Když se podíváte, jaké technologie se dnes používají na konferencích, veletrzích, výstavách, prezentacích, školeních a eventech, musíte si ve srovnání se situací před pár lety všimnout dramatických změn. Aplikace, které umožňují streaming akce na několika vzdálených místech v reálném čase, holografickou projekci, hybridní setkání fyzických a virtuálních účastníků, aplikace na živou diskusi panelistů a publika, záznam, snapchat, dropbox, dynamické prezentace a vizualizace, velkoplošnou projekci, videomapping, to jsou současné trendy v MICE business.

Držíme krok?
Jak to ale vypadá s trendy v části přípravy a realizace v kongresovém hotelu u nás? Tak jak se technologie a aplikace vyvíjely a umožnily nám lépe extrahovat data, analyzovat je a určitými pokročilými způsoby je pak třeba graficky interpretovat v oblasti ubytovací a stravovací, tak podobně bychom měli pokročit i v MICE business. On-line rezervace, segmentace a dynamické balíčky, restrikce, sledování RevPar a Food and Beverage Cost, řízení výnosů a menu engineering jsou moderní metody, které nám pomáhají s efektivitou v ubytování a F & B, a na tyto nástroje jsme si postupně zvykli.
Bez ohledu na nutnost jsme je ale v kongresech a eventech příliš nezapojili. V oblasti plánování a prodeje kongresových akcí je stále prostor ke zlepšení. V zázemí českých hotelů je MICE business trochu přehlížený ve prospěch prodeje ubytování a F & B. Přitom u hotelu, který má 30 procent tržeb z kongresových akcí, může být opomíjena příležitost výrazně navýšit zisk o dalších 5–10 procent.
Holistický přístup
Mezi mými doporučeními klientům-hoteliérům, velmi často najdete holistický přístup. Postupně jsem za pětadvacet let v oboru prošel všemi činnostmi a procesy v hotelu a naučil jsem se díky tomu chápat hotel jako organický celek. Moji klienti si zvykají na „seamless“ neboli bezešvé aplikace, které propojují hotelové, cateringové a eventové procesy. Ještě se k nim vrátíme na konci článku. V hotelu prostě všechno souvisí se vším a vy se nemůžete upnout jen k nějaké jeho oblíbené části, aniž by to mělo vliv na celkový výsledek. Holistický přístup a multiexpertní práce managementu jsou aktuální strategické nástroje. Díky dostupným technologiím a aplikacím už nejsou sci-fi, ale naopak mohou být součástí denní praxe.
Cloud
Právě proto radím svým zákazníkům, kteří se rozhodují o změně hotelového systému, aby se rozhodli pro řešení na cloudu, díky kterému budou moci analyzovat a naplňovat výkonnost v reálném čase. Doporučuji jim, aby vyžadovali nástroj, který dokáže konsolidovat data a umožňuje rychlé rozhodování nejen v oblasti ubytování a Food and Beverage, ale také v konferencích, kongresech, nebo třeba ve SPA. Pokud si myslíte, že to stejně efektivně dokáže i systém s pevnou instalací, mýlíte se.
Experimentální strategie a modelování
Přístup k datům, která je jinak velmi obtížné získávat a zpracovávat, je díky cloudu efektivní a pomáhá jim odhalovat obchodní příležitosti. V desítkách případů jsem si v praxi ověřil, že lepším porozuměním poptávce na trzích je manažer schopen připravit inteligentnější prodejní strategii, a tím zvýšit výnosy a zisk. A pokud chceme zvyšovat výkonnost, musíme také experimentovat s různými strategiemi, modelovat předpokládané scénáře a v reálném čase vyhodnocovat výsledky, abychom dokázali vyvážit ziskovost.
Aplikace, které pomohou
Nebo vás alespoň inspirují. Možná vás překvapí množství – vybral jsem jich 21 – jsou snadno k nalezení, některé v App Storu, některé mají soft verzi a platíte za nadstandard, ale většina z nich je placená. Pro organizátory eventů se stávají nezbytností a jedno mají společné – zvyšují efektivitu MICE business. Které to jsou? EventBoard, Webmobi, 10TimesEventsApp, BusyConf, Whova, Grupio, myQaa, TapCrowd, QuickMobile, SpotMe, EventFriendly, EventMobi, CrowdCompass, Pathable, Attendify, Eventbase, EventAtlas, Eventdexx, Inveteez, Palaroo či MeisterTask.
Foto: Shutterstock.com