Motivace k rozhýbání lidí a ekonomiky

Publicitu a vnější vztahy má na Motivation Show na starosti Wayne Dunham ze společnosti Dunham Communications, který na stránkách COT Businessu rozhodně není žádným nováčkem. Vždycky přátelský, vždycky optimistický – to je povaha většiny profesionálů, kteří se pohybují kolem incentivního byznysu. Tentokrát jsem byla zvědavá, jestli mu ten úsměv na tváři nezmrzl, zvláště ve spojitosti s neutěšeným stavem americké a světové ekonomiky. Nezmrzl, a tak jsem si řekla, že je to ten správný okamžik pro rozhovor.

Ve srovnání s ročníkem před dvěma lety je letošní veletrh viditelně menší. Je to pro vás důvod k obavám o jeho budoucnost?

Máte pravdu, zaznamenali jsme pokles o 6 % ve srovnání s loňskou výstavou a ta byla zase cca o 5 – 6 % menší než ta předchozí, kterou jste viděla v roce 2000. To je ale docela pochopitelné, protože pokračující velmi špatný stav ekonomiky donutil mnoho vystavovatelů přehodnotit velikost jejich stánků. Ale zajímavý je fakt, že vystavuje více firem, zejména v části cestovního ruchu. Jsme opravdu rádi, jak letos veletrh funguje bez ohledu na velmi špatnou ekonomickou situaci nejen ve Spojených státech, ale i jinde ve světě. A také jsme rádi, že lidé stále věří v budoucnost a že jsou tady a povzbuzují firmy k tomu, aby využívaly motivační cestování.

Během minulého roku provedla SITE (Society of Incentive Travel Executives) dvě důležité studie o efektivitě motivačních programů, využívajících cestování. Objevila, že se společnostem s efektivními pobídkovými cestovními programy podařilo zvýšit produktivitu svých zaměstnanců v rozmezí mezi 22 – 42 %. Jsou to první seriózní studie prováděné ve Spojených státech, které dokazují, že incentivní průmysl skutečně funguje. Je to velká vzpruha tomu, co se tady na Motivation Show děje a velmi dobré znamení do budoucna.

Myslíte si, že je motivační průmysl stále životaschopný a že funguje navzdory recesi?

Samozřejmě ano a jeho potenciál nebyl nikdy větší než dnes. Společně se SITE jsme ve spojitosti s otevřením veletrhu zveřejnili studii, která potvrzuje, že dva ze tří pracovníků v této zemi necítí žádnou zvláštní motivaci k práci. V průběhu recese společnosti masivně propouštějí. Musíme jim ukázat, jak je motivace v práci může postavit zpět na nohy. Pobídkové programy se musí rozšířit napříč celou ekonomikou. Prodej automobilů také rapidně poklesl a společnosti teď mají jako hlavní ekonomickou pobídku udržet vůbec úroveň prodeje. To znamená, že motivační průmysl, který zahrnuje všechny formy motivace, může také pomoci ekonomice dostat se do svých kolejí.

Provozujete na veletrhu nějaký program pro pozvané nákupčí?

Máme tu něco, co nazýváme VIP stipendijní program pro nákupčí. Nabízíme jim, že zaplatíme část jejich cestovného a útraty v hotelu, a to nám pomáhá zajistit, aby se na výstavu dostali kvalitní nákupčí. Ale nemůžeme zařídit to, co se dělá v Evropě, kde se nákupčím poskytují kompletní balíčky, protože zdejší letecké společnosti nejsou tak náchylné ke spolupráci jako letečtí dopravci v Evropě – například Lufthansa. V tomto ročním období jsou chicagské hotely plné i bez veletrhů, takže je velmi těžké sehnat jakékoliv speciální sazby, jak je to možné například ve Frankfurtu nebo v Ženevě.

Jakou byste měl radu pro lidi z českého incentivního průmyslu, kteří hledají byznys ve Spojených státech?

Pokud se týká cestování, tak lidé dávají přednost necestovat daleko od domova, aby ušetřili. Peněz je málo a tento problém postihuje celý průmysl služeb. Takže pokud se týká České republiky, myslím si, že jeden ze způsobů, jakým by mohl incentivní cestovní ruch fungovat, je ten, že dáte dohromady cenově přístupné incentivní programy a zkombinujete letenky nízkonákladových společností s dobrými hotely za velmi rozumné ceny.

Jak dlouho podle vás bude trvat, než se ekonomická situace stabilizuje?

Pravděpodobně nejpozději příští rok, pokud nás ovšem nepostihne nějaké další 11. září.

Gabriela Ben Ahmed

Nejnovější články z rubriky
Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264

Warning: Attempt to read property "name" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264


Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267
Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více