Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava bude letos propagovat tzv. druhé destinace. To jsou místa, která jsou dostatečně atraktivní a mají potenciál přitáhnout velké množství turistů, ale jsou přitom navštěvována méně. Centrála by chtěla rozprostřít zvyšující se množství návštěvníků Moravy do více míst a ulevit třeba Lednicko-valtickému areálu.
„Do nejvytíženějších destinací míří ve velkém zahraniční turisté, patří k nim ještě například Punkevní jeskyně v Moravském krasu. Naši kampaň cílíme na domácí turisty, kterým chceme nabídnout poznání dalších míst, památek či akcí,“ uvedla ředitelka centrály Pavla Pelánová. Podle ní se postupně daří rozprostřít turistickou sezonu v kraji do více měsíců. „Přestože nejvíce lidí samozřejmě přijíždí v létě, sezona začíná už v únoru různými košty a končí až na podzim, kdy se konají například vinobraní a další akce,“ podotkla.
Kampaň bude nabízet zážitky ze všech částí kraje. Nebude věnována tradičnímu vinařství ani tématům spojeným s vínem. Vzhledem k velkému počtu malých pivovarů v regionu získá letos marketingovou podporu nově pivní turistika. „I mimo Brno lze najít různé gastronomické akce. Jsou to slavnosti chřestu v Ivančicích, uzeného na hradě Veveří, husí slavnosti v Boskovicích či slavnosti chleba ve Slupi,“ řekl mluvčí centrály Pavel Růžička.
Centrála rozšíří na celý kraj také projekt Gourmet Brno. Aktuálně projíždí komise krajem, navštěvuje gastronomická zařízení a vytipovává ta nejlepší. „Vydáme brožuru a výsledky uvidí lidé také na všech našich komunikačních kanálech. Chceme tak turistům při návštěvě kraje pomoci navštívit kvalitní restaurace, kavárny či cukrárny,“ vysvětlila Pelánová.
Kraj bude nadále propagovat i Lednicko-valtický areál a Moravský kras jako místo pro aktivní dovolenou, kde lze provozovat netradiční vodní sporty, cyklistiku, speleoferaty, tedy lezení v jeskyních, a další sporty. Opomenuty samozřejmě nebudou ani cykloturistika v Moravském krasu a na Slovácku či fotograficky atraktivní Moravské Toskánsko a mnoho dalších míst.
Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...
První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...
Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...