Ve dnech 25. – 28. dubna uspořádal CzechTourism Berlín společně s oddělením lázeňství další z řady prezentací českých lázní v nákupních centrech v Německu, tentokrát v Kornmarkt Center v Bautzen.
Město Bautzen, česky Budyšín, se nachází v bývalém východním Německu, nedaleko od českých hranic, a české lázně jsou zde velice populární a známé již z dřívějších dob. Z tohoto důvodu není divu, že od prvního dne žil Kornmarkt Center prezentací České republiky a návštěvníci začali proudit nákupním centrem již krátce po 10. hodině. Akci slavnostně zahájili manažerka nákupního centra Denisa Gálová, generální konzul České republiky v Drážďanech Tomáš Podivínský, starosta města Budyšín Michael Böhmer, zemský radní Dr. Wolfram Leunert a ředitel berlínského zastoupení CzechTourism Miroslav Rončák.
Prezentace se kromě agentury CzechTourism zúčastnili následující vystavovatelé: Hotel Bellevue-Tlapák Poděbrady, Bertiny Lázně a Lázně Aurora z Třeboně, Karlovarský kraj, Konstantinovy Lázně, Anenské slatinné lázně Bělohrad, Priessnitzovy léčebné lázně Jeseník, Lázně Luhačovice, Lázně Libverda, Léčebné lázně Mariánské Lázně, Royal Spa a Státní léčebné lázně Janské Lázně. Právě české lázně si svým aktivním přístupem získaly nespočet návštěvníků nákupního centra. Celou řadu Němců zaujaly nejen tradičně známé lokality, ale i menší lázně, kde oceňovali především jejich pestrou nabídku, ať už u klasických léčebných pobytů, nebo při víkendech ve stylu wellness. Pro mnohé se stala velkým lákadlem i možnost proplácení lázeňské péče německými pojišťovnami.
Prezentaci lázní obohatil i zajímavý doprovodný program. Přítomní mohli obdivovat tradiční česká řemesla, ochutnat ohřívané karlovarské oplatky či nejrůznější lázeňské likéry. Velkému zájmu se těšila i každodenní loterie se zajímavými cenami, kterým vévodily atraktivní pobyty v českých lázních. Atmosféru České republiky doplňovaly dekorace provedené v národních barvách, všudypřítomné bannery s motivy českých lázní, přírody, památek UNESCO nebo Prahy. U vchodu vítaly návštěvníky světelné billboardy informující o konání akce. Nechyběla ani domažlická dudácká muzika Chodovanka, pro kterou nebyl problém navázat bezprostřední kontakt se zájemci o Českou republiku. Pro zvýšení návštěvnosti připravil CzechTourism Berlín i sérii článků o českých lázních s pozvánkou na akci v novinách Sächsische Zeitung, Kornmarkt Center Aktuell, Sorbische Zeitung, rádiu a televizi.
Mgr. Miroslav Rončák, CzechTourism Berlín
Názory účastníků:
„Jednalo se o obchodně i propagačně velmi zdařilou akci. Přítomnost českých firem v Budyšíně, který je centrem příhraniční oblasti Lužického Srbska, měla značný regionální ohlas a lze hovořit o úspěchu i z hlediska státní propagace. Akce byla založena především na vynikající spolupráci CzechTourism Berlín na čele s jeho ředitelem Miroslavem Rončákem, jehož iniciativa a nasazení bylo pro zdar akce rozhodující, oddělení lázeňství agentury CzechTourism, Ivy Holubářové, Kornmarkt Center, resp. její vedoucí Denisy Gálové a organizátora účasti českých řemeslných firem Františka Kolínského. Organizačně byla akce skvěle připravena a současně umístěním ve vstupní hale bylo dosaženo obrovského zájmu návštěvníků a vysokého stupně efektivity účasti českých firem.“ (Jan Hitzger, vedoucí obchodně ekonomického úseku Generálního konzulátu ČR v Drážďanech)
„Prezentaci českého lázeňství, a především pak našeho regionu na akci ve městě Bautzen hodnotím pozitivně. O náš region byl evidentně zájem, což usuzuji z počtu rozdaného propagačního materiálu a také podle velice konkrétních otázek, které mi byly kladeny návštěvníky této prezentace. Velice kladně také hodnotím reklamu v médiích, která celé akci předcházela a také každodenní tombolu, která přilákala spoustu návštěvníků a zmiňovanou prezentaci udělala celkově atraktivnější. Chtěl bych touto cestou poděkovat celému organizačnímu týmu za přizvání k této akci a budu se těšit na další spolupráci.“ (Petr Židlický, Karlovarský kraj)
„Prezentace lázeňství a wellness-programů vystavujících subjektů v Bautzen byla pro vystavovatele bezesporu přínosná a ukázkově zajištěná. Zástupci CzechTourism měli vše perfektně připraveno od české hudby až po možnost nákupu typicky českých produktů. Velice oceňuji i pracovní přístup CzechTourism Berlín a oddělení lázeňství, kteří byli po celou dobu výstavy od začátku až do konce přítomni a podávali informace klientům, tisku, zajišťovali tombolu, ochutnávku, spékání oplatek a tiskové zprávy pro vystavovatele. Kdokoliv se na ně obrátil s jakýmkoliv dotazem, byli ochotni kdykoliv pomoci. Prezentace lázeňství v Bautzen byla pro hotel Bellevue velmi výhodná jak po finanční stránce, tak i svým zaměřením na budoucí klientelu.“ (Olga Durčanská, Hotel Bellevue-Tlapák Poděbrady)
-
odborný asistent Katedry rekreologie FTK UP v Olomouci a regionální ředitel TCI Research
Všechny moje články