Na propagaci Olomouckého kraje půjde ročně až 9 mil. korun

Až devět milionů korun ročně chce investovat do marketingových aktivit nová Centrála cestovního ruchu Olomouckého kraje, která má od příštího roku postupně zajišťovat propagaci v oblasti turistiky na celém území regionu, řekl krajský zastupitel pro oblast vnějších vztahů a cestovního ruchu Vladimír Lichnovský. Centrála převezme kompetence v oblasti propagace od oddělení cestovního ruchu a vnějších vztahů hejtmanství.

Až devět milionů korun ročně chce investovat do marketingových aktivit nová Centrála cestovního ruchu Olomouckého kraje

Příští rok by centrála podle Lichnovského měla do marketingových aktivit na poli cestovního ruchu investovat až pět milionů korun, přičemž v roce 2022 mají tyto výdaje vzrůst na osm až devět milionů korun. „Pilotní fáze činnosti centrály začne v průběhu příštího roku. Poté, co se rozjede naplno, bude poskytovat servis mnoha partnerům z oblasti cestovního ruchu v Olomouckém kraji,“ uvedl Lichnovský.

Centrála bude řídit například prezentaci kraje na veletrzích a výstavách, marketingové kampaně nebo spolupráci s ostatními regiony. Založení centrály, které už schválily krajská rada i zastupitelstvo, zdůvodnil Lichnovský tím, že v příštích letech to bude podmínka pro čerpání dotací na marketingové aktivity v krajích.

Hejtmanství si od nové společnosti slibuje zvýšení konkurenceschopnosti Olomouckého kaje a jeho turistických destinací v oblasti cestovního ruchu i lepší koordinaci propagace nabídky turistických cílů a účinnější rozhodování. Cestovní ruch nyní v kraji podporují dvě organizace zaměřené na Jeseníky a střední Moravu, které budou dál fungovat na místní úrovni.

„Hlavním posláním agentury bude koordinace a efektivní využívání marketingových aktivit v oblasti cestovního ruchu, a to jak u nás, tak v zahraničí,“ podotkl hejtman Ladislav Okleštěk.

Turistů v Olomouckém kraji v posledních letech přibývá. V roce 2018 se počet lidí nocujících v kraji meziročně zvýšil o 6,2 procenta na 698 978. Přijelo více českých i zahraničních hostů. Nocí, které turisté v kraji strávili, také přibylo, a to o 6,3 procenta na 2,158 milionu.

Foto: Shutterstock.com

 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více