infrastruktury. Renovace a nová výstavba dálnic, která byla uskutečněna nebo se v blízké době chystá (konkrétně dálniční úsek u Hradce Králové nebo chystané dokončení úseku dálnice na německé Drážďany), bude mít další pozitivní dopad na incoming turistů do ČR. Zmínil také výhody železniční dopravy, která se neustále modernizuje, a byť je tradičně využívána především v přepravě nákladů, díky moderním vlakovým soupravám Pendolino a zajímavé nabídce se očekává nárůst jejího využívání i v oblasti přepravy cestujících. Zmínil, že Česká republika se díky kvalitní infrastruktuře také stává dobrou transferní destinací na cestě do dalších evropských regionů, do Maďarska a Rumunska, na Slovensko či na Ukrajinu.

 Po krátké pauze Voleman přispěchal k druhému kolu, kde zdůraznil hlavní aglomerace České republiky a možnosti, které nabízejí. Z hlediska oblíbenosti a návštěvnosti jednoznačně vede Praha, velmi populární jsou také Brno a Český Krumlov. Mimo klasických turistických možnosti nastínil také kongresové kapacity, kterými kromě Prahy oplývají i Brno, Ostrava, Liberec či Karlovy Vary. Pak už následoval krátký, ale vtipný příspěvek o možnostech v oblasti zdravotnictví, kde bývají kromě Prahy využívány také příhraniční regiony. Tematickým slidem Voleman nastínil možnosti a zdůraznil: „Zahraniční návštěvníci, a to především Němci či Rakušané, využívají soukromých zdravotnických center v českých příhraničních oblastech. Nejpopulárnější jsou dentistické zákroky a plastická chirurgie, často je ale objednací lhůta až několik měsíců, protože o tyto služby je opravdu zájem,“ doplnil Voleman.

Jana Kučerová poté v bloku představila některé z památek UNESCO a kvality České republiky v oblasti lázeňství, stěžejní roli hrál především Karlovarský trojúhelník, seznámila hosty i s možnostmi Plzně, která kandiduje v soutěži Evropské město kultury 2015, a v neposlední řadě představila Českou republiku i jako golfovou destinaci.

Iveta Jakoubková z agentury Czech Tourism pak v odpoledních hodinách ve své prezentaci Spa and Welness in the Czech Republic seznámila s konkrétními možnostmi lázeňských pobytů v ČR a ukázala specializace jednotlivých lázeňských komplexů.


A jak prezentaci hodnotili sami hosté, ať už z řad nákupčích nebo českých subjektů?

Natálie Fričová, Sales Coordinator
Hotel Aquapalace Praha:

Je pro vás workshop Buy Czech Republic, Buy Central Europe přínosem?

Tento workshop je rozhodně přínosný, určitě se tady setkáte se zástupci cestovních kanceláří, které není snadné oslovit po telefonu nebo e-mailem. To se týká především Rusů, kteří dávají přednost jednání tváří v tvář. Také oceňuji možnost získat nové kontakty, jednala jsem se zástupci egyptských subjektů či s Ázerbájdžánci.

O co mají nákupčí největší zájem?

Jednoznačně o ubytování, welness a balíčky služeb. Nákupčí hledají něco, co bude pro jejich klienty odlišné od ostatní nabídky. A my tím, že jsme profilovaní tak, jak jsme, jim tyto možnosti můžeme nabídnout.

Amália Sarkadi
HOLIDAY TRAVEL, Maďarsko:

Proč jste přijela na veletrh Madi a jaký doufáte, že to bude mít přínos pro vaši cestovní kancelář?

Zahraničním turistům, kteří se na nás obracejí, zajišťujeme sdružené okružní jízdy po ČR, dalšími destinacemi jsou obvykle Maďarsko a Rakousko. Nyní máme chuť nabízet i samostatné vícedenní pobyty, a proto potřebujeme kvalitní informace o možnostech, které Česká republika pro naše klienty nabízí.

Sally Lee
GreenCastle Travel, Velká Británie:

Stejná otázka i pro vás, co si od workshopu i celého veletrhu MADI slibujete?

Britové konečně registrují, že Česká republika není jen Praha, ptají se, chtějí poznávat víc. Zajímají je poznávací pobyty a my jim je můžeme nabídnout.

Text a foto: Jan Holý

Nejnovější články z rubriky
Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264

Warning: Attempt to read property "name" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264


Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267
Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více