
V rámci výročního a v historii českého cestovního ruchu tradičně největšího setkání profesionálů turistického průmyslu v Praze na Žofíně, které pořádá vydavatelství C.O.T. media společně s Gastro Žofín, byly 3. 12. 2003 slavnostně vyhlášeny výsledky soutěže Náš kraj. Soutěž podporuje tvorbu turistických materiálů v regionech, tvorbu produktů a přispívá k zlepšení služeb v informačních centrech.
Do soutěže se mohly zapojit krajské úřady, informační centra, města a sdružení. Ohlas na soutěž byl velký. Soutěže se zúčastnilo 70 subjektů cestovního ruchu, které zaslaly 110 přihlášek do 6 kategorií.
Nejlepší cizojazyčný propagační materiál kraje
Porota, složená z reklamních odborníků, zástupců agentury CzechTourism, vydavatelství C.O.T. media a jeho jazykových poradců, hodnotila obsahovou úroveň nominovaných materiálů, jejich grafické a tiskové zpracování či kvalitu fotografií, stejně tak i kvalitu překladů. Každý kraj většinou nominoval tři materiály, které spolu úzce souvisí, tudíž komise hodnotila všechny materiály dohromady. Liberecký kraj měl materiály velmi zajímavě řešeny a porotu zaujalo nápadité ztvárnění souboru cykloturistických map.
1. místo: Liberecký kraj
2. místo: Jihomoravský kraj
3. místo: Moravskoslezský kraj
Nejlepší cizojazyčný propagační materiál města
Města měla možnost nominovat až tři materiály, buď spolu související, či úplně rozdílné. Porota opět složená z reklamních odborníků, zástupců agentury CzechTourism, vydavatelství C.O.T. media a jeho jazykových poradců hodnotila obsahovou úroveň nominovaných materiálů, využitelnost materiálu, jejich grafické a tiskové zpracování a samozřejmě kvalitu překladů. Porota se jednoznačně shodla na materiálu města Chomutov, který ohodnotila za zajímavé grafické řešení a dobře zpracované informace.
1. místo: Město Chomutov
2. místo: Město Hradec Králové
3. místo: Infocentrum města Karlovy Vary
Nejlepší cizojazyčný propagační materiál přirozeného
turistického regionu a mikroregionu
Do soutěže se měly možnost přihlásit sdružení, agentury a mikroregiony. Porota, složená z reklamních odborníků, zástupců agentury CzechTourism, vydavatelství C.O.T. media a jeho jazykových poradců, neměla vůbec lehké rozhodování. Nakonec vybrala na první místo materiál, který vydalo město Dačice, vzhledem k jeho kvalitnímu textovému i grafickému zpracování. Materiál sice vydalo město, ale svým obsahem přesahuje hranice města a v současné době se o vzniku mikroregionu, který bude zahrnovat v katalogu obsažené území, intenzivně jedná.
1. místo: Město Dačice za publikaci „Putování zapomenutým krajem lesů, luk a barev“
2. místo: Region Slovácko za publikaci
„Ve víru barev a chutí“
3. místo: Jiří Čihula za publikaci „Boubín“
Nejlepší turistický produkt
Turistický produkt je komplex provázaných a prakticky fungujících základních a doplňkových služeb, které jsou závazné pro jejich provozovatele. Turistický produkt musí být uplatnitelný na trhu CR a sloužit k uspokojování potřeb a přání jednotlivých cílových skupin turistů. Nabízený produkt turista nakupuje pod jedním názvem za cenu odpovídající kvalitě. Bohužel se porota, složená z odborníků z agentury CzechTourism, Vysoké školy ekonomické a C.O.T. media, shodla, že těmto podmínkám z přihlášených nikdo úplně přesně neodpovídá. Naším cílem je však vznik produktů podporovat, proto jsme se po dlouhé diskuzi rozhodli udělit druhé a třetí místo.
1. místo: nebylo uděleno
2. místo: Družina knížete Václava
přihlašovatel: Zájmové sdružení obcí Chopos
3. místo: Otavská plavba
přihlašovatel: Město Strakonice
Nejlepší informační centrum v ČR
A) zřizované městem
B) soukromé
Oproti loňskému ročníku se letos do soutěže přihlašovala přímo informační centra. Porota, složená ze zástupců agentury CzechTourism, A.T.I.C. ČR, Klubu českých turistů a C.O.T. media, měla za úkol posoudit, jaké služby dané centrum poskytuje, jaká je jejich kvalita a s jakým přístupem se jeho návštěvníci setkají. Hodnotila se také poloha centra, jeho dostupnost, otevírací doba, způsob, jakým se o centru dozvídají turisté, jazyková vybavenost, schopnost poskytovat informace o regionu a další skutečnosti. Nominovaná centra poté navštěvovali naši porotci. Z tohoto pohledu se porotcům nejvíce líbila tato nominovaná informační centra:
A)
1. místo Infocentrum Písek
2. místo Infocentrum města Karlovy Vary
3. místo Informační centrum Polička
Mimořádná cena poroty
Městské informační centrum Ostrava
B)
1. místo: Informační centrum Litomyšl
2. místo: Regionální turistická agentura Olomouc
3. místo: Informační centrum města Frenštát pod Radhoštěm
Ocenění za kvalitní cizojazyčné zpracování propagačního materiálu
Vzhledem k tomu, že se mezi všemi materiály našly dva, které měly nejlépe zpracované cizojazyčné mutace, rozhodli jsme se je ocenit. Kvalitní překlady jsou pro materiál také velice důležité, vždyť to je vizitka, kterou si o nás zahraniční turista, kromě vzpomínky, odveze.
Infocentrum Český Krumlov
Město České Budějovice