Nora Dolanská: Chci využít skrytého potenciálu kraje

Letos v říjnu byl po několika měsících fungování Středočeské centrály cestovního ruchu (SCCR) oficiálně představen její marketingový tým, v jehož čele stojí ředitelka Nora Dolanská. Jejím úkolem je vyvést kraj ze stínu metropole a odhalit světu jeho doposud méně známé přednosti.

 Nora Dolanská

Nora Dolanská

Prvním výrazným krokem SCCR bylo na konci srpna otevření informačního centra Středočeského kraje v Praze. Splnilo jeho dosavadní fungování vaše očekávání?

Naše očekávání naprosto splnilo. Informační centrum je nově otevřeno také o sobotách a nedělích, kdy je ve městě největší nápor turistů. V infocentru navíc můžeme oslovit i novou klientelu, kterou dříve nebylo možné získat. Samozřejmě většinou pracujeme s lidmi, kteří už v hlavním městě pobývají a v prvotním dotazu se vždy ptají na nabídku Prahy. Zjistili jsme ale, že asi 15 procent z nich využívá i služeb Středočeského kraje a že se na jeho nabídku dotazují. Nenabízíme jim přitom jen výlety autobusem do tradičních a známých míst, ale například i okružní lety nad Karlštejnem či nad Českým rájem. Tyto hodinové letecké výlety jsou velmi atraktivní. Jenom za letošní červenec jsme těchto zájezdů nebo výletů prodali asi šedesát. Tím se ukazuje, že kraj může být pro turisty velmi zajímavý, pokud se dobře nabídne.

Od Prahy se tedy v rámci vašich aktivit nedá úplně odpoutat?

Středočeský kraj je naprosto specifický tím, že je okružím hlavního města. Praha je v podstatě nevěsta, kterou si musíte vzít. Úzká spolupráce našeho kraje s Prahou byla oficiálně zahájena 31. říj­na 2017 podepsáním Memoranda mezi oběma regiony a hodně si od ní slibujeme. Budeme spolupracovat nejen na veletrzích, ale také v rámci vydávání propagačních materiálů, které budou zvát jak do Prahy, tak i k nám do kraje. Česká metropole je v centru přeplněná a my bychom jí rádi pomohli tím, že alespoň část turistů odvedeme i do zajímavých míst za město.

Jaké jsou vaše cíle pro nejbližší bu­doucnost?

Cestovní ruch Středočeského kraje tvoří ze 75 procent domácí turisté, zatímco pouze 25 procent turistů jsou hosté ze zahraničí. V marketingovém plánu jsme si proto vytyčili cíl, kterým je navýšení podílu zahraničních turistů. Ty bychom v příštím roce rádi oslovili prostřednictvím důležitých zahraničních veletrhů, jichž se plánujeme účastnit. Kromě toho se je také pokusíme oslovit prostřednictvím sociálních sítí. Jedná se o velice atraktivní způsob propagace, který se nám osvědčil již během mého předchozího působení v Praze. Skrze sociální sítě se nám podařilo oslovit neuvěřitelné množství lidí, kteří následně do Prahy skutečně přijeli. Podobně nyní budeme pracovat pro Středočeský kraj. Zatím jsme si vytyčili první výrazný krok, kdy bychom ze zmíněných 25 procent zahraničních turistů chtěli dosáhnout alespoň na 30 procent.

Máte pro zahraniční klientelu připravený nějaký konkrétní produkt?

Ve Středočeském kraji chybí ubytovací kapacity té nejvyšší úrovně, které zahraniční klientela může vyhledávat. Proto máme pro příští rok připraven projekt nazvaný Šlechtické ubytování. Projekt je již hotový, vytipovali jsme dvanáct zámků v kraji, na kterých se přímo v areálu bydlí. Pro jeho propagaci jsme vytvořili stejnojmenný tištěný materiál, jenž bude turisty lákat, aby si užili toto noblesní bydlení.

Oproti Praze pak také kraj nabízí široké možnosti vyžití pro rodiny s dětmi. Pobyt s dětmi totiž může být ve městě někdy velmi náročný. Příležitostí pro ně může být mnoho, ať už je to například Park Mirakulum, historická vesnice řemesel a umění Botanicus, Sportovně-rekreační areál Vrchbělá či další. Jsou to místa, která nabízejí příjemné prožití volného času, a hlavně zábavu pro děti. Těm poté ani nebude vadit, že musejí s rodiči cestovat do země, kterou vůbec neznají.

Myslíte, že existují oblasti, ve kterých kraj ještě nevyužil svůj potenciál naplno?

Kraj je nyní ještě takovou „Popelkou“, která hledá vlastní tvář. Potenciál rozhodně má, ale je prozatím skrytý a málo se o něm mluví. Středočeský kraj například vůbec není spojován s golfovou turistikou. Golfová turistika je přitom velmi lukrativní – ­věnují se jí převážně solventnější lidé nebo ti, kdo mají více volného času. A v České republice přitom není kraj s větším počtem golfových hřišť, než jsou právě střední Čechy. Další populární formou trávení volného času je hipoturistika, kterou chceme v rámci kraje také více rozvinout. Střední Čechy jsou rovněž bohaté na vodní plochy. Všude jinde ve světě se u vody koná řada nejrůznějších kulturních akcí, jako například vodní divadlo či letní festivaly na vodě. A to jsou atraktivity, které u našich jezer a vodních ploch zatím vůbec nemáme. O tomhle všem by měl kraj přemýšlet a především by se měl snažit podobné aktivity pro zahraniční i domácí turisty připravit.

Foto: -pct-

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více