Brněnské veletrhy cestovního ruchu GO a REGIONTOUR vyhlásily na rok 2018 velký restart. Tradiční lednová akce prošla výrazným „faceliftem“, který poznáte podle atraktivního obsahu i nové tváře. A nová podoba i ambice dvojici GO & REGIONTOUR sluší.
Že Česká republika potřebuje silnou národní prezentaci cestovního ruchu, je jasné už dlouhou dobu. Není proto divu, že právě taková poptávka vznikla od hlavních partnerů letošního ročníku GO & REGIONTOUR. A Veletrhy Brno ji vyslyšely. Nový koncept připravují právě s cílem dát prostor pro podporu incomingu a domácího cestovního ruchu a zároveň vytvářejí kvalitní diskusní platformu pro řešení aktuálních témat oboru. „Naším cílem je dostat na jedno místo co nejširší prezentaci destinací v České republice. Klíčové je z tohoto pohledu zastoupení krajů. Už nyní můžeme říci, že jich bude vystavovat víc než v letošním roce a pro rok 2019 jsme si vytyčili ambici mít kraje na veletrhu všechny. Zásadní je pro nás nová forma intenzivní spolupráce s Asociací krajů ČR,“ popisuje obchodní ředitelka společnosti Veletrhy Brno Dana Maria Staňková s tím, že veletrh se rozhodně neomezuje jen na regiony české. Silné bude zastoupení Slovenska, Maďarska a příhraničních regionů, intenzivně se jedná s Polskem, Rakouskem či Německem.
Zaměření na domácí cestovní ruch a incoming se promítne i do témat odborného doprovodného programu. Veletrhy GO & Regiontour „otevře“ zahajovací konference na téma „Aktuální podpora cestovního ruchu v regionech a jak dále“ a na ni navážou odborné panely zaměřené na atraktivní témata. Tematicky se program dotkne například marketingu v cestovním ruchu, certifikace destinačních managementů, systému kvality služeb v cestovním ruchu, nadregionální spolupráce, ale i velmi aktuálního vzdělávání pracovníků v cestovním ruchu.
Pomyslná škatulata nastala i v rozmístění veletrhů v pavilonech. „K Regiontouru, který je již tradičně spojen s nejmodernější a největší výstavní halou P, se přestěhuje přehlídka cestovních kanceláří a agentur – ‚výjezdový‘ veletrh GO. Pavilon F se stane festivalovým pavilonem, kde si návštěvník bude moci vyzkoušet, ‚ochutnat‘ jednotlivé formy dovolené, které mu budou nabízeny v pavilonu P. Atraktivní doprovodný program obohatí znalostní a dovednostní soutěže,“ nastínil ředitel veletrhu Miloň Mlčák.
Aktivní dovolená se bude prolínat i veletrhem GO, který je zaměřený na výjezdovou turistiku. I zde kromě tradiční nabídky destinací přibude důraz na aktivní způsob dovolené.
Na veřejnost zacílí dvojice veletrhů v pátek a během víkendu. „Ve spolupráci s vystavovateli chceme posílit doprovodný program a nabídnout opravdu až festivalový koncept pro všechny, kdo se chtějí nechat třeba jen inspirovat. To je pro nás z pohledu veřejnosti a koncového zákazníka největší přidaná hodnota nového konceptu: návštěvník si vybere dovolenou z komplexní nabídky, vyzkouší si ji v rámci doprovodných programů a nově i zakoupí za veletržní cenu,“ uzavírá Mlčák. Souběžně s veletrhy GO & Regiontour proběhnou cestovatelský festival GO Kamera a festival krajových specialit a regionální potraviny REGFOODFEST.
Spolu s novým konceptem odstartuje i úplně nová komunikační kampaň, která cílí na cestovatelské emoce. Veletrhy Brno ji představí v září v Praze. Samotný veletrh pak startuje v polovině ledna na brněnském výstavišti.
