Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) ve spolupráci s agenturou CzechTourism dnes odstartovalo zcela nový projekt nazvaný Česko země hojnosti. Jeho cíl je jasný – podpora a rozvoj regionálních produktů, českých značek, výrobců, a i samotných regionů. Důraz bude kladen především na destinace, které nejsou pro turisty tak známé, avšak Českou republiku do značné míry definují.

„Prahu nebo Český Krumlov zná každý. Tyhle města se prodávají sama. My ale chceme klást důraz na regiony, které mohou stejnou měrou propagovat Českou republiku pro tuzemské i zahraniční turisty. Kdybych měla uvést konkrétní příklady, řeknu například Karlovy Vary, kde chceme podporovat místní sklářství, ve Zlíně slivovici nebo plzeňské pivovarnictví,“ uvedla na tiskové konferenci ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová.
Gestorem celého projektu je agentura CzechTourism, která se bude starat především o komunikaci s krajskými zástupci i destinačními společnostmi. Na přípravnou fázi projektu zatím uvolnilo ministerstvo pro místní rozvoj ze své kasy čtyři miliony korun.
„Cílem je nalákat do regionů České republiky co nejvíce turistů, protože věříme, že i tyto oblasti naší krajiny jim mají co nabídnout. Dosud jsme se zabývali především podporou velkých kulturních a sportovních akcí. Tento produkt ale bude podporovat všechny aktivity v oblasti umění, šikovnosti českých rukou a Čechů právě na úrovni České republiky,“ doplnila ministryně.
Přílivu zahraničních turistů by měl podle ní nahrávat fakt, že Česká republika je i nadále považována za jednu z nejbezpečnějších zemí světa. „Byla bych velmi ráda, aby nebyla Česká republika ve světě, ale i u nás vnímána jen jako hlavní město Praha. Tento produkt je zaměřen na ostatní oblasti a regiony. Turisty chceme nalákat do měst jako je Ostrava nebo Zlín, do menších vesniček v Čechách i na Moravě, které mají turistům co nabídnout,“ nechala se slyšet Karla Šlechtová.
Projekt od počátku podpořila celá řada partnerů. Jedním z nich je i Svaz měst a obcí České republiky, jehož snahou je ukázat tuzemským i zahraničním turistům úplně jiné a skryté možnosti cestování v České republice. „Chceme hledat skryté potenciály regionů. Je skoro až absurdní, že nám zahraniční turisté občas musí sami ukázat klenoty, které v České republice a jejích regionech máme,“ řekl předseda Svazu František Lukl a dodal: „Potenciál regionálního produktu (Česko země hojnosti) tkví nejen v objevování oněch neobjevených klenotů, ale i v možnosti různých pracovních aktivit.“
Významným partnerem projektu je i Českomoravská konfederace odborových svazů, v čele s předsedou Josefem Středulou. „České republice chybí jen moře. To ale můžeme nahradit krásnými jezery nebo umělými nádržemi. Velmi vyhledávanou, a navíc technicky zaměřenou turistickou atrakcí je například přečerpávací elektrárna Dlouhé Stráně. V České republice máme opravdovou krásu a paradoxně ji soustřeďujeme jen na několik málo míst,“ uvedl.
Zmínil i fakt, že čím větší platy budou mít čeští občané, tím víc budou cestovat právě i v rámci České republiky. „Český občan s příjmem dnes stráví dovolenou raději v České republice a nebude se vystavovat nebezpečí v zahraničí, protože jak už bylo správně řečeno, tuzemské kraje patří mezi ty nejbezpečnější na světě,“ dodal dále.
V rámci podpory cestovního ruchu by také mělo dojít k větší propagaci aktivní turistiky. „Přes naši republiku vedou různé evropské cyklotrasy, vedou krásnými krajinami s jejich specifickými produkty. Vidět Česko ze sedla kola nebo i koně, to vždy stojí za to. Nesmírně mě těší výsledky turismu českých turistů v rámci ČR, protože ta hranice se dotýká až 25 procent, což by si před třemi lety nedovedl představit vůbec nikdo. To pomáhá k větší zaměstnanosti v cestovním ruchu a ke zkvalitnění služeb, jako jsou ubytovací zařízení nebo restaurace,“ uzavřel Josef Středula.
První akcí v rámci projektu Česko země hojnosti bude Víno a umění, která proběhne 9. září 2017 v galeriích na Starém Městě pražském. Během akce si budou moci zájemci užít procházku po galeriích s vínem v ruce.
Foto: -gk-