Přestože je produkce hotelových webových stránek ovlivněna bezpočtem různých faktorů, zmínil bych především tři, které mají dle mého názoru největší vliv: snadnost nalezení webové stránky hotelu, orientace na webové stránce a jednoduchost nalezení důležitých informací na stránce a v neposlední řadě pak konverzní potenciál booking enginu.
Je zřejmé, že všechny tři faktory musejí být přítomny zároveň, aby produkce přes webové stránky fungovala – pokud by stránky nebyly k nalezení, pak ani nejskvělejší design a struktura webu společně s dobrým booking enginem nezajistí optimální produkci. Stejně tak ani optimalizované stránky s intuitivní strukturou nebudou vykazovat dobré výsledky, pokud na nich bude implementován podprůměrný booking engine.
 |
 |
 |
Obr. 1 – Ukázka možného přístupu k vytváření pocitu naléhavosti v booking enginu
|
Obr. 2 – Ukázka booking enginu s dodatečnými prvky, které podporují konverzi
|
Obr. 3 – Ukázka booking enginu s informací o speciální nabídce v podobě nocí zdarma
|
V tomto článku bychom se podívali na některé možnosti, které lze uplatnit v booking enginu pro zvýšení jeho konverze a tedy i počtu přímých on-line rezervací. Jejich aplikace samozřejmě závisí na limitech konkrétního booking enginu, ne vždy jsou tedy využitelné.
Vytvořte pocit naléhavosti
OTAs již několik let poměrně úspěšně využívají tuto taktiku v podobě např. zobrazení informace o posledním zbývajícím pokoji nebo o počtu právě provedených rezervací. Obrázek 1 ukazuje příklad booking enginu, ve kterém je tentýž princip také využit – součástí obrázku kategorie pokoje je též informace o její omezené dostupnosti.
Zdůrazněte výjimečnost nabídky
Sám pocit naléhavosti v podobě zmínky o ubývající kapacitě konkrétního typu pokoje ještě nemusí být ten hlavní přesvědčovací argument. K jeho posílení je dobré doplnit informaci, že se jedná o speciální nabídku, která má omezenou platnost. Jak je vidět na obrázku 2, součástí zobrazení kategorie pokoje je též informace o slevě, jejím časovém omezení a přeškrtnutí původní ceny ukazuje její výši. Takováto prezentace zcela jednoznačně kvantifikuje, o co by návštěvník rezervačního rozhraní mohl přijít, pokud nyní neprovede rezervaci.
Nabídněte noc zdarma
Noc zdarma může často fungovat lépe než procentní sleva. Jde zde spíše o psychologický moment, jelikož si snadněji uvědomíme rozsah slevy, pokud je vyčíslena jako x nocí zdarma. Proto k podpoře konverze je dobré tuto informaci v průběhu rezervace sdělit tak, jak to uvádí obrázek 3.
Aktivujte speciální ceny pouze pro mobily
Hosté, kteří rezervují pobyt prostřednictvím mobilů, mají relativně specifické spotřební chování – velké procento (více než 40 %) rezervací přes mobilní zařízení je provedeno buď v den příjezdu, nebo den před příjezdem. Pokud má hotel nevyužité kapacity, které potřebuje prodat na poslední chvíli za snížené ceny, a chce se snížit pravděpodobnost případných stížností od hostů, kteří si rezervace provedli již s předstihem, aktivování speciálních slev zobrazujících se pouze na mobilních zařízeních je vhodným řešením. Ideálně by měl booking engine umět při aplikaci slevy rozlišit mezi mobilním telefonem a tabletem.
Geopricing
Stanovování cen podle zdrojových zemí není rozhodně nový nápad, nicméně jeho praktická aplikace (a to zejména v rámci booking enginu) je poměrně složitá, až nemožná. Řešením (byť ne příliš elegantním) může být například diferenciace cen podle jazykové mutace webové stránky či nastavení různých cen podle regionálního zaměření obchodních partnerů (OTAs), což však neřeší problematiku přímých rezervací. Ideálně by měl booking engine umožnit stanovovat cenu na základě rozpoznání IP adresy návštěvníka booking enginu. Takto lze nejlépe zajistit, že daná cílová skupina uvidí speciální ceny. S příchodem nové unijní legislativy v roce 2018 týkající se ochrany osobních dat bude možné uplatňovat cenovou diskriminaci v podobě geopricingu mimo EU.
Zdroj: TravelClick