Německo – trendy v cestovním ruchu – 2. díl

(… pokračování z minulého čísla)

O důležitosti Německa z hlediska turistického ruchu není třeba pochybovat, a to jak celoevropsky, tak zvláště pro nás. Z hlediska incomingu je Německo náš největší „dodavatel“ turistů. Ve spolupráci s berlínským zastoupením agentury CzechTourism jsme se podívali blížeji na aspekty, které ovlivňují rozhodování Němců při výběru dovolených, a zejména pak na ty, které jsou významné pro naši republiku.

Charakteristika postavení České republiky

Při průzkumu mezi německými cestovními kancelářemi odborníci oceňovali Českou republiku jako cenově příznivou, rychle dosažitelnou, kulturně a historicky zajímavou, rozmanitou a akcent byl dán rovněž na dobrou českou kuchyni.

Pohled největšího německého turistického koncernu TUI na Českou republiku:

Silné stránky
• prozatím ještě zajímavé ceny za služby, příznivé vedlejší ceny, např. benzin;
• oblíbená tradiční kuchyně;
• průvodci v němčině;
• cenově výhodné nabídky wellness programů;
• krátká dopravní vzdálenost;
• tradiční dobrá střediska pro lyžování a pěší turistiku;
• světově známý lázeňský trojúhelník;
• celá řada hotelů s kvalitní infrastrukturou;
• flexibilita v letních a zimních rezervacích.

Slabé stránky a možnosti rozvoje
• nutnost rozšíření rodinných nabídek na trhu;
• hotelové nabídky jsou málo strukturované, chybí kontakt s cílovou skupinou;
• nutnost zvýšení podílu z opakovaných cest;
• nedostatečná orientace na zákazníka;
• dvojí ceny.

Jak nás vidí – zobecnění

Obecně platí, že za silné stránky České republiky je považována blízkost Německa, dobrý poměr mezi kvalitou a cenou, žádná vízová omezení a znalost němčiny u některých skupin obyvatel. Kromě toho se cení Praha, české lázně, velké možnosti aktivní dovolené, velké bohatství hradů a zámků a historických památek a nepřeberné množství aktivit spojených s kulturou a volným časem.

Naopak za slabé stránky je považován relativně malý trh s hotely, který vede k úzkému výběru, omezené kapacity vedou k rychlému vyprodání hotelových pokojů střední kategorie, malé množství mezinárodních letišť a podobný krajinný profil jako Bavorsko.

Další zvýšení německých turistů vede přes výstavbu nových hotelů, zlepšení infrastruktury, rozšíření nabídek lázní a aktivní dovolené, kongresové a incentivní turistiky a další rozvoj kulturní a hudební scény.

Naopak hrozbami může být rostoucí konkurence ze strany sousedních zemí, zvyšování cen, celosvětové nebezpečí teroristických útoků a potenciální zpomalení německé ekonomiky.

dokončení příště…

Text: Mgr. Miroslav Rončák
ředitel zastoupení ag. CzechTourism v Berlíně
(redakčně upraveno)
Foto: Mark Neuburger

Autor

Nejnovější články z rubriky
Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264

Warning: Attempt to read property "name" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264


Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267
Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více