Milenialové: získáte si je přes sociální sítě i slevové portály

tAgentura CzechTourism zrealizovala výzkum „Milenialové a cestování“ zaměřený na tzv. generaci Y a její cestovatelské zvyklosti. Jak z výsledků vyplývá, mladší milenialy naláká na cestování po České republice atraktivní kampaň na sociálních sítích, ty starší (26–35 let) inspiruje k cestování třeba nabídka slevových portálů.

Výzkum Institutu turismu agentury CzechTourism volně navazuje na rozsáhlou studii, kterou realizovaly v loňském roce agentury NMS Market Research a PR.Konektor, a která reflektovala řadu cenných informací o životě, postojích a názorech této mladé cílové skupiny. 

Za poslední rok zhruba dvě třetiny lidí ve věku 15–55 let cestovaly po České republice jako turisté, necelá polovina cestovala do zahraničí.

„Následným výzkumem jsme se dál snažili rozklíčovat vztah českých milenialů k cestování v rámci České republiky i v zahraničí,“ upřesňuje vedoucí oddělení marketingového výzkumu agentury CzechTourism Soňa Machová. Skupina mladých cestovatelů byla rozdělena na dvě podskupiny, a to mladší milenialy (15–25 let) a starší milenialy (26 až 35 let), obě se poté porovnávaly s názory a chováním tzv. generace X.

Kdo jsou milenialové

Jedná se o lidi ve věku 15–35 let. K jejich životnímu stylu patří trávení času na internetu (především na sociálních sítích), poslech hudby, sledování seriálů a vzdělávání. Ve srovnání s jinými generacemi se více zajímají o cestování, posilování, fitness a počítačové hry. Mají specifický styl komunikace, vtipů a zábavy. Víc než jiní komunikují vizuálně. Chtějí žít smysluplný život, mít opravdové přátele, užívat si život a co nejvíc toho v životě zažít. V Česku představují milenialové asi čtvrtinu populace, jsou jich téměř 3 miliony.

 

Výzkum poukázal na fakt, že mladší milenialové jezdí častěji do zahraničí, případně kombinují zahraniční dovolenou s cestováním po České republice. Jejich dovolená trvá v průměru 10 dnů a téměř třetina těchto mladých cestovatelů plánuje svoji dovolenou dva týdny dopředu. Oproti zbylým dvěma cílovým skupinám se výrazněji liší období, v kterém cestují. Mladší milenialové vyrážejí na dovolenou v České republice převážně v letních měsících. Naopak starší milenialové a generace X velmi často tráví kratší dovolené v České republice také na jaře a na podzim.

Graf 1: Jaký druh ubytování jste obvykle využil/a za poslední rok při turistických cestách po ČR?

 Graf 1: Jaký druh ubytování jste obvykle využil/a za poslední rok při turistických cestách po ČR?

   Graf 1: Jaký druh ubytování jste obvykle využil/a za poslední rok při turistických cestách po ČR?  Graf 3: Kde jste se za poslední rok inspiroval/a při výběrů míst pro turistické cesty po ČR?

Nejvyhledávanějším typem ubytování mladších milenialů v České republice jsou penziony (35 %), chaty a chalupy (32 %), ubytování u příbuzných či známých (29 %) a kempy (29 %). Oproti tomu generace X na třetím místě (za penziony, chatami či chalupami) uvádí hotely.

Graf 2: Jaký druh ubytování jste obvykle využil/a za poslední rok při cestách do zahraničí?

 alt_text

Graf 2: Jaký druh ubytování jste obvykle využil/a za poslední rok při cestách do zahraničí?  Graf 3: Kde jste se za poslední rok inspiroval/a při výběrů míst pro turistické cesty po ČR?

Co se týká ubytování v zahraničí, pak pro všechny sledované skupiny je na prvním místě hotel (39–57 %). Pro mladší milenialy je na druhém a třetím místě možnost ubytování u příbuzných či známých, penzion či apart­mán (22–24 %). Pro tuto cílovou ­sku­pinu také na významu nabývá ­Air­bnb (8 %).

Graf 3: Kde jste se za poslední rok inspiroval/a při výběrů míst pro turistické cesty po ČR?

 alt_text

 Graf 3: Kde jste se za poslední rok inspiroval/a při výběrů míst pro turistické cesty po ČR?  Graf 3: Kde jste se za poslední rok inspiroval/a při výběrů míst pro turistické cesty po ČR?

Pro všechny turisty stále platí, že hlavním zdrojem informací v oblasti cestování je jednoznačně doporučení přátel a známých (55–64 %). Mladší milenialové dále hledají inspiraci pro cestování po České republice na internetu, zajímavým zdrojem se pro ně stává Facebook (24 %), Instagram (10 %) či YouTube. Starší milenialové se inspirují také na internetu, ale jako konkrétní zdroj častěji uvádějí například slevové portály (34 %).

„Posun v informačních či inspiračních zdrojích jsme zaznamenali také u generace X. I zde se ukazuje jako silné ­médium internet, ale spíše v podobě cestovatelských portálů, internetových stránek regionů či konkrétních turistických památek. A stále zde jistou roli hrají tradiční média jako je televize či tisk,“ uvedla Soňa Machová.

Foto: Shutterstock.com

Nejnovější články z rubriky Incoming

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Praha získá díky FlyArystan přímé spojení s Kazachstánem

Kazašská nízkonákladová společnost FlyArystan spustí od 12. června přímé spojení mezi Prahou a kazašským Aktau. Odlety Airbusu A320 pro 180 cestujících jsou plánované vždy v neděli, od 6. července přibude ještě čtvrteční let. Dopravce si Českou republiku vybral jako...

Číst více