Na co se zaměřují vybrané turistické destinace v roce 2018?

Každý rok si osoby zodpovědné za cestovní ruch neustále lámou hlavu, jak přilákat nové turisty a uspět v konkurenčním boji. Nabídneme nové turistické produkty? Zaujmeme inovacemi? Vybrali jsme pro vás aktivity nejrůznějších turistických destinací z celého světa. Na co kladou důraz? S čím novým přicházejí?

Abú Zabí – prodloužení délky pobytu

 Do Abú Zabí přijíždí stále více zahra­ničních turistů. Nyní se tento emirát v Perském zálivu koncentruje na prodloužení délky jejich pobytu. Nabídka tomu odpovídá. Nejpozději v příštím roce dojde k otevření nového „Abu Dhabi Midfield Terminal“. Toto letiště budoucnosti se podle ředitele propagace a zahraničních zastoupení Mubaraka Rasheda Al Nuaini stane jedním z největších v oblasti s odbavovací kapacitou až 84 mil. turistů. Kromě veškerého pohodlí a nejmodernějších technologií umožní jeho výstavba zkrátit cestujícím dobu transferu k oblíbenému ostrovu Yas na pouhých pět minut. Nejen kvalitní dopravní infrastrukturou, ale i hodnotnou uměleckou nabídkou se Abú Zabí snaží lákat turisty. Jako vzorový příklad slouží umělecké muzeum Louvre Abu Dhabi, které již pár měsíců po svém otevření každodenně vítá více než 5 000 návštěvníků. Intenzivně se rozvíjí i byznys velkých výletních lodí. Abú Zabí jako strategické místo na mapě okružních plaveb velkých výletních lodí – to je jeden z cílů tohoto emirátu.

 

Mauricius – bezpečnost jako nový luxus

 Mauricius se mění. Z ryze luxusní destinace se stává zemí, která nabízí široké možnosti sportovních a kulturních aktivit s bohatým spektrem všech ubytovacích kategorií. Popularitě destinace napomáhá i stále rostoucí množství mezinárodních leteckých spojení s ostrovem. Razantně investují do zlepšení a rozšíření svých ubytovacích kapacit hlavní hotelově řetězce země. Při propagaci je kladen důraz na bezpečnost země. V tomto ostrovním státě v Indickém oceánu žijí hinduisté, křesťané a muslimové již po desetiletí společně a turisté jsou na všech slavnostech srdečně vítáni. Nově se Mauricius snaží turisty přilákat na aktivní cestovní ruch. Skvělé podmínky nabízí např. pro pěší, cykloturisty, surfaře nebo golfisty. Na Mauriciu se nachází dvanáct prvotřídních golfových hřišť, z nichž u mnohých je greenfee obsaženo již v ceně hotelu. Cílem nové marketingové kampaně je propagace Mauricia jako ideální celoroční destinace.

 

Skandinávie – nejenom krása přírody, ale i nejnovější technologie

 Se zajímavým nápadem přišli ve Finsku. Na pozvání Visit Finland cestovalo po dobu jednoho týdne osm čínských turistů křížem krážem zemí „Suomi“, a to zcela bez finančních prostředků. Veškeré výdaje zahrnující např. palubní nákup v letadle společnosti Finnair přes jízdu taxíkem až po nákupy ve městech byly hrazeny prostřednictvím platební aplikace nazývané Alipay patřící čínské kopii světoznámého Amazonu – Alibaby. Finsko začalo přijímat tuto formu placení, kterou využívá více než 450 milionů Číňanů. Pro mnoho čínských turistů je to pádný důvod k návštěvě této skandinávské země. Finsko se na jejich zájem již v předstihu připravilo. Pozorování severní polární záře, jízda na saních tažených soby nebo setkání se Santa Clausem přitahují do finské části Laponska velké množství dobře situovaných čínských turistů. K uspokojení poptávky se na dalekém severu mohutně investuje do infrastruktury. Původní dominanci tříhvězdičkových hotelů nahrazují drahé luxusní apartmány a designové hotely. Trendem jsou víkendové domy s prosklenou střechou. Kdo si je pronajme, může pozorovat severní polární záři v teple a pohodlí vlastní postele. Nikoliv jen Asiaté přispívají ke skandinávskému růstu počtu turistů. Podle Jyrki Oksanena, ředitele německého zastoupení Visit Finland byl rok 2017 opět rekordní a např. z Německa přijelo o více než 13,6 procenta více turistů. Podobně jsou na tom i sousední destinace – Norsko a Švédsko. Pro všechny tyto země zůstává v nejbližším období prioritou zachování udržitelného rozvoje. Pod tímto pojmem si představují i neobvyklé nabídky specifických aspektů místní kultury a gastronomie. Jak říká Tina Frane z Visit Norway: „Máme v této oblasti nesmírné cennosti, které bychom rádi nabídli turistům.“ To stejné platí i pro Finsko, jež se propaguje sloganem „Slow“. Důraz je kladen na uvolnění těla a klid. Do popředí se dostávají nádherná finská příroda, svěží čistý vzduch, chutná gastronomie a skutečná finská sauna. Zcela novými produkty jsou jóga na písečné pláži nebo na sněhu.

