MICE akce v módním outletu? Žádný problém!

Když před třemi lety vstoupila britská společnost Via Outlets majetkově do největšího outletového centra v České republice Fashion Arena Prague Outlet ve Štěrboholech, změnilo se prakticky všechno. Rozšířily se obchody, zrenovovaly se prostory a z průměrného českého outletu se stal evropský standard s více než 200 značkami. Úplnou novinkou je v současnosti angažování centra v kongresovém průmyslu, který pro firmu skýtá velký potenciál.

„Společnosti Via Outlets se podařilo do Fashion Areny přilákat světové značky jako jsou Polo Ralph Lauren, Tommy Hilfiger, Lacoste, Armani Outlet, Versace Jeans. Letos v listopadu ještě rozšíříme portfolio o světoznámé značky Karl Lagerfeld a Barbour,“ popisuje vývoj obchodního centra za posledních pár let Tourism Business Develop­ment Manager Petr Křivonožka.

Vnímání tohoto outletu se v očích české veřejnosti mění. Co by však napadlo jen málokoho, je fakt, že by podobná instituce, zaměřující se především na nakupování, mohla spolupracovat s organizátory kongresů a dalších MICE akcí. Vysvětlení je však jednoduché. Turisté nebo profesionálové z MICE nebo FIT sektoru daleko více nakupují v zahraničí než doma. Někteří z nich jedou do ciziny zejména za tímto účelem. Úplní specialisté jsou v tomto směru turisté z jihovýchodní Asie, kde je tento druh turistiky hodně populární. Na Filipínách vám řeknou, že je zajímá nakupování a je jedno kde – Evropa, Amerika nebo Asie. Musí koupit dárky pro své nejbližší a chtějí si pořídit něco pěkného značkového pro sebe za výhodnou cenu.

„Na základě těchto informací jsme pro účastníky konferencí připravili nadstandardní program, díky kterému můžeme být partnerem konferencí. Například v rámci kongresu ICCA využíváme nejmodernějších digitálních technologií k přivítání delegátů z nejrůznějších koutů světa. Samozřejmostí je prezentace na pražském letišti, ale také přímo v místě konání, kde využíváme interaktivní billboard umístěný vedle Kongresového centra Praha, kde stojí nápis: ‚Welcome ICCA delegates.‘ Naše partnerství pak potvrzuje i samotné motto: ‚Fashion Arena: Your fashion partner in Prague‘,“ říká Petr Křivonožka.

V letošním roce se největší české outletové centrum Fashion Arena Prague Outlet stalo poprvé partnerem mezinárodní konference ICCA, která se bude konat 12.–15. 11.2017 v Praze. „Fashion Arena se stala jedním z prvních retailových partnerů této konference. A my tuto inovaci vítáme. Centrum Fashion Arena Prague Outlet nyní nabízí spoustu benefitů pro firmy zabývající se kongresovým průmyslem,“ říká Roman Muška, ředitel Prague Convention Bureau.

Komfort pro návštěvníky

V posledních letech se ve Fashion Areně hojně investovalo do vnitřní infrastruktury. Pro VIP hosty, obchodní a korporátní partnery byla zřízena tzv. VIP Lounge – prostor k obchodní schůzce, odpočinku, občerstvení či uložení zavazadel, kde nedílnou součástí je privátní kuchyňka a koupelna. Lze tak spojit příjemné s užitečným – obchodní zájmy s nakupováním. Kongresoví a VIP hosté navíc získají i VIP Day Pass, se kterým mají možnost využít dodatečnou 10% slevu z outletových cen. Se standardní 30% outletovou slevou se tak zákazník dostává na slevu ve výši 40 % a pokud využije vratky DPH (pro rezidenty mimo EU) v průměrné výši 12% se dostává na celkovou slevu ve výši 52% ze standardních cen.

Kromě VIP Lounge či schopnosti podílet se finančně na plnění konferencí nabízí ­Fashion Arena i možnost dopravit návštěvníky přímo na místo vlastním shuttle busem.

Turistů stále přibývá

Každý subjekt, který je závislý na turistickém ruchu a turistech samotných, musí mít spočítané, kolik peněz tito lidé za jeho produkty a služby utratí. „Poskytujeme vratku DPH v hotovosti přímo na místě a zákazník má hned k dispozici nové prostředky k útratě, proto je tato služba mezi turisty velmi oblíbená. Pomocí statistik víme, kolik u nás turisté utratili,“ říká Petr Křivonožka. O službu Tax Free dlouhodobě projevují největší zájem turisté z Ruska, Izraele, Číny a Středního východu.

 

 

 

Adam MašekC.O.T. media
 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více