Najděte českou perlu pro EXPO v Šanghaji

Termín světové výstavy EXPO v Šanghaji v roce 2010 se blíží mílovými kroky. Od února, kdy jsme informovali o zřízení kanceláře generálního komisaře naší účasti na celosvětovém jarmarku, nejen uplynul nějaký čas, ale také se rozběhly první přípravné práce, a prezentace našeho státu tedy už nabývá konkrétnějších kontur. Ve snaze zapojit do příprav výstavy EXPO i „obyčejné smrtelníky“ se KGK rozhodla uspořádat celonárodní tendr o perlu ČR, tedy to nejlepší, co můžeme světu nabídnout.

Pojďme si nyní zrekapitulovat, co kancelář pod vedením Pavla Antonína Stehlíka doposud stihla. Jen tak mimochodem, chvályhodným rozhodnutím nynějšího šéfa je jistě i to, že veškerou přípravu české účasti se rozhodla KGK realizovat pouze v pěti lidech. Podstatnou věcí je vládou schválený rozpočet účasti ČR na EXPO, který je 532 milionů korun (53 korun na jednoho obyvatele ČR). Byly zprovozněny webové stránky české účasti, proběhlo výběrové řízení na logo a korporátní image, připravuje se soutěž na návrh souborného díla pavilonu a expozice, pokračují jednání o koordinaci prezentace ČR v souvislosti s nadcházejícím předsednictvím EU, vedou se konzultace s představiteli komerčního sektoru o podpoře naší účasti a před schválením jsou dohody o mediální podpoře.

Vítězný návrh vizuální identity české účasti na EXPO 2010
z dílny Studia Najbrt. Autorem je Petr Štěpán.

Jaké tedy jsou hlavní novinky koncepce účasti oproti minulým světovým výstavám? Upřesňuje Pavel Antonín Stehlík: „Ekonomická a kulturní propagace ČR namísto umělecko-kulturní, orientace na moderní současnost naší země, 30 % pavilonu bude věnováno ekonomickým aktivitám a propagaci.“ Součástí bude také meeting room pro představitele ČR a podnikatelské subjekty, do spolufinancování se mohou zapojit i komer-ční subjekty a přibude také nové složení doprovodných programů, soutěž pro mládež o nejlepší vizi Co učiní moje město a život v něm lepší, moderní formy komunikace české účasti navenek i dovnitř – v rámci ČR, projektově-dodavatelské zajištění účasti. Podle Pavla Stehlíka lze očekávat, že při předpokládané celkové návštěvnosti 70 milionů osob během šesti měsíců trvání výstavy projde pavilonem ČR až 30 tisíc návštěvníků denně. Výsledek soutěže na ztvárnění pavilonu a expozice na téma Plody civilizace bude proto alfou a omegou české účasti na EXPO 2010.

Nyní k oněm českým nej. Projekt Perly ČR je jedním z řady připravovaných doprovodných programů naší účasti. Má se jednat o to nejlepší, co jsme u nás vytvořili. Výběr je neomezený – ať jde o výzkum, architekturu, umění či gastronomii. Je na přihlašovatelích, co považují za národní kánon. Zbývá už jen položit si otázku: Zopakuje Česká republika úspěch z výstavy EXPO 58 v Bruselu? Našlápnuto je v tuto chvílí slibně.

Text: -vho-

Nejnovější články z rubriky
Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264

Warning: Attempt to read property "name" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264


Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267
Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více