 

Řecko – důraz na mimosezonu

 Řecko zažilo mimořádný rok. Na každého Řeka připadli tři přijíždějící turisté. To jsou rekordní čísla. Řecko ovšem neusíná na vavřínech. Již nyní začíná pracovat na prodloužení sezony. V minulých letech se o tom jen mluvilo, nyní nastává období činů. Na Peloponéském poloostrově, Krétě a Rhodu existují již tři konkrétní pilotní projekty, v jejichž rámci hoteliéři, místní podnikatelé a města společně spolupracují na prodloužení sezony. Cílem celého projektu je prostřednictvím sportovních nabídek, zahrnujících maraton, cykloturistiku, kulturní akce a wellness pobyty, prodloužit sezonu minimálně do listopadu. Ministerstvo podpoří dané aktivity i konkrétními marketingovými kampaněmi. Řecká ministryně pro cestovní ruch Elena Kounteura je přesvědčena, že i přes zavedení nové ubytovací daně ve výši čtyři eur za pokoj, bude letošní rok úspěšný a loňská rekordní čísla přesahující více než třicet milionů turistů budou překonána.

 

Indie – nabídka speciálních turistických produktů

 Indie se již před delší dobou vyprofilovala jako destinace se zaměřením na jógu a ájurvédu. V nynějších plánech osob zodpovědných za cestovní ruch je rozšíření nabídky o poznávací a adrenalinový turismus. Nechybí ani golfové balíčky. Podle indického státního tajemníka zodpovědného za cestovní ruch je v rámci těchto aktivit nezbytná součinnost s touroperátory. V popředí zůstávají nejenom světoznámá lákadla jako Tádž Mahal v Agře, pláže v Goa nebo chrámy v Khadžuráho, kde bylo v minulosti investováno více než 1 miliarda dolarů, ale atraktivní nabídka se rozšiřuje i o nová lákadla po celé Indii. Veškeré plánované aktivity budou doprovázeny novou marketingovou kampaní „Find your incredible you“, která se zaměří na následující témata: jógu, ájurvédu, kulturu, gastronomii, přírodu a luxus.

 

Izrael – rozvoj cestovního ruchu v poušti

 Negevská poušť zaujímá téměř šedesát procent plochy Izraele. Z pohledu cestovního ruchu zde příjmy z tohoto odvětví byly prozatím minimální. Dle izrael­ských specialistů v oblasti cestovního ruchu by se situace měla změnit. Cílem je vytvořit takové nabídky, které by turisty do pouště přilákaly. Za tímto účelem se již teď objevuje snaha o získání investorů k realizaci konkrétních projektů. Současné ubytovací kapacity se mají rozšířit na pět tisíc lůžek. V plánu je i marketingová kampaň, jež má turisty motivovat k návštěvě. Střednědobý cíl je dvacetiprocentní navýšení počtu turistů přijíždějících do Negevské pouště. Loňský rok vyzněl pro Izrael velice pozitivně. Do země přijelo 3,6 milionu turistů, nejvíce v hi

foto
Mgr. Miroslav Rončákodborný asistent Katedry rekreologie FTK UP v Olomouci a regionální ředitel FVW Medien
miroslav.roncak@upol.cz
 

Autor

Nejnovější články z rubriky Outgoing

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Praha získá díky FlyArystan přímé spojení s Kazachstánem

Kazašská nízkonákladová společnost FlyArystan spustí od 12. června přímé spojení mezi Prahou a kazašským Aktau. Odlety Airbusu A320 pro 180 cestujících jsou plánované vždy v neděli, od 6. července přibude ještě čtvrteční let. Dopravce si Českou republiku vybral jako...

Číst více